مديريت سود، عمل اختیاری و عمدی است که به منظور کاهش تغییر پذیری سود با استفاده از ابزارهای معین حسابداری توسط مدیریت صورت می¬گیرد و مدیریت سود یکی از موضوعات مورد علاقه حسابداری و ادبیات مالی بوده است.
جزئیات بیشتر در ادامه مطلب + دانلود فایل مقاله


پیشینه داخلی و خارجی:
دارد
منابع فارسی:
دارد
منابع لاتین:
دارد
نوع فایل:
Word قابل ویرایش
تعداد صفحه:
43 صفحه
کد:
1512 mg


فهرست عناوین این مقاله:

سود مورد انتظار (عادی یا هدف) - تعریف و تبیین مديريت سود- تاریخچه مديريت سود- انواع مديريت سود- انگیزه¬های مدیریت در مديريت سود- مديريت سود و رابطه¬ی آن با هزینه – منفعت- جایگاه مديريت سود- روش‌های مديريت سود- ابزارهای مديريت سود- خصوصیات روشهای مديريت سود- عوامل موثر بر مديريت سود- رویکردهای مختلف مطالعه مديريت سود- پیشینه پژوهش- تحقیقات خارجی- تحقیقات داخلی- منابع و مآخذ -


قسمت هایی از این مقاله:

مديريت سود، عمل اختیاری و عمدی است که به منظور کاهش تغییر پذیری سود با استفاده از ابزارهای معین حسابداری توسط مدیریت صورت می¬گیرد و مدیریت سود یکی از موضوعات مورد علاقه حسابداری و ادبیات مالی بوده است.

با وجود تحقیقات گسترده به نظر می¬رسد هنوز پژوهشگران به تعریف جامع و فراگیری از مديريت سود دست نیافته¬اند، شاید وجود انواع مختلف سودهای هموار یکی از دلایل آن باشد. هپ ورث معتقد است، مديريت سود اقدامی منطقی و عقلانی است که مدیران تلاش می¬کنند با بکارگیری ابزارهای خاصی در حسابداری به آن دست یابند (آشاری، 1994) بارنیا، رنن و سادن معتقدند که مديريت سود عبارتست از کاستن عمدی نوسانات سود که برای شرکت امری عادی به نظر می¬رسد.

(همان منبع، 1994) برداشت‌های دیگری از مديريت سود وجود دارد که برخلاف آنچه گفته شد به نوعی یک نگرش منفی را القا می¬کنند.

هکتور معتقد است مديريت سود عملی است که اسباب سوء استفاده در گزارشگری مالی را فراهم می¬سازد و استفاده کنندگان صورتهای مالی باید به این امر واقف باشند. (آشاری، 1994) بعضی اظهار نموده¬اند که مديريت سود در حقیقت عملی منطقی و معقول است.

مثلاً بیدلمن براین باور بود که مدیران برای ایجاد یک جریان یکنواخت سود و هم چنین کاهش انحراف بازده نسبت به بازار، سود را مدیریت می¬کنند.

بلکویی معتقد است مديريت سود عبارتست از هماهنگ نمودن آگاهانه سود تا بتوان به یک سطح یا روند مورد نظر دست یافت.

(ریاحی بکلویی، 1381) همچنین بارنیا، رونن و سادن اشاره نمودند که مدیران به منظور کاستن نوسانات سودگزارش شده و تقویت توانایی سرمایه¬گذاران جهت پیش¬بینی جریانات نقدی آتی دست به مديريت سود می¬زنند و انتظار می¬رود مديريت سود تاثیر مثبتی بر ارزش سهام و ارزیابی عملکرد مدیریت داشته باشد. (آشاری، 1994)


 خرید آنلاین و دانلود فوری این محصول (این محصول در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد) سال انتشار : 1403

69000 تومان

با نخفیف : 49000 تومان

قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید. 

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.