درباره نگرش به آموزش به عنوان یک موضوع جالب در روانشناسی عمومی و تربیتی نگریسته می شود که برای انتخاب موضوع پروپوزال پایان نامه روانشناسی عمومی و تربیتی پیشنهاد می شود.

اگر یک نوجوان با یک برداشت غیر واقعی وارد دبیرستان با دانشگاه شود بر این باور است که او چیزی جز ساعات خوش نخواهد داشت و فقط به دلیل کسب یک رشته آگاهی اولیه خود را در مدرسه یافته است.

جوامع دنیا برای نوجوانان زمینه های زیادی از لحاظ تفریح و سرگرمی فراهم می سازند که مدارس و دانشکده ها نمی توانند از آنها به عنوان سرگرمی استفاده کنند. مثلا نمی توان ریاضیات را با فیلمهای غربی با عاشقانه مقایسه کرد و یا تاریخ لاتین یا باستان را نمی توان با یک روز همراه خانواده بودن در یک ماشین نو مقایسه کرد. به نظر می رسد که برنامه درسی دبیرستانها و دانشکده ها اغلب کوته بینانه، کهنه و نا مربوط با دنیای واقعی هستند. دانش آموزان فکر می کنند که وقتشان را تلف می کنند و کارهایشان را بخوبی انجام نمی دهند و در زندگی روزمره هم از آنها استفاده نمی کنند.

حتی موضوعاتی که آنها می توانند عملا استفاده کنند ممکن است به روشی تدریس شود که برای دانش آموزان خسته کننده باشد و آنها احساس کنند که وقتشان را تلف می کنند و می توانند وقت خود را صرف کارها و فعالیتهای مورد علاقه شان کنند. اگر چه این موضوعی است که باعث گله، شکایت و انتقاد دیگران در مدرسه یا دانشکده می شود، هدف هر مؤسسه آموزشی سرمایه گذاری برای رفع یا اصلاح چنین مشکلاتی است؛ زیرا آنها بر این باورند که این مشکلات باعث تقویت نگرشهای نامطلوب قبلی می شود. مهمترین عامل از بین رفتن نگرشهای دانش آموزان به آموزش براساس نظرات معلمان، کمبودهای آموزشی و ضعف روابط بین فردی است.

فشارهای روزمره یکنواخت جهت اجرای یک فعالیت خوب و لزوما رقابتی باعث می شود که فعالیتهای مدرسه کمی تغییر کرده و برای بیشتر دانش آموزان در یک زمان خاص خوب باشد.

می توانید برای انتخاب موضوعات جالب و جذاب پروپوزال پایان نامه روانشناسی عمومی از خدمات ما استفاده کنید.