کم رویی یکی از مشخصه های افرادی است که برایشان خیلی مهم است چه نوع افرادی در اجتماع باشند.

افرادی که از طرف خودشان و دیگران به عنوان افراد کم رو در نظر گرفته می شوند افرادی هستند که دارای درک و تجربیات اجتماعی متفاوت از دنیای اجتماعی خود نسبت به افرادی هستند که به عنوان افراد اجتماعی در نظر گرفته می شوند. این مساله در این مقاله به عنوان مشخصهای در نظر گرفته شده است که باید در موردان بحث شود. برای بررسی این مساله ما باید مفهوم کمرویی رابشکافیم و نگاهی دقیق بر رویدادهایی بیاندازیم که باعث به وجود آمدن این مساله می شوند و پیامدها و ارتباط آنها را با هم در نظر بگیریم. بطور کلی افرادی که کم رو هستند میزان زیادی حالت محتاطانه دارند و حتی ممکن است در رویارویی با اضطاب در تجربیات اجتماعی خود هم همینگونه برخورد کننده انها ممکن است دوست داشته باشند رفتار اجتماعی داشته باشند اما اگر این کار را انجام دهند رفتارشان از طرف دیگران منع خواهد شد و از نظر هنجارهای اجتماعی مورد قبول دیگران واقع نخواهد شد که رو بودن ممکن است در برگیرنده احساسات تشویش و نگرانی در مورد ارتباطات متقابل اجتماعی، نگرانی در مورد قضاوت و واکنش دیگران احساس ناراحتی در موقعیتهای اجتماعی جدید و اجتناب از آنها، و رفتاری باشد که ارتباط اجتماعی را کاهش می دهد و با مانع از آن می شود.

بخشی از اساس این شبکه رفتاری و احساسی ممکن است نگرش محتاطانه و یا احساس ترس در برابر چیزها و مسائل تا آشنا باشد. زمانیکه درک فرد از خودش، از انتظارات اجتماع و دیگر افراد جامعه افزایش پیدا می کند آنگاه احساس خود آگاهی و اضطراب در مورد ارزیابی منفی دیگران از فرد به سراغ انسان ها می آید. پیامد این مساله این است که افراد کم رو خیلی کم و با احتياط حرف می زنند، از جلب توجه دیگران اجتناب می کنند، اعتماد به نفس خود را زود از دست می دهند، خیلی زود کوتاه می ایند و لکنت زبان پیدا می کند. این مساله ممکن است باعث کاهش فرصتهای فرد برای عملکرد مؤثر در مهارتهای اجتماعی شود و اگر این روش رفتاری اگر به عنوان روش رفتاری نامطلوب در نظر گرفته شود آنگاه ممکن است کم رویی در اجتماع با احساس شکست فرد همراه باشد و پیامدهایی مثل اعتماد به نفس پایین، افسردگی، اضطراب اجتماعی، و کناره گیری از فرصتهای اجتماعی همراه باشد.

این مساله یک دلیل برای این امر می باشد که چرا کمرویی به عنوان اصطلاحی در ارتباط با استقلال و تنهایی فرد مد نظر گرفته شده و مورد بحث قرار گرفته است. من بر این بحث تاکید فراوان دارم اما ما قبل از ادامه بحث در مورد قضاوت دیگران در مورد کم رویی باید به خاطر داشته باشیم که هم فشار روند تکاملی برای ادامه حیات و زندگی علیرغم توجه افراد دیگر به ما و هم فشار زندگی شهری مدرن در یک محیط پر جمعیت و شلوغ این مساله را برای افراد حائز اهمیت می کند که در زمان مناسب از رفتارهای محتاطانه و کم گویی و ملاحظه داشتن و حتی اجتناب کردن از انجام کاری استفاده کنند.

نمونه موضوع پیشنهادی :

پیش بینی اضطراب کودکان بر اساس سبک های تفکر و نگرش های ناکارآمد فرزند پروری والدین


دانلود پروپوزال کامل این موضوع