مشخصات:
موضوع پروپوزال: مقایسه دانش آموزان پسر دارای سبک های فرزندپروری متفاوت (سهل گیر، مقتدر و استبدادی) از لحاظ سازگاری هیجانی-اجتماعی و تحصیلی، در دبیرستان های شهر مشهد
منابع: دارد
پژوهش های داخلی و خارجی: دارد
کاربرد این مطلب: آموزش پروپوزال و پایان نامه نویسی نویسی ، الگوی پایان نامه و پروپوزال نویسی قابل استفاده برای اساتید درس روش تحقیق، آشنایی با منابع آموزشی، آشنایی با اصول تحقیق وپروپوزال نویسی و....

کیفیت : درجه عالی

تعداد صفحه: 35 صفحه
نوع فایل: word شماره 109
برای دانلود این نمونه پروپوزال به ادامه مطلب بروید...

قسمت هایی از این پروپوزال :

روش این پژوهش توصیفی-پیمایشی از نوع علی–مقایسه ای (علی پس از وقوع) می باشد، که به بررسی مقایسه ای دانش آموزان پسر سال اوّل دبیرستان دارای سبک های فرزندپروری مختلف (آزادگذاری، آمرانه، و اقتدارمنطقی) از لحاظ سازگاری هیجانی، اجتماعی و تحصیلی، در دبیرستان های شهر مشهد می پردازد؛ بدین‌صورت که پژوهشگر به دنبال کشف و بررسی تفاوت بین متغیرها یی است که از قبل وجود داشته‌اند.

جامعه ی آماری در این پژوهش، جامعه آماری عبارت است از تمام دانش آموزان پسر سال اوّل دبیرستان های شهر مشهد که در سال تحصیلی 93-92 مشغول به تحصیل بودند. روش نمونه گیری در این پژوهش، نمونه‌گیری در دو مرحله، یک‌بار جهت اعتباریابی پرسش‌نامه‌ها و بار دیگر جهت آزمودن فرضیه‌ها انجام گرفت.

الف) نمونه گیری جهت اعتباریابی پرسشنامه ها ابتدا برای بررسی روایی و پایایی پرسشنامه‌ها از روش نمونه گیری تصادفی چند مرحله‌ای استفاده شد، بدین صورت که از بین نواحی چهارگانه آموزش و پرورش شهر مشهد دو ناحیه به‌ صورت تصادفی انتخاب شدند، در گام بعدی از هر ناحیه، سه مدرسه و از هر مدرسه، چهار کلاس و از هر کلاس، پنج نفر به صورت تصادفی، جمعاً 100 نفر جهت بررسی روایی و پایایی ابزارها گزینش شدند.

ب ) نمونه گیری برای آزمودن فرضیه ها نمونه این بخش از پژوهش شامل 240 دانش آموز پسر بود که با روش نمونه گیری تصادفی چند مرحله ای انتخاب شدند. برای انتخاب دانش‌آموزان، از روش نمونه گیری تصادفی چند مرحله‌ای استفاده شد، بدین صورت که از چهار ناحیه آموزش و پرورش، دو ناحیه به ‌صورت تصادفی انتخاب شدند، در گام بعدی از هر ناحیه، چهار دبیرستان گزینش شدند ، سپس از هر دبیرستان، چهار کلاس و از هر کلاس پانزده نفر (جمعاً 240 نفر) به‌صورت تصادفی انتخاب و پرسشنامه‌های سبک های فرزندپروری، سازگاری هیجانی، اجتماعی و تحصیلی برای تکمیل به آن‌ها ارائه ‌گردید.

ابزارهای پژوهش

1- پرسشنامه سازگاری هیجانی، اجتماعی و تحصیلی

2- پرسشنامه سبک هاي فزرند پروري پرسشنامه سازگاری هیجانی، تحصیلی و اجتماعی مواد اوّلیه پرسشنامه سازگاری هیجانی، اجتماعی و تحصیلی توسط پروفسور سوزان اسکیوینگتون مشاور گروهی سازمان جهانی، درباره خط مشی و ارتقای سلامت روانی در آگوست/ سپتامبر 1990 به کمک ماماتا پویتاندی، آماده و ساخته شد و اساساً تحت عنوان، فهرست مدارس کودک پسند معرفی شده است و توسط خود محقق ترجمه گردید.

این پرسشنامه دارای 7 خرده مقیاس می باشد که شامل 100 سؤال است که به صورت طیف لیکرت (اصلاً، کم، گاهی اوقات، زیاد) نمره گذاری شده است. تأکید این مقیاس برای خرده مقیاس ها به صورت زیر می باشد: در این پژوهش، برای تعیین روایی این خرده مقیاس، از روش تحلیل عامل تأییدی، با استفاده از نرم افزار تحلیل ساختارهای گشتاوری (AMOS) بر روی ماده های این خرده مقیاس، استفاده شد.

همان طور که در نمودار 1-3 مشاهده می شود، ضرایب استاندارد ماده های خرده مقیاس منع خشونت و تنبیه فیزیکی، همه به جز ماده 10 دارای بار عاملی بالای 3/0 بودند. بنابراین، ماده 10 از این خرده مقیاس حذف شد همچنین ضرایب استاندارد ماده های خرده مقیاس تحمل نکردن رفتار جسورانه، همه به جز ماده 6، 8 و 12 دارای بار عاملی بالای 3/0 بودند. بنابراین، ماده 6، 8 و 12 از این خرده مقیاس حذف شد. مشخصه های نیکویی برازش پرسشنامه ی سازگاری هیجانی، تحصیلی و اجتماعی در جدول 3-3 آمده است.

جهت بررسی برازش این خرده مقیاس، شاخص های مجذور خی (2) و جذر میانگین مجذورات خطای تقریب (RMSEAَ)، که در مدل های خوب کمتر از 05/0، برای مدل های متوسط بین 05/0 تا 08/0 و برای مدل های ضعیف بالاتر از 1/0 است، بررسی شدند. اما، از آنجا که مجذور خی (2) نسبت به اندازه نمونه بسیار حساس است، بسیاری از پژوهشگران، نسبت مجذور خی بر درجات آزادی (df/2) را گزارش می دهند. در پژوهش حاضر، نسبت مجذور خی بر درجات آزادی مورد بررسی قرار گرفته است.

برخی از پژوهشگران بیان کرده اند، چنانچه این شاخص کمتر از 2 باشد برازندگی عالی، چنانچه بین 2 تا 5 باشد برازندگی خوب و چنانچه بزرگتر از 5 باشد برازندگی ضعیف بوده و غیر قابل بودن الگو را نشان می دهد. همچنین، بر اساس یک قاعده کلی، شاخص های نیکویی برازش (GFI) و نیکویی برازش تعدیل شده (AGFI)، در مدل های خوب بین 9/0 تا 95/0 است و هر چه این مقدار به 1 نزدیکتر باشد نشان از برازش بهتر مدل دارد، (ارشدی، 1386). و در پژوهش حاضر، میزان آن ها برای مقیاس سازگاری هیجانی به دست آمده است. مشخصه های نیکویی برازش پرسشنامه ی هیجانی در جدول 3-3 آمده است.

 

شماره 109

 

 خرید آنلاین و دانلود فوری این پروپوزال (این پروپوزال در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد) سال انتشار : 1403

69000 تومان

با نخفیف : 49000 تومان

قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید.

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.