از آنجا که ساختار مغز افراد معتاد به گونه ای است که آنها را مستعد اعتیاد می سازد، تعجب ندارد که معتادان به دنیای مجازی در معرض خطر استفاده از مواد مخدر قرار بگیرند.

بسیاری از افراد وابسته به اینترنت که به من مراجعه کرده اند، مصرف کننده مواد مخدر نیز بوده اند. در بعضی موارد مصرف مواد مخدر به این دلیل بوده است که حس اتصال به بازی را نیرومندتر سازد یا فرار به دنیای مجازی را کامل نر کند. سوءمصرف مواد و اعتیاد به دنیای مجازی شانه به شانه هم گام برمی دارند. اعتیاد چندگانه وضعیت پیچیده ای است که نیاز به کمکهای تخصصی دارد.

استادان کامپیوتر جیمز در چهارده سالگی آشنایی زیادی با دنیای الکترونیک پیدا کرده بود، اما متأسفانه تمام نبوغش را در مهارت بافتن هرچه بیشتر در بازی و پنهان کردن اعتیاد رفتاری اش به کار می برد. هیچ چیز نمی توانست جایگزین لذتی شود که از بازی به دست می آمد. مادرش می گفت: «او از بچگی عاشق کامپیوتر بود ما هرگز تصور نمی کردیم این علاقه مشکلی برای او ایجاد کند.» جیک، مرد جوانی که برای فرونشاندن اعتیادش به بازی وارد ارتش شد. به والدینی که فرزندی مانند جیمز دارند، توصیه می کند که کودک خود را به کلاسهای کامپیوتر بفرستند.

او می گوید: «این کودکان باید بدانند که نه تنها مهارتهای ارزشمندی دارند، بلکه خود نیز به عنوان انسان، مفید و بارزشند. من خود به خاطر ناآگاهی از این حقیقت سالهای زیادی از عمرم را پای میز کامپیوتر به هدر دادم این روزها این کلاسها در دبیرستانها، دانشگاهها و مراکز دیگر برگزار می شوند. برنامه نویسی و شبکه از جمله کلاسهایی است که فرزند شما می تواند در آن ثبت نام کند. به این ترتیب احساس خودارزشمندی در فرزند شما بالا می رود. فرصت ارتباط با افراد هم فکر خود را می یابد و حتی می تواند از مهارتهای خود بهره برداری مالی بکند. اگر فرزند شما داتا علاقه خاصی به کامپیوتر دارد، گفته جیک را از یاد نبرید: «دنيا به امثال ما نیاز دارد!»

خوره های کامپیوتر مکانهایی انتخاب می کنند که بتوانند دور از کنجکاوی دیگران با آرامش از فعالیت در دنیای مجازی اینترنت لذت ببرند. آنها برای پیوستن به قلمرو خیالی خود زمان و مکانی را انتخاب می کنند که تماس با دنیای واقعی را به حداقل برساند. مادری می گفت: «پسر من واقعا مثل جغد شب می ماند. هیچ وقت مطمئن نیستم که خوابیده باشد.

حتی اگر چهار صبح هم بیدار بشوم، می بینم که هنوز مشغول این بازی مزخرف است.» بازی در نیمه شپ اغلب اولین نشانه مشکل به شمار می رود. خورمهای اینترنت هم مثل اکثر معتادان رفتار خود را پنهان می کنند. چرا که آشکار کردن بازی با استفاده افراطی از اینترنت اغلب با ملامت و انتقاد دیگران همراه می شود. اگر این افراد در خانه در کنار والدینشان زندگی کنند آرزو دارند که اتاق خوابشان را به زیرزمین ببرند. اگر در خانهای همراه با دوستان با اعضای فامیل زندگی کنند اتاق خوابشان مکان مقدسی می شود که هیچ کس حق ندارد بدون اجازه وارد آن شود. آنها به هیچ وجه دوست ندارند حضور کسی را در اتاقشان احساس کنند. آنها می خواهند تنها و بدون مزاحمت در لنت خود غرق شوند. آرزوی آنها این است که در پناهگاه دنج خود تنها باشند. بازی نرم افزاری و سایتهای اجتماعی دروازه هایی به دنیای دیگرند. وقتی تلفن به صدا در می آید یا کسی با آنها حرف میزند آنها را با زور به دنیای واقعی می کشاند و این، آنها را عصبانی می کند.

وقتی آنها در دنیای مجازی سیر می کنند نه دوست دارند کسی را ببینند و نه صدایش را بشنوند. آنها هرگونه مزاحمتی را خطایی نابخشودنی می انگارند و دوست ندارند کسی به حریمشان نزدیک شود. نوجوانان کلا دوست دارند تماس با والدین را به حداقل برسانند و ارسال پیامک بهترین راه برای رسیدن به مقصودشان است.

مبانی نظری پایان نامه و پیشینه تحقیق درباره اعتیاد به اینترنت

البته این کار برای والدین هم مزایایی دارد. از جمله اینکه بیشتر با تکنولوژی آشنا وارد آن شود. آنها به هیچ وجه دوست ندارند تو دنیای دیگرند. وقتی تلفن به صدا در می آید یا کسی مزاحمتی را خطایی نابخشودنی می انگارند و دوست ندارد. در بعضی موارد، اعتیاد به دنیای مجازی منجر به اختلال روانی می شود. استیو" یکی از دوستانم از دوره کالج، از باهوش ترین افرادی است که تا کنون دیده ام. او با توصیه های مفیدش همیشه از من حمایت میکرد. هرگاه دوستانش با مشکلی روبه رو می شدند به او مراجعه می کردند و با این همه او هرگز نمی دانست چطور به خود کمک کند. برای او روبه رو شدن با مشکلات روزمره به غایت سخت و دشوار بود.

در دوره کالچ، دانشجوی تنهایی بود که غالب اوقات در اتاقش به سر می برد. به قول خودش: «مردم مرا پایین می کشند، بنابراین ترجیح میدهم از آنها دور باشم.» بعد از کالج او به عنوان برنامه نویس کامپیوتر شغلی پیدا کرد و از آنجا که می توانست کار خود را در خانه انجام دهد مجبور نبود با دیگران ارتباط داشته باشد. البته خیلی هم شاکر بود که چنین موقعیتی پیدا کرده است. ناگفته نماند که استیو از اضطراب رنج می برد و برای فرار از آن به مواد مخدر روی آورده بود. چند سال پیش خبردار شدم که او مصرف مواد مخدر را با یک بازی نرم افزاری همراه کرده است.

او می گفت: استفاده همزمان مواد مخدر و بازی من را وارد عالمی از هشیاری می کند که این دنیا را به کل فراموش می کنم.» او دو کامپیوتر داشت یکی برای بازی و یکی هم برای کار. دو دستگاه کنار هم بودند و همزمان با هم کار می کردند، بنابراین او فقط زمانی پای کامپیوتر نبود که خواب باشد. در این صورت او در ۹۵% موارد از زندگی واقعی دور بوده اما چند ماه پیش استيو کاملا از دنیای واقعی برید. او نيمه شب به من زنگ زد و گفت دزدها و ولگردها وارد محله شده اند و من که نگران سلامت روانی و وضعیت پارانوئید او بودم، از او خواستم که چند روزی به خانه من بیاید. وقتی نزد من آمد به رختخواب رفتم و تصورم این بود که او هم همین کار را خواهد کرد.

اما ساعت پنج صبح با صدای فریاد استیو از جا پریدم: آنها هنوز آنجا هستندله من که مطمئن بودم مشکلی جدی پیش آمده است از رختخواب بیرون پریدم. استیو در حالی که خم شده بود از این اتاق به آن اتاق میرفت و ظاهرا خود را از دست دزدهایی که تصور می کرد بیرون از خانه هستند، پنهان می کرد. او اصرار داشت که ما مورد حمله واقع شده ایم و من نمی توانستم او را آرام کند. سرانجام با مادرش تماس گرفتم و او پلیس را خبر کرد و بالأخره او را با آمبولانس راهی مرکز درمانی کردند.

وقتی پلیس و گروه امداد او را گرفته بودند تا داخل آمبولانس کنند فریاد می زد: «من ترولر جادوگر هستم. فقط منم که می توانم شما را نجات دهم. اگر من را از اینجا بیرون ببرید همه شما را می کشم » چهار هفته بعد استیو به کمک دارو و درمان به سرکار خود بازگشت، اما دیگر مثل گذشته نشد. او گوشه گیرتر از قبل شده بود و کلا از تماس با دیگران خودداری می کرد. بعدها خبردار شدم که پس از آن دوره آشفتگی و مداوا، چهار روز تمام بی آنکه بخوابد فقط بازی کرده بود. البته من نمی توانستم بفهمم این اعتیاد تا چه حد وضعیت روانی او را به هم ریخته است اما اگر به جای بازی، بیشتر به درمان می پرداخت امروز زندگی شادتر و سالم تری داشت.
ادبیات تحقیق و مبانی نظری: دارد
نمونه پروپوزال: دارد



مقاله مبانی نظری: پس از خرید تعداد 3 فایل مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره اعتیاد به اینترنت و فضای مجازی و 1 فایل پروپوزال و 1 فایل پروژه کامل دریافت خواهید کرد.


فایل اول مبانی نظری فصل دوم پایان نامه : 27 صفحه

فایل دوم مبانی نظری فصل دوم پایان نامه درباره: اعتیاد به اینترنت و فیس بوک 34 صفحه

فایل سوم مبانی نظری فصل دوم پایان نامه: 46 صفحه


یک نمونه پروپوزال به همراه پنج فصل کامل پروژه درباره اعتیاد به اینترنت و فضای مجازی در این بسته وجود دارد.
عنوان پروپوزال و پایان نامه : بررسی رابطه وابستگی به اینترنت با گرایش به غرق و جذب شدن در محیط مجازی در کاربران اینترنتی
همه بندهای یک پروپوزال استاندارد: دارد
منابع فارسی: دارد
منابع لاتین: دارد
نوع فایل: Word قابل ویرایش
تعداد صفحه پروپوزال : 23 صفحه
تعداد صفحه پروژه (فایل word) همراه با منابع و پیوست ها : 98 صفحه
کد این محصول : 01 mbs


خرید آنلاین و دانلود فوری این محصول (این محصول در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد)
قیمت : 49000 تومان
قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید. 

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.