تصمیمات استراتژیک : شامل آن دسته از تصمیمات هستند که جهت آنها متوجه آینده و هدفهای عالی سازمان است و فعالیتهای سازمان را در بلندمدت تحت بررسی، مطالعه و تاثیر قرار می دهند.
جزئیات بیشتر در ادامه مطلب + دانلود فایل مقاله


پیشینه داخلی و خارجی:
دارد
منابع فارسی:
دارد
منابع لاتین:
دارد
نوع فایل:
Word قابل ویرایش
تعداد صفحه:
28 صفحه
کد:
198 mg


توضیحات:

تصمیمات استراتژیک : شامل آن دسته از تصمیمات هستند که جهت آنها متوجه آینده و هدفهای عالی سازمان است و فعالیتهای سازمان را در بلندمدت تحت بررسی، مطالعه و تاثیر قرار می دهند. این نوع تصمیمات معمولا به دلیل تغییرات محیطی و پیشرفت فنی منابع موجود و زمان در دسترس در شرایط عدم امینان اتخاذ می شوند بنابراین ، تصمیم گیری استراتژیک، سازمان را هدفمند و در کلیه ابعاد آنرا جهت دار می کند. تصمیمات مزبور جنبه اختیاری دارند و بطور غیر مستقیم اتخاذ می شوند. این تصمیمات جهاتی را که سازمان در کل باید تعقیب کند تعیین می کنند. و مسئولیت آنها بر عهده مدیران سطح بالاست. تصمیمات مزبور اغلب تازه، پیچیده، گسترده و شامل متغیرهای کنترل نشده ای از قبیل اقدامات مصرف کنندگان یا وضعیت اقتصادی جامعه هستند.

فرآیندی که در تصمیمات استراتژیک مورد استفاده قرار می گیرد تحت تاثیر ساختار سازمانی است و سه مشخصه، ساختاری زیر بر آن تاثیر می گذارد: الف) پیچیدگی و سطح آن ب) درجه رسمیت ساختار ج) سطح و درجه تمرکز و عدم تمرکز سازمانی. تصمیمات استراتژیک معمولا مربوط به کل سازمان است نه یک بخش یا یک قسمت منفرد از آن، تصمیمات استراتژیک از این نظر که بر برنامه های بلندمدت سازمان اثر می گذارند محیط بر سازمان هستند. 2- تصمیمات تاکتیکی : این تصمیمات را مدیران میانی و بالایی سازمان اتخاذ میکنند. اما مسئولیت اولیه این نوع تصمیمات که جنبه هماهنگی دارند بر عهده مدیران میانی است. تصمیمات هماهنگ کننده، تصمیمات استراتژیک مدیران ارشد را با تصمیمات عملیاتی و فنی مدیران سطح اول و سطح دوم هماهنگ می سازد.

تصمیمات استراتژیک که اغلب مربوط به وضعیت کل سازمان هستند باید از طریق مدیران عملیاتی تحقق یابند از طریق مدیران میانی قابلیت اجرای پیدا می کنند و به آنها ابلاغ می شوند. بدینسان، این گونه تصمیمات از حساسیت بالایی در موفقیت سازمان برخودردارند. 3- تصمیمات تکنیکی (فنی) : این تصمیمات به مدیرات سطح دوم سازمانها اختصاص دارند و شامل تصمیمات ترکیب بهینه منابع، برنامه ریزی تولید کالاها و عرضه خدمات، تعیین تکنولوژی و ماشین آلات و لوازم فنی، متناسب سرمایه و نیروی کار، اصولا عهده دار قابل اجرا کردن تصمیمات استراتژیک هستند.


خرید آنلاین و دانلود فوری این محصول (این محصول در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد)
قیمت : 49000 تومان
قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید. 

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.