گرین برگ طبقه بندی دیگری از عدالت ارائه می دهد تا نقش فاکتورهای اجتماعی را در مفهوم سازی های موجود از عدالت وضوح ببخشد در این طبقه بندی بین تعیین کنندگان ساختاری و اجتماعی تمایز قائل می شود و آن را به مثابه یک بعد در نظر گرفته و با طبقه بندی هایی از عدالت به صورت زیر ترکیب می نماید.
جزئیات بیشتر در ادامه مطلب + دانلود فایل مقاله


پیشینه داخلی و خارجی:
دارد
منابع فارسی:
دارد
منابع لاتین:
دارد
نوع فایل:
Word قابل ویرایش
تعداد صفحه:
69 صفحه
کد:
97 mg


توضیحات:

عدالت موقعیتی به نوعی از عدالت توزیعی اشاره دارد که از طریق ابزارهای ساختاری به دست می آید. بدین معنی که روش توزیع پاداش ها ممکن است یا به وسیله نیروهایی برای تطبیق با هنجارهای موجود از قبیل تساوی و برابری ساختار داده شده است و یا اینکه تمایل به دستیابی به بعضی از هدف های ابزاری از قبیل حداقل کردن تعارض با ارتقای بهره وری باعث ساختار دادن به توزیع پاداش ها گردد. از طرف دیگر عدالت بین فردی اشاره به جنبه های اجتماعی عدالت توزیعی دارد. منظور از عدالت بین فردی توجه نشان دادن به افرادی است که پیامدهای عدالت توزیعی را دریافت می کنند. عدالت سیستماتیک اشاره به آن نوع از عدالت رویه ای دارد که از طریق ابزارهای ساختاری بدست می آید. در بحث عدالت سیستماتیک بیان می گردد که پیامدهایی که از رویه هایی ناشی می شوند که اجازه کنترل بر فراگردها را به کارکنان می دهند نسبت به تصمیماتی که نتیجه رویه ها هستند که کنترل بر فراگردها را انکار می کنند منصفانه تر درک شده و بهتر مورد پذیرش قرار می گیرند. همچنین شش وی‍ژگی بیان شده توسط لوندال برای اینکه رویه ها منصفانه ارزیابی گردند. جزء مباحث عدالت سیستماتیک قرار می گیرند.

البته لوندال اعتقاد دارد که افراد هر کدام از این قوانین عدالت رویه ای را به طور انتخاب، در زمان های متفاوت و وابسته به شرایط گوناگون به کار می گیرند به عبارت دیگر هر کدام از این قوانین در موقعیت های گوناگون در قضاوت فرد در مورد عدالت رویه ای به طور متفاوتی وزن خواهند گرفت. به نظر گرین برگ عدالت اطلاعاتی اشاره به تعیین کنندگان اجتماعی عدالت رویه ای دارد. عدالت اطلاعاتی از طریق ارائه اطلاعات لازم در مورد رویه ها به دست می آید و نشان دهنده توجه به افراد است که افرادی که پیامدهای منفی را دریافت می کنند، هنگامی که تشریحات منطقی به آنها ارائه می شود، احتمال بیشتری وجود دارد تا این پیامدها را به صورت منصفانه بپذیرند. همچنین گرین برگ در می یابد هنگامی که اطلاعات عددی همراه با تشریحات لازم به کارکنانی که مورد ارزیابی عملکرد قرار گرفته اند داده شود، آنها نتایج ارزیابی ها را بهتر می پذیرند. بنابراین یافته ها قویاً بیان می دارند که در کنار رویه های استفاده شده برای تعیین پیامدها، تشریحاتی هم که درمورد این رویه ها ارائه می گردد بر ادراکات عدالت رویه ای موثر است (گرین برگ 1993 به نقل از امیرخانی 1384، 46).


خرید آنلاین و دانلود فوری این محصول (این محصول در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد)
قیمت : 49000 تومان
قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید. 

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.