لیست موضوعات جدید پایان نامه دکتری روانشناسی عمومی

لیست موضوعات جدید پایان نامه دکتری روانشناسی عمومی با ایده های جدید و کار نشده که می توانید عنوان دلخواه خود را با کمک آن انتخاب کنید.

لیست موضوعات جدید پایان نامه دکتری روانشناسی عمومی (ایده 241) : رابطه ابراز وجود و تنظیم هیجان با سلامت روان

وقتی احساسات خود را برای خانواده، دوستان یا گروه های حمایتی تعریف کنید روند بازیابی و بهبود شما سریع تر اتفاق می افتد. اگر دوست دارید آنان فقط به صحبت های شما گوش دهند، نه مشکل را حل کنند، این موضوع برای آنها تفهیم کنید. اگر انتظار پیشنهاد با هدایت دارید، به طور شفاف با آنان صحبت کنید. در مورد دوستی که گوش می دهد، اظهار همدردی می کند و به شما نمی گوید چه شده است، چه احساسی دارید؟ اگر شما گریه کنید - این گریه احتمالا موثر است او منتظر می ماند تا شما به گریه کردن خود ادامه دهید. اگر در کنترل فشار، احساس ضعف و ناتوانی می کنید، مشاوره شغلی مد نظر قرار دهید. این پیشنهاد جدی بگیرید. افرادی که فکر می کنند هرگز احساس ناراحتی یا اضطراب نمی کنند و نیاز به مشاوره ندارند، شکننده تر از افرادی هستند که اعتراف می کنند نیاز به مشاوره دارند.


لیست موضوعات جدید پایان نامه دکتری روانشناسی عمومی (ایده 242) : مقایسه ارتباط سلامت روان و سبک های تفکر در افراد با شخصیت درون گرا و برون گرا

برای افزایش فعالیت سیستم ایمنی بدن، بهتر است استعداد ذاتی خود را بدانید. به عنوان مثال، آیا شما برون گرا هستید یا درون گرا؟ افراد برون گرا اجتماعی اند و در مواجهه با موانع و مشکلات، با صحبت کردن خود را بازیابی می کنند. افراد درون گرا نیاز به محرک جسمی قوی و اقدامات وسیعی دارند. افراد درون گرا دوست دارند زمان زیادی تنها باشند و دور از دیگران وقت خود را سپری کنند. تلاش برای استفاده از یک سبک بهبود، که با استعداد ذاتی شما ناسازگار است، احتمالا منجر به ایجاد فشار روانی در آینده خواهد شد. روش هر فرد برای حفظ سلامتی، باید با او متناسب باشد. یک خانم در معرض خطر، ممکن است کسب و کار و خانه اش را به فروش برساند، رابطه اش را با شوهرش قطع کند، به ایالت دیگر نقل مکان کند و یک مسیر شغلی جدید با حقوق کمتر شروع نماید. او سالم می ماند، زیرا به مراقبت از خود مشغول است. وی پیاده روی می کند، چرت نیمروزی دارد، ماساژ می گیرد، با دوستان خوب خود وقت می گذراند، احساسات خود را در دفتر خاطرات می نویسد، غذاهای سالم می خورد، زیاد می خندد، خوب می خوابد و چند ماهی شروع مسیر شغلی جدیدش را به عقب می اندازد هیچ قانونی در مورد انجام کار درست وجود ندارد. آنچه برای یک شخص خوب کار کرده و جواب داده، ممکن است با نیازهای شما جفت و جور نباشد. برای کشف بهترین روش سلامتی خود، باید آزمایش کنید. برای ایجاد یک برنامه متناسب با خود . توجه کنید چه چیزی در لیست تان به شما قدرت و زندگی تازه می بخشد : در مورد راه های تکراری و تجربه های مثبت جدید تفکر کنید؛ . یک برنامه عملی برای افزایش تجربیات مثبت و ایجاد سرزندگی دوباره ایجاد نمایید؛ . هر چیزی که شما را شاداب و سرزنده کرده و به خواب بهتر شما کمک می کند انجام دهید.


لیست موضوعات جدید پایان نامه دکتری روانشناسی عمومی (ایده 243) : مقایسه مهارت حل مسئله و مهارت تنظیم هیجان در افراد با هوش متوسط و هوش بالا

گروه تحقیقاتی استرنبرگ یافتند بچه ها در بعضی از فرهنگ ها ، در مقایسه با هوش آی کیو - که موفقیت در مدرسه پیش بینی می کند - دارای هوش کاربردی بالاتری هستند. بیشتر افراد بدون تحصیلات دانشگاهی، در زندگی خود موفق هستند، زیرا آنها می دانند دنیایی که در آن زندگی می کنند چطور به جریان اندازند داشتن ضریب هوشی بالا، حل کاربردی مساله را ضمانت نمی کند. یک عضو از منسا - انجمن افراد دارای ضریب هوشی بالا در یک منطقه روستایی برای استراحت و غذا خوردن توقف کرد. وی متوجه شد یکی از چرخ های ماشینش با مهره های آن دزدیده شده است. ناراحت شد، زیرا در آن نزدیکی هیچ تعمیرگاه یا مغازه لاستیک فروشی نبود تا او بتواند مشکل را حل کند. کشاورزی که از آنجا عبور می کرد به کمک او شتافت. وی پرسید: «آیا لاستیک زاپاس دارید؟» او گفت: «دارم، اما لاستیک بدون مهره بدرد نمی خورد.» کشاورز گفت: «مشکلی نیست.» وی لاستیک زاپاس از صندوق عقب بیرون آورد، سپس با آچار از هر لاستیک یک مهره باز کرد و لاستیک زاپاس را با سه مهره بست. او گفت: «تمام شد، اما باید آرام حرکت کنی تا به شهر برسی» بیشتر افراد دارای هوش کاربردی فوق العاده ای هستند. کشاورزان و دامداران توانایی ذاتی در استفاده از تجهیزات مزرعه با سیم و نوار چسب مشهور هستند. در بیشتر ساختمان های اداری، مدیر ساختمان- که ممکن است فارغ التحصیل دانشگاه نباشد- فردی است که می داند چطور از هر چیزی مراقبت کند. مزیت تمرکز بر مساله و جستجوی یک راه حل کاربردی، به جای واکنش عاطفی، در مثالی که فرد - متخصص طراح الکترونیک عنوان کرد به خوبی نشان داده شده است. فرد چند سال در یک شرکت بزرگ با فناوری بالا کار کرد. در یک برهه از زمان شرکت زیان دید. رئیس دستور داد تمام بخش ها ، بیست درصد از کارکنان خود را اخراج کنند. وی در لیست اخراجی ها قرار داشت. بسیاری از کارکنان خشمگین بودند. یک بسته مناسب همراه با خدمات جایگزینی بکار گرفته شد. فرد برگشت و به موقعیت و دیدگاه شرکت نگاهی انداخت.


لیست موضوعات جدید پایان نامه دکتری روانشناسی عمومی (ایده 244) : رابطه مزیت رقابتی و مهارت حل مسئله با سطح تحصیلات

وقتی می خواهیم یک مزیت رقابتی در دنیای کسب و کار بدست آوریم، ممکن است هر سه نوع حل مساله، یعنی، تحلیلی، خلاقانه و کاربردی با هم ترکیب کنیم. مالک یک تعمیرگاه اتومبیل به من گفت، چگونه از تعداد زیادی مهارت های حل مساله جهت موفقیت در کارش استفاده می کند. وی در جستجوی روش های خلاقانه ای است تا نسبت به نمایندگی های اتومبیل دیگر، خدمات بهتری به مشتریانش ارائه دهد. او برای درک دیدگاه مشتریانش وقت گذاشت، بنابراین خدماتش متفاوت و بهتر شد. او گفت: «اگر نماینده خدمات، سفارش تعمیر یادداشت کند، به معنای شکست ارتباطات است.» وی این مشکل را با حذف نماینده خدمات حل کرد. او با نوار کاست صدای مشتریان را ضبط کرد تا آنها خود مشکل را توصیف کنند، سپس مکانیک نوار کاست را گوش می داد تا مشکل را از زبان مالک اتومبیل بشنود. علاوه بر این، اگر مشتری دارای تلفن همراه نباشد، مالک تعمیرگاه جهت صرفه جویی در زمان، از یک آژیر الکترونیکی استفاده می کند. با تکمیل خدمات یا هنگام نیاز به تعمیر یک مشکل غیرمنتظره، مدیر خدمات یک سیگنال برای مشتری جهت تماس ارسال می کند. آنها معمولا فورا تماس می گیرند او به طور منظم لیست خود را مورد تجزیه و تحلیل قرار می دهد و در جستجوی راه هایی برای کاهش و کنترل هزینه ها است. نتیجه اینکه مشتریانش، او را به خاطر خدمات خوب و با هزینه های کم، مورد تحسین قرار داده و دوستان خود را به او ارجاع می دهند.


لیست موضوعات جدید پایان نامه دکتری روانشناسی عمومی (ایده 245) : مقایسه عزت نفس و هویت من و تاب آوری در صاحبان موفق و ورشکسته کسب و کارهای کوچک

آیا فکر می کنید با از دست دادن شغل، عزت نفس و هویت تان از بین می رود؟ آیا با وجود سختی ها ، انتظار دارید از عهده شرایط جدید به خوبی برآیید؟ با شروع فشارهای غیرعادلانه دیگران، آیا از ارزش های درونی قویی برخوردارید که از آنها پیروی کنید؟ افراد بسیار تاب آور می دانند که در طول دوران سخت، می توانند بر خودشان تکیه کنند. آنها دارای نقاط قوت درونی فراوانی هستند و می دانند که می توانند بر آنها تکیه کنند. سوال اینست: «منبع نقاط قوت درونی آنها چیست؟ چه چیزی باعث می شود برخی افراد نسبت به دیگران قوی تر باشند؟ در مقابل، چرا بعضی افراد از تهدید می ترسند یا تحت فشار خرد می شوند؟ چه چیزی موجب تفاوت بین افراد می شود؟ چرا برخی از نظر عاطفی قوی و برخی دیگر ضعیف تر هستند؟» ریشه تفاوت آنها ناشی از سه نقطه درونی ضروری جهت تاب آوری است. این نقاط قوت از اوایل زندگی رشد می کنند. همانطوری که کودکان در بازی های خود تجارب زیادی کسب می کنند، آنها احساس شایستگی انجام کارهای خاص نیز بدست می آورند. فعالیت های آنان ممکن است در زمینه ورزشی، یادگیری کلمات واعداد، مهارت های کامپیوتر یا آلات موسیقی باشد. وقتی افراد توانایی خود را برای موفقیت در کارهای معینی، در آینده پیش بینی می کنند، شایستگی های آنان منجر به احساس اعتماد به نفس می شود در دوران کودکی ما ایده های احساسی، در مورد دیگران و خود توسعه می دهیم. چگونگی احساس در مورد خودتان عزت نفس نامیده می شود. اگر در مدرسه دانش آموزان شما را با نام بد صدا بزنند، شاید پدر و مار به شما بگویند با آنان مقابله کنید: «چوب و سنگ شاید بتوانند استخوان مرا خرد کنند، اما کلمات هرگز نمی توانند به من صدمه ای وارد کنند.» با پذیرش این جمله، یاد گرفته اید که می توان با رد نظرات بد دیگران، از احساسات خودتان محافظت نمایید.