کم رویی کودکان و نوجوانان می تواند یک زمینه پژوهشی جدید برای انجام تحقیق و نوشتن پروپوزال و پایان نامه باشد.

شواهد بسیار زیادی از ساختارهای تحقیقاتی خیلی زیاد وجود دارند که نشان می دهند کم رویی در ارتباط با قابلیت اجتماعی پایین تر، شهرت کمتر و اعتماد به نفس کمتر در کودکان می باشد و تا حد زیادی با اختلالات درونی سازی در دوران بعدی زندگی کودک در نوجوانی و بزرگسالی در ارتباط میباشد. به خصوص اینکه بیشتر این شواهد نشان می دهند که افراد کم رو از قبل دارای افسردگی می باشند (افراد بزرگسال که افسرده می باشند دارای اضطراب هم هستند و این مساله نشان می دهد که اضطراب اجتماعی در عدم برقراری رابطه اجتماعی کودک و افسردگی نقش دارد.

کم رویی در کودک ممکن است همراه با تأثيرات منفی دیگری هم باشد مثل برقراری ارتباط منفی با افراد بزرگسال و در برخورد با هم سن وسالانی که به انها زور میگویند و قلدری می کنند که این خطر وجود دارد این مساله بعده ها باعث ایجاد افسردگی و اضطراب شود. اگر ما از دیدگاه دیگری به این شبکه از دلایل کم رویی تگاه كنيم آنگاه ممکن است متوجه شویم که کم رویی باعث کاهش فرصتهایی می شود که کودک دران در ارتباط با دیگران در اجتماع احساس راحتی می کند، نمی تواند دوستانی را پیدا کند تا در زمان مشکلات به آنها تکیه کنده و بنابراین کودکان کم رو دارای پشتیبان و حامی در زمان موقعیتهای بد و ناخوشایند نیستند که معمولا افراد اجتماعی از این مزایا بهره می برند.

این حقیقت وجود دارد که اگر آنها به نظریات و دید دوستانشان در مورد خودشان اهميث تدهند ممکن است از آسیبهای اجتماعی در امان بمانند و اگر کودکان نخواهند با موقعیتهای اجتماعی جدید روبرو شوند انگاه خوکفایی آنها بالاتر خواهد رفت. معمولا تنها بودن به خاطر دلایل متفاوتی طبیعی می باشد. کناره گیری از اجتماع بعضی اوقات و ته همیشه همراه با مشکلاتی است که بعدا برای فرد به وجود می اید. اجتناب از ارتباطهای متقابل اجتماعی و با بیش از اندازه خجنالتی بودن و یا بیش از اندازه اجتماعی بودن دارای عملکردهای منفی بسیار قوی می باشند اما این مسائل صد در صد نیستند.

دیدگاه منفی نسبت به کم رو بودن تحت تأثیر عوامل مختلف فرهنگی و تاریخی قرار دارد. به نظر می رسد که این دو عامل به همراه یکدیگر باعث تعیین میزان نگرانی والدین و بزرگسالان نسبت به کم رویی کودکان می شوند. اگر چه بعضی از کودکانی که خیلی کم رو هستند ممکن است کمتر در معرض ارتباطاتی قرار بگیرند که باعث ترس و اضطراب ها از اجتماع می شود و در نتیجه ارتباطات متقایل اجتماعی بهتری ممکن است در انتها به وجود بیاید.

به نظر می رسد که کم رویی مشکلاتی را مثل اضطراب، عدم وجود اعتماد به نفس و مشکلاتی را در مورد دانش اجتماعی فرد در پی دارد. این امر باعث میشود تا این پرسش مطرح شود که کودکان چه اطلاعاتی را در مورد دنیای اجتماعی و به خصوص افرادی دارند که دران دنیا زندگی می کنند.

مشاوره انجام پروپوزال پایان نامه روانشناسی درباره کم رویی با منابع جدید و بروز و با کیفیت عالی پذیرفته می شود.