مشخصات این متغیر:
منابع: دارد
پژوهش های داخلی و خارجی: دارد
کاربرد این مطلب: منبعی برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی
تعداد صفحه: 32 صفحه
نوع فایل: word کد Mb532
برای دانلود مبانی نظری این متغیر به ادامه مطلب بروید...

انواع هوش از ديدگاه گاردنر هوش جسمي و حركتي :استعداد كنترل حركات بدن و دستكاري ماهرانه اشيا را هوش حركتي مي نامند.

هوش ميان فردي:بخشي از آن كه اين روز هاي به نام هوش هيجاني معروف شده است اولين بار توسط گاردنر بيان شد . هوش ميان فردي توانايي برقراري ارتباط با ديگران و درك مطلوب آنها است . اين افراد سعي مي كنند چيز ها را از نقطه نظر آدم ها ي ديگر ببينند تا بفهمند آنها چگونه مي انديشند و احساس مي كنند . هوش درون فردي:هوش درك كردن خود و استفاده از خود شناسي براي انتخاب هدفهاي زندگي است. كساني كه هوش درون فردي دارند بسيار مستقل و فرد گرا هستند . هوش طبیعت شناختي:گاردنر وقتي كه نظريه هوش هاي هفت گانه خود رادر تمام دنيا مطرح كرد دريافت كه نظريه اش يك چيزي كم دارد و آن هوشي بود كه آدم هاي عاشق طبیعت دارند . آدم ها ي اين گروه خيلي خوب با حيوانات ،گياهان و ساير چيز ها ی طبيعت نظير كوه ،دريا و جنگل ارتباط بر قرار مي كنند .

هوش تصويري يا فضايي:توانايي تجسم تقريبا هر چيزي حتي تجسم فكرها . يعني اينكه وقتي به شما مي گويند دموكراسي يك تصوير ذهني ازآدم ها ي يك جامعه دموكراتيك در ذهنتان بسازيد . هوش زبان شناختي يا كلامي: اين هوش در واقع بخشي از همان چيزي است كه ميان عامه مردم هم به عنوان هوش پذيرفته شده است . داشتن اطلاعات عمومي زياد ، توانايي سخنوري و زبان بازي، توانايي خوب خواندن و نوشتن و در كل كسي كه بتواند از زبان به بهترين نحوه استفاده كند، است .

هوش منطقي – رياضي:كساني كه هوش منطقي و رياضي بالايي دارند، هم در عمليات رياضي بهترند و هم قدرت استدلال قوي تري دارند . اين گروه از افراد توانايي استفاده از استدلال منطقي و اعداد را دارند . سوال ها زيادي مي پرسند و دوست دارند آزمايش كنند . هوش موسيقيايي-ريتميک :كسي كه به زير و بم آهنگ ها، ريتم ها و تن صدا ها حساس است ، مطمئنا از هوش موسيقيايي بر خوردار است . توانايي توليد و درك موسيقي در افراد است . ( هاشمي ،1389)

هوش هيجاني :هوش عاطفي از ايده هايي است كه با ايده هوش چند گانه گاردنر پيوستگي تنگاتنگي دارد اين ايده كه متعلق به جان ماير ، پيتر سالوي و دانيل گلمن مي باشد ، با نظر به قضاوت درباره عملكرد مديران و توانايي آنها براي رهبري و ايجاد انگيزه در افراد اهميتي قابل توجه يافته است.