نمونه جمع بندی فصل دوم پایان نامه

نمونه 1

جمع بندي :

در این فصل مروری بر ادبیات تحقیقات انجام شد ، به بیان موضوع و مساله تحقیق و مفاهیی چون ایزو، سیستم مدیریت کیفیت، مدیریت کیفیت، کیفیت ، معرفی صتعت عایق، عایق، تحلیل فروش و صادرات عایق پرداخته شد . سپس به پیشینه تحقیق و مقایسه تحقیقات انجام شده با این تحقیق پرداخته شد و در پایان هم قلمرو مکانی تحقیق که شرکت های عایق رطوبتی در شهرستان دلیجان بود معرفی گردید .

نمونه 2

جمع بندی

پژوهش در حوزه خودآسیب رسانی در سال های اخیر به میزان بسیار زیادی افزایش یافته است و اطلاعات زیادی درباره توصیف، علل و ویژگی های اختصاصی این رفتارها در اختیار داریم. کمبود مطالعات کیفی با رویکردهای روان شناختی، عدم یکپارچگی در یافته های پژوهشی مرتبط با عوامل خطر روان شناختی و مرتبط با همسالان پیش بینی کننده خودجرحی، عدم وحدت نظری درباره تعریف خودآسیب رسانی و چندگانگی دیدگاه ها درباره رابطه خود جرحی با اقدام خودکشی و کمبود مطالعات آزمایشگاهی که ویژگی های مغزی و فیزیولوژیک نوجوانان خودآسیب رسان را با نوجوانان عادی مقایسه کند از جمله کاستی های مشاهده شده در ادبیات پژوهشی این حوزه است. براساس مرور انجام شده دیگر نباید صرفاً خودجرحی را نشانه اختلال شخصیت مرزی دانست بلکه انگیزه های این رفتار بسیار گسترده است و در طیفی گسترده از اختلالات حضور دارد. خودجرحی از نوع بریدن و سوزاندن در بیشتر موارد نوعی شیوه برای تنظیم هیجانی است اما درباره عوامل و فرایندهایی که احتمالاً باعث می شود ارتباط خودجرحی و نقایص تنظیم هیجانی شکل بگیرد اطلاعات ناهمگون است. هر چند خودجرحی پیش بینی کننده اقدام خودکشی است اما پژوهش ها کمتر به مساله احتمال خودکشی در این گروه پرداخته اند و به جای آن بیشتر اقدام کنندگان مختلط خودکشی و خودجرحی را با اقدام کنندگان خودکشی به تنهایی با هم مقایسه کرده اند. همچنین پژوهش درباره مقایسه نوجوانان با خودآسیب رسانی مستقیم و غیر مستقیم و احتمال خودکشی در این دو گروه بسیار محدود بوده است و پژوهشگران ترجیح داده اند هر یک را به صورت مستقل از هم مورد بررسی قرار دهند.

نمونه 3

خلاصه و جمع بندی

آموزش مهارتهای زندگی در برنامه های گوناگون مورد تحقیق که توسط پژوهشگران متعددی انجام گرفته است مفید و موثر بوده. مانند: برنامه های پیشگیری از سوء مصرف مواد، ارتقای هوش، پیش گیری از بی بندوباری جنسی، افزایش رضایت زناشویی، پیشگیری از ایدز و ارتقای اعتماد به نفس .مجموعه ای از سبکهای ارتباطی مثبت مانند بیان همدلانه و مناسب، حل مشکلات خانوادگی، فهم و درک همسر خود و حل مشکلات زندگی نظیر ترک مواد مخدر که این ها با رضایت زناشویی در بین همسران می تواند همبسته باشد. لذا با توجه به نتایج مطالعات انجام گرفته در رابطه با این موضوع می توان انتظار داشت که مطالعه حاضر دیدگاه جدیدی از این مهارتها را از بعد روانشناسی ارائه دهد و راهکارهای مناسبی را برای بهتر شدن رضایت زناشویی بیماران معتاد پیشنهاد کند .

 نمونه 4

جمع بندی

دراین فصل به بیان متغیرهای هوش معنوی و سلامت روان با عملکرد تحصیلی و سپس به بیان نظریه های مختلفی درباره هر یك از این متغیرهای پرداختیم. و این امكان را برای خوانندگان فراهم آوریم تا آنها را مورد مطالعه و مقایسه قرار دهند. آموزش و پرورش از جمله مهمترین سازمان ها در هر جامعه است.هرچند مهمترین وظیفه ی آموزش و پرورش ، آموزش دانش و مهارت است،انتقال و ترویج ارزشهای اخلاقی و فرهنگی، شکوفاکردن تواناییهای فردی و اجتماعی و کمک به رشد شخصیتی، عاطفی، رفتاری و فکری ،افزایش عملکرد تحصیلی و.. را می توان از جمله سایر وظایف مهم آموزش پرورش دانست. عملکرد تحصیلی از این جهت اهمیت دارد که پیشرفت آموزشگاهی در یادگیری اثر گذاشته و یادگیری آموزشگاهی عملکرد تحصیلی را تحت تاثیر قرار می دهد و معلم برای افزایش سطح انگیزش دانش آموزان نسبت به یادگیری موضوع های مختلف درسی، سعی کند تا شرایط یادگیری را بهبود بخشد و کیفیت روش آموزش را افزایش دهد تا از طریق آن دانش آموزان به موفقیت دست یابند و نسبت به توانایی خود در یادگیری، اعتماد به نفس کسب کنند. متغیر بعد که مورد برسی قرار می دهیم هوش معنوی است دیدگاه بدیع و همکاران در مورد هوش معنوی تحت عنوان مجموعه ای از ظرفیت های ذهنی كه به آگاهی، یكپارچگی، كاربرد انطباقی جنبه های معنوی و غیر مادی وجودی شخص كمك می كند تعریف می شود. كه منجر به نتایجی همچون بازتاب های وجودی عمیق، بازشناسی خود و تسلط حالات معانی می گردد.اساس الگوی هوش معنوی ترکیبی از تفکر کلی و بعد اعتقادی ،توانایی مقابله و تعامل با مشکلات ،پرداختن به سجایای اخلاقی ،خودآگاهی و عشق و علاقه می باشد. تصور شخص نسبت به خود نیز از اهمیت زیادی برخوردار است. نكته مهم اینكه خود با تمام كمبودها و نقاط مثبت، مورد قبول واقع شود. هر چه شخص با واقع بینی به خود بنگرد، از سلامت روان وضعیت بهتری خواهد داشت. شخصیت بالغ، شخصیتی است كه بتواند عینیت خود را نشان دهد، و خود بهتر بشناسد. به اعتقاد آلپورت هر چه شخص با فعالیتها، مردم و اندیشه های متنوع تری در ارتباط باشد، سلامت روانی بیشتری می یابد.