نوشتن فصل های پایان نامه ارشد روانشناسی بالینی

 نوشتن فصل های پایان نامه ارشد روانشناسی بالینی برای هر محققی تفاوت دارد و هر یک در این راه سبک و روال معین و مشخصی دارد.

انجام پژوهش به دلیل ماهیت آن کار ساده ای نیست.

دانشجویانی که در انجام تحقیق ، مطالعه و یادگیری دچار مشکل هستند سبک مطالعه ی آنها منفعلانه است لازمه ی مطالعه ی فعال چگونگی گشودن باب گفتگوی درونی با متن است کسانی که مطالب را فعالانه می خوانند بهتر آن را به ذهن می سپارند و از وقتشان به نحو مطلوب استفاده می کنند.

انسان قادر است از به هم پیوستن چند تا از اطلاعات قبلی خود چیزهایی را که به آنها جهل دارد و مجهول نامیده می شود آنها را کشف کند و به آنها جواب بدهد وقتی هم جواب داد به ندانسته های خود جواب می دهد و به آن دیگر جاهل نیست و به اطلاعات قبلی فکرش اضافه می شود که به آن می گویند کشف مجهولات.

و این شروع یک تحقیق علمی است.

اما غالبا دانشجوی تازه کار در این راه با مشکلاتی روبرو است.

برای آنکه در مواجه با یک مسئله سردرگم نشویم چه کاری باید انجام دهیم؟

خود آگاهی هیجانی داشته باشیم یعنی خودمان بدانیم که چه احساس و چه هیجانی داریم که باعث می شود از درون خود آگاهی داشته باشیم و نسبت به وضعیت و مشکل خودمان تمرکز داشته باشیم و در ادامه ی حل مشکل تمرکز داشته باشیم.

مثلاً در مواجه با مشکل نگوییم من آدم بدشانسی هستم بلکه بگوییم مشکلات برای همه پیش می آید مشکلاتی بزرگتر از مشکلات من هم وجود دارد و با این دید مثبت اگر کاری انجام دهیم بهتر می توانیم تمرکز داشته باشیم و مسئله را حل کنیم.

خلاصه اینکه رفتن به دنبال راه های مؤثر می تواند ما را برای یک کنکاش و کاوش آماده نماید.