اصطلاح کیفیت زندگی برای ارزیابی نیک‌ بود عمومی افراد و جوامع استفاده می‌شود. این اصطلاح در طیف وسیعی از زمینه‌ها، از جمله حوزه‌های توسعه بین‌الملل، بهداشت، و سیاست مورد استفاده قرار می‌گیرد..
جزئیات بیشتر در ادامه مطلب + دانلود فایل مقاله


پیشینه داخلی و خارجی:
دارد
منابع فارسی:
دارد
منابع لاتین:
دارد
نوع فایل:
Word قابل ویرایش
تعداد صفحه:
52 صفحه
کد:
1517 mg


فهرست عناوین این مقاله:

مفهوم کیفیت زندگی کاری- تعاریف کیفیت زندگی کاری- تعابیر نوین کیفیت زندگی کاری- توانمندسازی کارکنان - مهندسی مجدد(بازمهندسی) سازمان - نهضت کیفیت زندگی کاری- اهمیت کیفیت زندگی کاری- اهداف کیفیت زندگی- عوامل مؤثر در کیفیت زندگی کاری - ارتباط کیفیت زندگی با سلامتی - کیفیت زندگی کاری و بهره وری - مدیریت انسانی و کیفیت زندگی کاری - ویژگی های یک محیط برخوردار از کیفیت زندگی کاری بالا- مشارکت کارکنان در تصمیم گیری ها- بازخورد سازنده - کار گروهی و تشریک مساعی - مفهوم داشتن و مبارزه طلبی کار- وضعیت جاری تلاش های کیفیت زندگی کاری - ابعاد و شاخص های کیفیت زندگی - مولفه های کیفیت زندگی والتون - برنامه های کیفیت زندگی کاری - راهکارهای افزایش کیفیت زندگی کاری- عوامل مؤثر در کاهش کیفیت زندگی کاری - موانع و مشکلات کيفيت زندگي کاري- پیشینه تحقیق- پیشینه داخلی- پیشینه خارجی- جمع بندی پیشینه ها- منابع و مآخذ- منابع فارسی- منابع لاتین .


قسمت هایی از این مقاله:

اصطلاح کیفیت زندگی برای ارزیابی نیک‌ بود عمومی افراد و جوامع استفاده می‌شود.

این اصطلاح در طیف وسیعی از زمینه‌ها، از جمله حوزه‌های توسعه بین‌الملل، بهداشت، و سیاست مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کیفیت زندگی نباید با مفهوم استاندارد زندگی که عمدتاً بر درآمد استوار است، اشتباه گرفته شود.

در عوض، شاخص‌های استاندارد کیفیت زندگی نه‌تنها شامل ثروت و استخدام هستند، بلکه شامل محیط زیست، سلامت جسمی و روانی، تحصیلات، تفریح و اوقات فراغت و تعلق اجتماعی نیز می‌شوند.

در حالی که کیفیت زندگی از دیرباز هدف سیاست‌گذاری‌های صریح یا ضمنی بوده، تعریف و اندازه‌گیری مناسب آن امری دشوار بوده است.

شاخص‌های متنوع «عینی» و «ذهنی»در سراسر طیف رشته‌ها و مقیاس‌ها، و کارهای اخیر پیرامون نظرسنجی‌های نیک‌بود ذهنی و روانشناسی شادی موجب علاقه مجدد به آن شده است(ارمغان،1391) کیفیت زندگی کاری یک ساختار چند بعدی است که رضایت کلی از زندگی کاری و تعالی کار و زندگی، حس تعلق به گروه کاری، حس تعلق به خود، حس ارزشمندی و احترام را در برمی گیرد (لوجراهام ، 2003).

کیفیت زندگی کاری به طور دقیق روشن تعریف نشده است و هنوز ابهاماتی در مورد معنای آن دارد. در واقع برخی از طرفداران کیفیت زندگی کاری صراحتاً در مورد عدم توسعه تعاریف خاصی و روشن سخن به میان آورده اند.

بسیاری از کسانی که در مورد کیفیت زندگی کار بحث کرده یا از آن طرفداری نموده اند آن را شفابخشی تمامی امراض و مشکلات محیط کار معرفی می کنند. یعنی چیزی که با پاره ای از فرآیندهای رمز گونه خود اعجاز می کند.

این معنا در نهایت، خود به عنوان تجربه ذوقی - حسی مورد ملاحظه قرار می گیرد.

به این معنی که زمانی که شما آن را به دست می آورید یا در اختیار داشتید می فهمید که چیست (ارمغان،1391).

این دیدگاه در تقابل با دیدگاه علمی یا عملی قرار دارد که کیفیت زندگی کاری را مجموعه ای از مفاهیم و ابزارها می داند که ممکن است مفید بوده، در برخی شرایط خاص مؤثر واقع شود.

اگر چه هنوز معنای کیفیت زندگی کاری بهتر روشن نیست اما به عقیده برخی نویسندگان این ابهام، ابهامی کلی نیست و شک و تردیدی که در این زمینه وجود دارد نمی تواند مانع از ارائه یک بحث واقع بینانه در مورد مفاهیم کیفیت زندگی کاری و کاربردهای عملی آن شود(علیی، 1386).


 خرید آنلاین و دانلود فوری این محصول (این محصول در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد) سال انتشار : 1403

69000 تومان

با نخفیف : 49000 تومان

قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید. 

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.