پیشنهاد جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی اجتماعی

از پیشنهاد جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی اجتماعی با طرح ایده های جدید در این مقاله بهره ببرید.

این موضوعات مشتمل بر ایده های زیر است : تاثیر آموزش مهارت های اجتماعی بر کاهش مشکلات عاطفی رفتاری دانش آموزان ، رابطه طبقه اجتماعی و انواع خاصی از اختلال رفتاری در نوجوانان ، رابطه اختلالات رفتار ضد اجتماعی با شکست تحصیلی ، پیش بینی رفتارهای ضد اجتماعی نوجوانان بر اساس رابطه سطح سواد و شرایط اجتماعی اقتصادی والدین ، بررسی آموزش مهارت های پذیرش اجتماعی بر کاهش پرخاشگری نوجوانان.

پیشنهاد جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی اجتماعی (ایده 171) :  تاثیر آموزش مهارت های اجتماعی بر کاهش مشکلات عاطفی رفتاری دانش آموزان
مربیان باید درباره چگونگی دخالت عوامل فرهنگی در مشکلات عاطفی رفتاری دانش آموزان و احتمال سوگیری فرهنگی در ارزیابی این مشکلات آگاهی داشته باشند. نظر فارینگتون (۱۹۸۶) را درباره رابطه میان عوامل فرهنگی اجتماعی زمینه ساز در انحراف رفتاری به خاطر آورید. به ندرت می توانیم اثرات عوامل جداگانه را از مجموعه ای از شرایط و موقعیت های مرتبط با اختلال رفتاری جدا سازیم. با وجود این، تحقیق در مورد عوامل خاصی که می توانند به پیدایش اختلالات منجر شوند، کاربردهای بسیار مهمی برای پیشگیری از این اختلالات دارد؛ به ویژه اگر برنامه های مداخله ای در جهت بهبود وضعیت تک تک کودکان باشند. در بسیاری موارد، شواهد پژوهشی قاطع مبنایی برای اقدامات اصلاحی پیشنهاد می کنند. برای مثال، کاهش خشونت در تلویزیون و پخش بیشتر برنامه های تلویزیونی جامعه دوستانه و نیز کاهش میزان زمانی که اغلب کودکان صرف تماشای تلویزیون می کنند، می تواند در کاهش سطح خشونت و پرخاشگری در جامعه بسیار مؤثر باشد. برای تحقق نیازهای کودکانی که تحت شرایط ناگوار زندگی کرده اند و این شرایط سلامت و امنیتشان را تحت تأثیر قرار داده اند، فعالیت های بسیاری می توان انجام داد. افزون بر آن، رشد هوشی و رشد عاطفی آنان نیز باید مد نظر قرار گیرد. تغییرات اجتماعی به تلاش هایی در سطح گسترده نیازمند است که از عهده مربیان به تنهایی ساخته نیست. درواقع این تغییرات باید نوعی سیاسی سازی مسائل در رابطه با خطرات بهداشت جسم و روان کودکان و نوجوانان و فریاد کمک طلبانه تمامی آمریکایی ها باشند.

پروژه روش تحقیق در روانشناسی عمومی درباره مهارت های اجتماعی



پیشنهاد جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی اجتماعی (ایده 172) :  رابطه طبقه اجتماعی و انواع خاصی از اختلال رفتاری در نوجوانان
جامعه، اغلب با آسیب شناسی روانی همراه است، اما معنی این یافته ها هنوز بحث برانگیز است. رابطه بین طبقه اجتماعی و انواع خاصی از اختلال رفتار، به معنای رابطه طبقه اجتماعی با کل مشکلات رفتاری و عاطفی نیست. علاوه بر این، ناسازگاری و از هم پاشیدگی خانواده، کم هوشی والدین، مجرم بودن والدین و شرایط وخیم زندگی در مقایسه با اعتبار شغلی والدین، می توانند نقش مؤثرتری در نحوه رفتار کودکان داشته باشند. اگرچه درست است که بسیاری از والدین در مشاغل سطح پایین، دارای ویژگی های عنوان شده نیز هستند ولی هنوز آشکار نیست که طبقه اجتماعی پایین به خودی خود عامل انحراف اجتماعی کودکان هست یا نه. طبقه اجتماعی می تواند فقط در متن ویژگی های والدینی و خانوادگی دیگر عامل مؤثر باشد. محرومیت اقتصادی (فقر با همه محرومیت ها و تنیدگی هایش) ظاهرا عاملی در ایجاد اختلال رفتاری است. در حالی که طبقه اجتماعی دست کم با توجه به اعتبار شغلی والدین، نمی تواند عامل محتمل باشد (دلپیت ، ۱۹۹۵: هارت  و ریزلی ، ۱۹۹۵؛ هاج کینسون، ۱۹۹۵). فقیر بودن صرف، افراد را ناشایسته نمی سازد، خانواده ها را تخریب نمی کند یا باعث شکست تحصیلی کودکان و مشکلات عاطفی رفتاریشان نمی شود. با وجود این، به طور قطع می توان گفت بسیاری از شرایطی که اغلب بخشی از فقر هستند، (به ویژه فقر در بالاترین حد آن)، تأثیرات منفی قوی بر رشد اجتماعی و شناختی کودکان دارند، شرایطی همانند سرپناه نامناسب، غذا و لباس ناکافی، در معرض شرایط زندگی آشفته و خشونت آمیز قرار گرفتن و نبود فرصت هایی برای یادگیری از بزرگسالان مراقب و متوجه بولگر) و همکاران، او ۱۹۹۵ a فلنر و همکاران، ۱۹۹۵: گوارا و همکاران، ۱۹۹۵).



پیشنهاد جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی اجتماعی (ایده 173) :  رابطه اختلالات رفتار ضد اجتماعی با شکست تحصیلی
شکست تحصیلی نمی تواند یگانه عامل شکست اجتماعی در بزرگسالی قلمداد شود. زمانی که شکست تحصیلی مدرسه ای) با رفتارهای جامعه ستیز پایدار و جدی همراه باشد (اختلال رفتار مهاریافته) ریسک ابتلا به مشکلات سلامت روان در بزرگسالی بیشتر خواهد بود (فرگوسن   و هوروود   ۱۹۹۵ کاردین، ۱۹۹۸؛ واکر و همکاران، ۱۹۹۵) و هر قدر شروع زودرس باشد و تعداد رفتارهای ضداجتماعی بیشتر باشد، ریسک وقوع مشکلات بالاتر خواهد رفت (مقایسه کنید با کاردین، ۱۹۸۵، ۱۹۹۵: لوبر و اسکاملینگ   ۱۹۸۵؛ رابینز، ۱۹۶۶، ۱۹۷۹، ۱۹۸۶؛ شاین و همکاران، ۱۹۸۷؛ واکر، شاین، انیل و رامزی، ۱۹۸۷). حتی وقتی، اختلال رفتار مهاریافته، با هوش بهر پایین و پیشرفت تحصیلی کم همراه باشد، می بایستی در ارائه استنتاجات على، محتاط باشیم، با وجود این، اگر ارتباطی علی بین پیشرفت تحصیلی و رفتار جامعه ستیز وجود داشته باشد، استلزام هایی برای آموزش وپرورش در بر خواهد داشت. به خوبی می دانیم، کودکانی که رفتار ضداجتماعی دارند، معمولا عملکرد تحصیلی بسیار ضعیفی نیز داشته اند. اما از این دید نمی دانیم آیا شکست تحصیلی مقدم بوده است یا به دنبال آغاز رفتارهای ضداجتماعی، شکست تحصیلی حادث شده است. اگر تجربه شکست تحصیلی، به وقوع اختلالات رفتار ضداجتماعی کمک می کند، پس روشن است که تلاش های پیشگیرانه، باید شامل کوشش هایی در جهت ممانعت از شکست تحصیلی از طریق برنامه هایی باشد که سعی در بهبود هوش بهر و موفقیت تحصیلی کودکان محروم دارند. حال این مهم با آموزش والدين آنها در ارائه محرک ها در دوران شیرخوارگی انجام می گیرد یا از طریق برنامه های متنوع آموزش مدار در مهد کودک یا پیش دبستان اجرا می شود.

پروژه روش تحقیق روانشناسی درباره سبک فرزند پروری و عملکرد تحصیلی



پیشنهاد جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی اجتماعی (ایده 174) :  پیش بینی رفتارهای ضد اجتماعی نوجوانان بر اساس رابطه سطح سواد و شرایط اجتماعی اقتصادی والدین
تعداد نسبتا کمی از نوجوانانی که رفتارهای ضد اجتماعی نشان می دهند، از لحاظ هوش بهر و پیشرفت بالای متوسط هستند (تاحية A)، اکثریت این کودکان از لحاظ هوش بهر و پیشرفت زیر متوسط هستند. (ناحية D)، تعداد بسیار اندکی فقط از لحاظ هوش بهر زیر متوسط هستند. (ناحية B)، یا این که فقط در پیشرفت تحصیلی زیر متوسطند (ناحیه C)، در حالی که اکثریت نوجوانان کم آموز از لحاظ هوش بهر پایین هستند (نواحی D و G)، معمولا جامعه ستیز نیستند (ناحیه G، از ناحیه D وسیع تر است)۔ برخی نوجوانان در هوش بهر پایین هستند ولی در پیشرفت پایین نیستند (نواحی B و E)، یا برعکس (نواحی C و F)، اما تعداد بسیار کمی از آنان جامعه ستیزند ناحیه E وسیع تر از B و ناحیه F وسیع تر از C است. این مسئله را هم در نظر داشته باشید که عواملی افزون بر آنچه ذکر شد، در معامله وارد عملکرد عملی می شوند تا پیامدهای بزرگسالی را برای افراد رقم بزنند شدت رفتار جامعه ستیز، ویژگی های رفتاری والدین و احتمالا شرایط اجتماعی اقتصادی والدین در احتمال حفظ و تداوم مشکلات رفتاری تا بزرگسالی مؤثر هستند. میزان بالای بروز رفتارهای جامعه ستیز در نوجوان در موقعیت های گوناگون، با داشتن والدینی که خود جامعه ستیز یا آزارگر  هستند و از طبقه اجتماعی پایینی به شمار می روند، عامل افزایش احتمال بستری شدن به عنوان بیمار روانی یا زندانی شدن به عنوان بزهکاریا جنایتکار در بزرگسالی هستند (باور، ۱۹۹۵؛ لوبر، ۱۹۸۲؛ رابینز, ۱۹۷۹؛ وات و همکاران، ۱۹۹۰). همچنین به خاطر داشته باشید که برخی کودکان و نوجوانانی که از لحاظ هوش و پیشرفت تحصیلی در سطح پایین هستند و میزان بالایی از رفتارهای جامعه ستیز را نشان می دهند، لزوما در بزرگسالی، اختلالات رفتاری اساسی نشان نخواهند داد. پیش بینی رفتار بزرگسالی فقط بر اساس ویژگی های رفتاری در کودکی خطایی بزرگ و اساسی است که نباید مرتکب شویم.

 



پیشنهاد جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی اجتماعی (ایده 175) :  بررسی آموزش مهارت های پذیرش اجتماعی بر کاهش پرخاشگری نوجوانان
کودکان یاد می گیرند از دوستانشان که معروف به پرخاشگری هستند انتظار رفتار پرخاشگرانه داشته باشند، اگرچه همسالان واقعأ رفتار خشن و پرخاشگرانه نداشته باشند. یک الگوی چرخه ای به نحوی شکل می گیرد که در آن کودکان نسبت به همسالان معروف به پرخاشگر، رفتار پرخاشگرانه تری دارند. بنابراین کودکان پرخاشگر هم دریافت کننده و هم پدید آورنده رفتار پرخاشگرانه تری نسبت به همسالان هستند. از نظر همسالان، رفتار پرخاشگرانه به عنوان پاسخی به رفتار پرخاشگرانه کودک معروف به پرخاشگر توجیه می شود، آنان با صفات خصمانه ای که به پسران پرخاشگر نسبت می دهند، رفتار پرخاشگرانه شان را توجیه می کنند در نهایت این که هرچه کودک پرخاشگرتر باشد احتمال بیشتری دارد که مقاصد خصمانه ای را در موقعیت های مبهم موجب شود و بالاخره در چرخهای گرفتار گردد که ارتباطات پرخاشگرانه را تقویت می کند (ص ۲۳). بنابراین، در مداخله های کارآمد در زمینه مهارتهای اجتماعی باید به واکنش گروه همسالان نسبت به کودک دارای اختلالات عاطفی-رفتاری و نیز آموزش مهارت های افزایش دهنده پذیرش اجتماعی توجه شود (واکر، شوارز  و همکاران، ۱۹۹۴؛ واکر و همکاران، ۱۹۹۵). فقط زمانی که بوم شناسی اجتماعی گروه همسالان را بتوان در جهت حمایت از تغییر رفتاری مناسب اصلاح کرد، می توان گفت که مهارت های اجتماعی به پیشرفت وضعیت کودک مورد نظر منجر خواهند شد. دانستن این که نوجوان فاقد مهارت های اجتماعی لازم برای پذیرش اجتماعی است و نیز توانایی تدریس این مهارت ها کافی نیست، ما باید معروفیت آن کودک یا نوجوان (ادراک ها و اسنادهای همسالان را تغییر دهیم.

دانلود مبانی نظری تحقیق درباره پرخاشگری در کودکان و نوجوانان