چگونه موضوعات جدید  پایان نامه دکتری روانشناسی بالینی بیابیم؟

آیا می دانید چگونه می توانید به رایگان موضوعات جدید  پایان نامه دکتری روانشناسی بالینی بیابید؟
در این سایت به کمک ایده های جدید پژوهشی می توانید برای پروپوزال و پایان نامه ارشد و دکتری روانشناسی بالینی موضوع انتخاب کنید. در این مقاله پنج ایده درباره رابطه هوش و سطح سواد با تعارضات زناشویی،  رابطه روان رنجوری و هیجانات منفی با اضطراب و افسردگی ، نقش فاکتورهای شخصیتی و تفاوت های فردی در اختلال خوردن و استرس و روان رنجوری ، رابطه خودشناسی و نشخوار ذهنی با عزت نفس ، مقایسه تکانشگری در کودکان بیش فعال و کودکان با بلوغ زودرس ، با توضیحات ضروریارائه شده است.

چگونه موضوعات جدید  پایان نامه دکتری روانشناسی بالینی بیابیم؟ (ایده 111) : رابطه هوش و سطح سواد با تعارضات زناشویی
بعضی از انسان ها گویی همواره بدشانس می باشند. سوزان هم از همین گونه آدم هاست. او هنگامی که دبیرستان را به پایان رساند، به فکر انتخاب شغل افتاد آموزگاران او معتقد بودند که او دختری بسیار باهوش است. شاید یکی از باهوش ترین شاگردان آنها و به سادگی در کنکور آکسفورد پذیرفته می شود. اما او نه تنها در کنکور آکسفورد شرکت نکرد، بلکه حتا برای ورود به دانشگاه های رده پایین تر نیز اقدامی نکرد. او تصمیم گرفت به مدرسه هنر برود اما از تصور کار زیاد در آن منصرف شد. پس چه کرد؟ او خود چنین می گوید:
خیلی زود به راه حل رسیدم. گروه از دوستانم به کلوپ های محلی می رفتند و از من هم خواستند همراهشان باشم. ظرف چند هفته به اولین عشق زندگی ام برخوردم و با او ازدواج کردم. آدام یک مهندس ساختمان بود و پول زیادی داشت. جذاب و دوست داشتنی هم بود. ما عاشق هم شدیم و تصمیم گرفتیم با هم ازدواج کنیم. من مدرسه هنر را ترک کردم و ارتباطم را نیز با دوستانی که به دانشگاه می رفتند، از دست دادم». اما دوران آرامش و خوشی زود به پایان رسید. او می گوید: «من کار گرفتم ولی کم کم از آن هم خسته شدم. نمی دانستم آیا کاری که با زندگی ام کردم، درست بود یا نه. من ظرف یکی دو سال ازدواج کردم و خیلی زود از آن دلزده شدم». این دلزدگی سوزان، افسردگی بالینی بود. او به سرعت وزن کم می کرد و خیلی وقت ها سر کار خود نیز نمی رفت. پزشک معالج او داروهای ضد افسردگی برایش تجویز می کرد. این ماجرا مربوط به سال های ۱۹۸۰ بود و داروهای آن زمان دارای اثرات جانبی فراوان بودند. پزشکان معالج او داروهای او را تغییر می دادند تا به دارویی برسند که هم مؤثر باشد و هم توانایی او را مختل نسازد سوزان در مورد ازدواج خود چنین می نویسد: «من بسیار سعی کردم که همسری کامل باشم ولی چیزی در این میان درست پیش نمی رفت و من هنوز نمی دانستم که آن، چیست؟» در واقع اشکال این بود که آدام مردی بداخلاق بود و قبل از ازدواج نیز چند بار سوزان را کتک زده بود. بعد از ازدواج نیز به این اخلاق بد ادامه داده بود. او بسیار سلطه گر و بد خلق بود. صورت حساب ها را از حقوق سوزان می پرداخت و به او می گفت چه بپوشد و چه رفتاری داشته باشد؛ در حالی که خود با دوستانش آزادانه به می گساری و گردش می پرداخت. با شدت یافتن افسردگی سوزان، خشونت او هم نیز افزایش یافت.

دانلود نمونه پروپوزال روش تحقیق روانشناسی درباره هوش

دانلود نمونه پروژه روش تحقیق روانشناسی درباره تعارض زوجین



چگونه موضوعات جدید  پایان نامه دکتری روانشناسی بالینی بیابیم؟ (ایده 112) : رابطه روان رنجوری و هیجانات منفی با اضطراب و افسردگی
درجه بالای روان رنجوری، به هدر دادن افکار است. در بین جمعیت های انسانی منحنی تفاوت هیجانات منفی، به شکل زنگ گونه ترسیم می شود. افراد با درجه بالای روان رنجوری در دامنه این منحنی قرار دارند. این بدان معناست که اگر ۸۰% اضطرابات یک فرد معمولی، اضطراب های بی اساس است، اضطراب های بی مورد فرد بسیار روان رنجور ۹۹% است. فراتر این که نشانه هایی وجود دارند، حاکی از آن که بسیاری از علایم هشدار دهنده در این انسانها بیهوده بوده و نشان از اضطرابات بالقوه و نهانی آنها دارد اولین نشانه برای فهم این که هیجانات منفی بیش از حد هستند، این است که آنها در واکنش به، احتمال خیلی کم خطرات نیز به کار می افتند و دوم این که به محض این که حتا بخشی از این هیجانات منفی برانگیخته شوند، سبب بیش انگیختگی ادراک، توجه و شناخت می شود. یک فرد مضطرب به سرعت می تواند چهره عصبانی را تشخیص دهد و به راحتی نمی تواند توجه خود را از آن فرد برهاند. یک فرد مضطرب یا یک فرد غمگین، همواره از کلمات و شرایط دو پهلو، تفسیری منفی دارد. به همین ترتیب احساسات منفی سبب می شود که واکنش فرد در مقابل شنیدن خبرهای بد، به تأسف بارترین شکل ممکن باشد: مقصر همه این اتفاقات من بودم... همه از من متنفرند. من هیچ وقت موفق نمی شوم... عکس عبارات بالا اینها هستند که می شد در آن موقعیت مطرح کرد: من تلاشم را کردم ولی شرایط برخلاف آن بود. آن افراد دچار سو تفاهم شده اند...

دانلود پروپوزال روانشناسی درباره تنظیم هیجان و ویژگی های شخصیتی



چگونه موضوعات جدید  پایان نامه دکتری روانشناسی بالینی بیابیم؟ (ایده 113) : نقش فاکتورهای شخصیتی و تفاوت های فردی در اختلال خوردن و استرس و روان رنجوری
اختلال های تغذیه ای،   اختلال های استرس پس آسیب،  اختلال وسواس جبری   از مشخصه های روان رنجوری شدید می باشند. تفاوت بین آنها مربوط به سایر فاکتورهای شخصیتی و تفاوت های فردی است ولی هسته مشترک رنج، مربوط به روان رنجور خوبی است. برای مثال فردی که درجه کمی از روان رنجورخوبی را داراست، احتمال بروز افسردگی از نوع سودایی در او وجود دارد، در حالی که احتمال اختلالات اضطرابی در او تقريبا وجود ندارد. علاوه بر آن چندین مورد ناهنجاری شخصیتی و حتی اسکیزوفرنیا   نیز مرتبط با روان رنجوری با درجه بالا می باشند و همین طور آشکال دیگر مشکلاتی نظیر بی خوابی های شدید و سردرد.

دانلود مقاله پیشینه تحقیق و مبانی نظری اختلالات خوردن



چگونه موضوعات جدید  پایان نامه دکتری روانشناسی بالینی بیابیم؟ (ایده 114) : رابطه خودشناسی و نشخوار ذهنی با عزت نفس
ویژگی دیگری که غالبا با ویژگی پایین بودن عزت نفس و اعتماد به نفس همراه است، کم بودن درجه خودشناسی است. فرد روان رنجور با درجه بالای آن، معمولا در حال نشخوار این مسئله است که آیا او در زندگی درست عمل کرده است یا نه؟ باید گفت احساسات منفی چنان طراحی شده اند که خطرها را کشف کنند و یکی از این خطرها، در پیش گرفتن راه غلط در زندگی است. پس وقتی احساسات (هیجانات منفی فعال هستند، همیشه در مورد این خطر، در شک و تردید به سر می بریم. سوزان نیز نظیر سایر افراد روان رنجور با درجه بالای آن، در نوشته های خود از تغییر دایمی هدف ها و هویت خود می نویسد و حتی در بزرگسالی و میان سالی نیز این کار را ادامه می دهد: «من غالبا در این فکر به سر می برم که آیا در زندگی کار درستی انجام می دهم»۔ این گونه افراد در نوشته های خود از این که چنین موقعیتی را به دست آورده اند تا به زندگی خود نگاه داشته باشند، ابراز خوشحالی می کنند. افراد روان رنجور با شدت زیاد، قادرند که زیاد بنویسند. به همین دلیل من از مراجعه کنندگان خود می خواهم که نوشته هایشان را برایم بخوانند بی ثباتی در هویت فردی، در شرایطی که «اختلال شخصیت مرزی»  خوانده می شود، به اوج خود می رسد.

دانلود مبانی نظری تحقیق درباره مهارتهای خودآگاهی و حل مساله در روابط زناشویی



چگونه موضوعات جدید  پایان نامه دکتری روانشناسی بالینی بیابیم؟ (ایده 115) : مقایسه تکانشگری در کودکان بیش فعال و کودکان با بلوغ زودرس
در نوجوانان با اختلال نقص توجه همراه بیش فعالی در دوران بلوغ همان تغییرات اساسی جسمانی و روانی مشاهده می شود که در دیگر نوجوانان همسن و سال آنها هم وجود دارد، ولی رشد ذهنی و شناختی آنها در برخی موارد به ویژه در رابطه با خویشتن داری، کنترل تکانه ها و قضاوت در مورد پیامدهای اعمال شان عقب تر از رشد جسمانی آنان است. آنها برای کسب استقلال، عضویت در گروه همسالان و غریزه جنسی همانند همسالان خود تمایلات مشابه دارند ولی ممکن است کمتر بالغ باشند و کمتر بتوانند رفتارهای تکانشی خود را به تأخیر بیندازند و پیامد رفتارهای خود را پیش بینی کنند، آشفته و سطحی باشند، بدون تفکر اقدام کنند و برای کسب استقلال آمادگی کمتری داشته باشند.

دانلود مقاله در مورد تکانشگری