برای انتخاب موضوع پایان نامه روانشناسی تربیتی درباره نارضایتی از مدرسه و محیط آموزشی می توانید ایده های این بخش از سایت ما را بررسی نمایید.

  • برای انتخاب موضوع پروپوزال و پایان نامه روانشناسی تربیتی می توانید شیوه های نارضایتی دانش آموزان و دانشجویان را بررسی کنید:

دانش آموزان ناراضی از مدرسه در هر سن و سالی اغلب در مدرسه یا دانشکده حضور مثبتی ندارند و در نتیجه جزء افراد مزاحم و شاکی تلقی می شوند. اگر چه روش ابراز نارضایتی این دو گروه همیشه با هم یکی نیستند، اما معمولا شبیه به همند. شکل این مزاحمتها از گروهی به گروه دیگر در سنین مختلف متفاوت است. نوع مزاحمتها از مسخره بازی در آوردن در کلاس تا اذیت و آزار معلم به دلیل در دست گرفتن کلاس درجه بندی می شوند. بدون توجه به شکل آنها بزه به معنای اظهار نارضایتی از نظام آموزشی و تلاش برای انتقام جویی از کسانی است که در کنترل محیط آموزشی هستند.

  • نشانه های نارضایتی کودکان از محیط آموزشی ساده و متفاوت است و می تواند ایده ای جداگانه برای موضوع پروپوزال و پایان نامه روانشناسی تربیتی باشد:

در بین کودکان، این مزاحمتها در مدرسه به صورت اذیت کردن معلم و دیگر دانش آموزان با پچ پچ کردن، مسخره بازی در آوردن و پرت کردن حواس دیگران است.

  • اما روش نشان دادن نارضایتی از تحصیل در دانش آموزان بزرگتر و دانشجویان هم ویژگی هایی دارد که می تواند برای موضوع پروپوزال و پایان نامه روانشناسی تربیتی مناسب باشد:

دانش آموزان بزرگتر در دبیرستان و دانشکده تلاشهای بیشتری جهت به هم ریختن مؤسسه آموزشی می کنند تا اینکه بخواهند آنها را اذیت کنند. آنها مسئول تخریب شکستن قوانین به طور عمدی و مخالفت با معلمان و دیگر مسئولین می باشند. به طور کلی آشوبهای موجود در محوطه دانشگاه نشانه عدم رضایت دانشجو و تنفر از روش آموزشی است.

  • سازگاری یا عدم آن نیز می تواند به عنوان یک مشکل برای انتخاب موضوع پروپوزال و پایان نامه روانشناسی تربیتی مناسب باشد:

سن شروع مدرسه مدارس در آمریکا طوری برنامه ریزی شده اند که کودکان برای آموزش رسمی از سن شش سالگی که وارد مدرسه می شوند با مشکلاتی در رابطه با سازگاری روبه رو می شوند. این مشکلات اساسأ جنبه عاطفی- اجتماعی دارند و بخشی از آن مربوط به احساس کدورت و بخشی دیگر مربوط به این حقیقت است که کودکان کمتر از سن شش سال به عنوان کودکانی چشم و گوش بسته نسبت به دانش آموزان بزرگتر تلقی می شوند.

  • سازگاری در دانش آموزان با سن رابطه دارد هر چند فاصله سنی زیاد نباشد و این بحث جالبی برای انتخاب موضوع پروپوزال و پایان نامه روانشناسی تربیتی است :

کودکانی که در شش سالگی یا شش سال چند ماهگی وارد مدرسه می شوند در مقایسه با کودکان کوچک تر از لحاظ سنی حضور بهتری در مدرسه دارند. از نظر فردی و اجتماعی به خوبی با محیط مدرسه سازگار می شوند و در مقابل تنشها و محدودیتهای تحمیل شده از طرف مدرسه بهتر عمل می کنند. در حالی که کودکان زیر شش سال از نظر آموزشی در مقایسه با دیگران در سطح پایین تری قرار دارند اغلب عصبی، پرخاشگر، دارای اختلالات گفتاری و وابسته به معلم می شوند، از مدرسه تنفر پیدا می کنند و به طور کلی به افرادی ناسازگار تبدیل می شوند.

  • گاهی ناسازگاری دانش آموزان بر نگرش معلمان و الدین نسبت به آن ها تاثیرگذار است و این مسئله می تواند ایده ای برای انتخاب موضوع پروپوزال و پایان نامه روانشناسی تربیتی باشد :

در این صورت نه تنها سایر کودکان؛ بلکه والدين معلمان و هم کلاسیهایشان نیز در مورد آنها نگرشهای نامطلوبی دارند نگرشهایی که اثرات بدی بر تصور از خودشان دارد. اغلب بر این باورند که آمادگی رفتن به مدرسه با رفتن به شیرخوارگاه و مهد کودک به دست می آید. به طور تردید ناپذیر مراکز پیش دبستانی و کلاس اول به خستگی دانش آموزان منجر می شود. تشابه بين فعاليتها در دوره پیش دبستانی و کلاس اول به سازگاری منجر می شود اما این مزیت ممکن است موجب خستگی دانش آموزان نیز شود.

  • برای انتخاب ده موضوع کاملا جدید و استاندارد برای پروپوزال و پایان نامه روانشناسی تربیتی همراه با مقاله بیس از خدمات ما استفاده نمایید.