هراس از مدرسه تنفر شدید از مدرسه اغلب به عنوان ترس از دست دادن حمایت و امنیت خانواده بیان می شود و این مسئله می تواند برای انتخاب یک موضوع جدید برای پایان نامه روانشناسی تربیتی مناسب باشد.

معمولا کودک از رفتن به مدرسه یا ماندن در مدرسه امتناع می کند چنانچه مجبور به رفتن باشد. او از هر کاری برای رسیدن به هدفش استفاده می کند. برخی از عوامل مربوط به نفرت از مدرسه نتیجه تجارب نامطلوب مدرسه است. با این حال بیشتر افراد خانواده بر این باورند که کودک از نظر عاطفی به خانواده اش به ویژه مادرش وابستگی دارد و همین وابستگی باعث می شود که او با جدا شدن از مادرش احساس اضطراب و ناامنی کند. در واقع او از مدرسه متنفر نیست؛ بلکه می ترسد از حمایت خانواده اش محروم بماند.

فرار از مدرسه :

فرار از مدرسه از سه جهت با تنفر از مدرسه رفتن فرق دارد: اول اینکه فرد فراری به ندرت سعی می کند بهانه ای برای ترک مدرسه ارائه دهد و چنانچه این بهانه توجیه پذیر نباشد او از بهانه ای دیگری استفاده می کند.

دوم اینکه فرد فراری از مدرسه معمولا وقتی مدرسه را ترک می کند به خانه نمی رود. در حالی که کودکی که از رفتن به مدرسه امتناع می کند به خانواده خود وابسته است. فرد فراری در برخی از فعالیتهای جامعه در مقایسه با فعالیتهای مدرسه که از آن تنفر و بیزاری نشان می دهد بیشتر لذت می برد. سوم اینکه فرد فراری از مدرسه ترسی از مدرسه یا موقعیت مدرسه ای آن طور که فرد مبتلا به هراس از مدرسه دارد را ندارد.

اگر برای انتخاب موضوع پروپوزال و پایان نامه روانشناسی نیاز به مشاوره تخصصی دارید می توانید از خدمات ما استفاده کنید.