شبکه های ارتباطات از اتصال چندین مکان مختلف از طریق تسهیلات ارتباطی شکل می گیرند. چندین دستگاه روی هر شبکه وجود دارد که کاربران می توانند از بین آنها انتخاب کنند.
جزئیات بیشتر در ادامه مطلب + دانلود فایل مقاله


پیشینه داخلی و خارجی:
دارد
منابع فارسی:
دارد
منابع لاتین:
دارد
نوع فایل:
Word قابل ویرایش
تعداد صفحه:
45 صفحه
کد:
152 mg


توضیحات:

شبکه های ارتباطات از اتصال چندین مکان مختلف از طریق تسهیلات ارتباطی شکل می گیرند. چندین دستگاه روی هر شبکه وجود دارد که کاربران می توانند از بین آنها انتخاب کنند.یک راه توصیف شبکه، استفاده از لایه های وظیفه ای است. کاربر نهایی منبع یامقصد پیام است در اصطلاح شبکه کاربر نهایی الزاما یک فرد نیست، بلکه ممکن است برنامه کاربردی جستجوی درون فایل،برنامه کاربردی در تعامل با برنامه کاربردی دیگر،کاربر یک پایانه در حال گفتگو با کاربر پایانه دیگرو غیره باشد. مسیر دستیابی،اتصالی بین دو کاربر نهایی است که به آنها امکان تبادل اطلاعات می دهد. مسیر از کانال ارتباط دوتایی گره ها در شبکه بوجود می آید.

یک شبکه به شیوه های مختلفی می تواند پیکره بندی شود که این امر به کاربرد و مکان جغرافیایی تحت پشتیبانی بستگی دارد. جای گذاری گره ها و تعداد مسیر های ارتباطی بین آنها نوع پیکره بندی را معین می کند (ث‍اق‍ب ت‍ه‍ران‍ی وتدین ،1383،صص16-15). انواع پیکر بندی شبکه های ارتباطی در زیر آمده است:

- شبکه های ستاره ای : از یک دستگاه مرکزی که به سایر دستگاه ها پیوسته است، درست می شود. در اینگونه شبکه ها همه ارتباط ها باید از دستگاه مرکزی گذشته و برقرار گردد. (لاودن،1384،ص252)

- شبکه های Bus: بهم پیوستن چندین دستگاه در یک مسیربه کمک کابل های سیمی،هم محور و یا نوری به گونه ای که پیام ها به همه پایانه ها برسد. دراین شبکه هرپایانه ای که مخاطب قرار گرفته پیام را از روی مسیر بر می دارد و تعریف های ویژه ای برای اینگونه گزینش ها در شبکه وجود دارد.

دراین شبکه سیستم مرکزی نداریم و پیام ها دوسویه در مدار جریان می یابد و چنانچه یکی از رایانه ها از کار بیفتد، بر جریان اطلاعات در دیگر گره های شبکه تاثیر نمی گذارد. (لاودن،1384 ،ص252)


 خرید آنلاین و دانلود فوری این محصول (این محصول در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد) سال انتشار : 1403

69000 تومان

با نخفیف : 49000 تومان

قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید. 

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.