نحوه نوشتن مقدمه پروپوزال روانشناسی

برای اطلاع از نحوه نوشتن مقدمه پروپوزال روانشناسی این نمونه مقدمه که در اینجا آمده است کافی است.

موضوع پایان نامه روانشناسی:

نقش پیشگویانه تیپ شخصیتی نوع D ، سبک های فرزند پروری و ویژگی های محیط کار در فرسودگی شغلی و تمایل به ترک خدمت کارمندان: تاثیر سبک مقابله ای هیجان مدار و حمایت های اجتماعی

مقدمه:

فرسودگی شغلی به عنوان یک پدیده مربوط به کار و محیط کاری، محصول عواملی است که وجود آنها احتمال آن را بالا می برد و عدم وجودشان به کاهش و یا عدم آن منجر می شود. علل و عوامل موثر بر فشار روانی و فرسودگی شغلی را می توان تحت عنوان عوامل فردی، خانوادگی، سازمانی یا اجتماعی طبقه بندی کرد.

عواملی مثل سطح فشار روانی، نوع فشار روانی، شخصیت فرد، ماهیت شغل یا نقش فرد، نوع کیفیت زندگی فرد در خارج از محیط کار، سبک زندگی فرد، سبک هایی که فرد برای مقابله با فشار روانی به کار می گیرد و جو و اقلیم سازمانی را در فرسودگی شغلی دخیل می داند (سینا و همکاران، 1393).

امروزه تمایل به ترک شغل در کارکنان به یکی از مهم ترین نگرای های مدیریت منابع انسانی تبدیل شده است. به همین دلیل، سازمان هایی که بتوانند دلایل و عوامل موثر بر ترک شغل کارکنان را درک کنند، خواهند توانست پیش از ترک سازمان توسط کارکنان سیاست ها و روش های موثری را برای حفظ و نگهداری منابع انسانی کارآمد به کار گیرند(مک نب ، 2009).

بر این اساس پژوهش حاضر در نظر دارد اثر مستقیم و غیر مستقیم سبک مقابله ای هیجان مدار و حمایت های اجتماعی کارکنان (از طریق تیپ شخصیتی نوع D، سبک های فرزند پروری و ویژگی های محیط کار) بر فرسودگی شغلی و قصد ترک خدمت آنها مورد بررسی قرار دهد.