پکیج آموزش راهبردهای فراشناختی tree: این پکیج در پنج مرحله و ده جلسه تنظیم شده است که برای انجام پژوهش ها و پایان نامه های روانشناسی و علوم تربیتی و مشاوره مورد نیاز پژوهشگران و دانشجویان می باشد.

تعداد صفحه: 4 صفحه

نوع فایل: word کد prs002

برای یادگیری بهتر، دانش آموزان تشویق می شوند.

درختی را مجسم کنند که دارای تنه ی محکمی باشد. و به این تنه شاخه های محکمی چسبیده باشد و این درخت ریشه ی محکمی داشته باشد.

سپس از آن ها خواسته می شود که جمله ی عنوان (موضوعی که مسئله آنهاست ومی خواهند در مورد آن با کمک راهبرد های فراشناختی به نتیجۀ مثبت برسند.) را بیان کنند، شبیه تنه ی درخت باشد.

و هر ایده ای که بیان می کنند به آن ضمیمه شود، دلایل قانع کننده ای که برای ایده های خود بیان می کنند، شبیه ریشه های درخت هستند و این مهم است.

این روش در چهار چوب خود نظم دهی است که مربی از خود آموزشی استفاده می کند که شامل خود اظهاری برای مثال (چه نیاز دارم انجام دهم؟)، (چگونه انجام دهم؟)، خود ارزیابی برای مثال ( چیزی که انجام دادم درست است؟) و خود تشویقی برای مثال (این دلیل خوبی است) می باشد.

همینطور استفاده از خود اظهاری مثبت یعنی نسبت دادن موقعیت در نوشتن و بررسی مسئله به کوشش در استفاده از راهبرد برای مثال: اگر من سخت کار کنم و مراحل راهبرد را خوب دنبال کنم، مسئله ام را به خوبی حل خواهم کرد و در کارم موفق شده و به نتیجۀ مثبتی خواهم رسید، و صحبت کردن دربارۀ را حل هایی که برای حل مئله اش در نظر گرفته ویا انجام داده است و مقایسه کردن روش جدید یاد گیری می تواند به او برای حل مسائل دیگر (توصیفی، تخیلی) کمک کند.

مراحل به ترتیب در 10 جلسه وهر مرحله طی دو جلسه 70 دقیقه ای به 18 نفر از گروه آزمایش آموزش داده شد.

جلسه ی اول و دوم: (مرحلۀ اول) برنامه ریزی این مرحله شامل موارد زیر می باشد :