دانلود نمونه کار پروژه spss

دانلود رایگان یک نمونه کار پروژه spss در روانشناسی برای هر داشجو لازم و ضروری است زیرا تجزیه و تحلیل اطلاعات برای صحت و سقم فرضیات برای هر نوع تحقیق از اهمیت خاصی برخوردار است.

موضوع پایان نامه:

بررسی اثر بخشی استفاده از نقشه مفهومی بر بهبود عملکرد نوشتن و ایجاد علاقه در میان یادگیرندگان زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی

فصل چهارم : تجزیه و تحلیل اطلاعات

مقدمه :

امروزه در بیشتر پژوهش هایی که متکی بر اطلاعات جمع آوری شده از موضوع مورد تحقیق می باشد.

تجزیه و تحلیل اطلاعات از اصلی ترین و مهم ترین بخش های تحقیق محسوب می شود. تجزیه و تحلیل داده ها فرایندی چند مرحله ای است که طی آن داده هایی که از طریق به کارگیری ابزار های جمع آوری در نمونه آماری فراهم آمده اند خلاصه، کد بندی و دسته بندی و در نهایت پردازش می شوند تا زمینه برقراری انواع تحلیل ها و ارتباط بین این داده ها به منظور آزمون فرضیه ها فراهم آید.

در این فرآیند داده ها هم از لحاظ مفهومی و هم از جنبه تجربی پالایش می شوند و تکنیک های گوناگون آماری نقش به سزایی در استنتاج و تعمیم ها به عهده دارند. از آنجا که پژوهش حاضر به «بررسی اثر بخشی استفاده از نقشه مفهومی بر بهبود عملکرد نوشتن و ایجاد علاقه در میان یادگیرندگان زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی» می پردازد.

در این فصل به بررسی نتایج حاصل از آموزش راهبرد نقشه مفهومی گروه آزمایش که داده ها از طریق مهارت نوشتن آزمونPET و سنجش علاقه ی تحصیلی CISمورد ارزیابی قرار گرفته اند، می پردازیم، داده های توسط نرم افزارSPSS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت و جداول داده های آماری ارائه خواهد شد.

فرضیه اول:

«راهبردهای نقشه مفهومی دربهبود توانایی نوشتن یادگیرندگان زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی موثر است». جهت بررسی اثر بخشی راهبردهای نقشه مفهومی در بهبود توانایی نوشتن یادگیرندگان زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی از تحلیل کوواریانس استفاده شده است. به منظور رعایت مفروضه های تحلیل کوواریاس، مفروضه های این آزمون با استفاده از آزمون خطی بودن و آزمون همگنی شیب رگرسیون مورد بررسی قرار گرفت.

دانلود نمونه کار پروژه spss

 

جدول4-1 نشان می دهد که میزان همبستگی بین پیش آزمون و پس آزمون مهارت نوشتن برابر 438/0- است و با توجه به مقدار معناداری گزارش شده همبستگی در سطح 05/0 معنادار است و با توجه به مقدار همبستگی می توان گفت که همبستگی خطی میان پیش آزمون و پس آزمون وجود دارد.

دانلود نمونه کار پروژه spss

 

براساس نتایج مندرج در جدول بالا با توجه به سطح معناداری رابطۀ بین پیش آزمون و پس آزمون مهارت نوشتن خطی است.

دانلود نمونه کار پروژه spss

 

جدول4-3 نشان می دهد که تعامل گروه با پیش آزمون به لحاظ آماری معنادار نمی باشد (05/0 p>). بنابراین از مفروضه همگنی شیب رگرسیون تخطی نکرده ایم. در نتیجه تحلیل کوواریانس روشی مناسب خواهد بود.

دانلود نمونه کار پروژه spss

 

همانطوری که در جدول 4-4 مشاهده می کنیم مقدار معناداری برای متغیر گروه کمتر از 05/0 گزارش شده است می توان گفت که پس از خارج کردن تاثیر پیش آزمون، اختلاف معناداری میان میانگین دو گروه کنترل و آزمایش در پس آزمون وجود دارد. بنابراین آموزش راهبردهای نقشه مفهومی بر مهارت نوشتن یادگیرندگان زبان انگلیسی موثر است.

دانلود نمونه کار پروژه spss

 

میانگین نمرۀ مهارت نوشتن پس از خارج کردن اثر پیش آزمون در جدول بالا گزارش شده است، که برای گروه آزمایش برابر 86/13و گروه کنترل07/5 می باشد. همان طور که مشاهده می‌شود میانگین در گروه آزمایش پس از خارج کردن اثر پیش آزمون بزرگتر از گروه کنترل است بنابراین می‌توان گفت که آموزش راهبردهای نقشه مفهومی بر مهارت نوشتن یادگیرندگان زبان انگلیسی تاثیر مثبت داشته است.

 

فرضیه دوم:

«استفاده از نقشه مفهومی پیش از شروع نوشتن منجر به افزایش علاقه و رغبت زبان آموزان نسبت به آموزش زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی می شود». جهت بررسی اثر بخشی راهبردهای نقشه مفهومی در افزایش علاقه و رغبت زبان آموزان (رضایت، اطمینان، توجه، ارتباط و علاقه کلی) نسبت به آموزش زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی از تحلیل کوواریانس استفاده شده است.

به منظور رعایت مفروضه های تحلیل کوواریاس، مفروضه های این آزمون با استفاده از آزمون خطی بودن و آزمون همگنی شیب رگرسیون مورد بررسی قرار گرفت.

دانلود نمونه کار پروژه spss

 

جدول 4-6 نشان می دهد که میزان همبستگی بین پیش آزمون و پس آزمون علاقه کلی برابر490/0- است و با توجه به مقدار معناداری گزارش شده همبستگی در سطح 01/0 معنادار است و با توجه به مقدار همبستگی می توان گفت که همبستگی خطی میان پیش آزمون و پس آزمون وجود دارد.

دانلود نمونه کار پروژه spss

 

براساس نتایج مندرج در جدول بالا با توجه به سطح معناداری رابطۀ بین پیش آزمون و پس آزمون علاقه کلی خطی است.

دانلود نمونه کار پروژه spss

جدول نشان 4-8 می دهد که تعامل گروه با پیش آزمون به لحاظ آماری معنادار نمی باشد (05/0 p>). بنابراین از مفروضه همگنی شیب رگرسیون تخطی نکرده ایم. در نتیجه تحلیل کوواریانس روشی مناسب خواهد بود.

دانلود نمونه کار پروژه spss

 

همانطوری که در جدول 4-9 مشاهده می کنیم مقدار معناداری برای متغیر گروه کمتر از 05/0 گزارش شده است می توان گفت که پس از خارج کردن تاثیر پیش آزمون، اختلاف معناداری میان میانگین دو گروه کنترل و آزمایش در پس آزمون وجود دارد. بنابراین آموزش راهبردهای نقشه مفهومی بر علاقه کلی یادگیرندگان زبان انگلیسی موثر است.

دانلود نمونه کار پروژه spss

 

میانگین نمرۀ علاقه کلی پس از خارج کردن اثر پیش آزمون در جدول بالا گزارش شده است، که برای گروه آزمایش برابر 57/154 و گروه کنترل 543/99 می باشد. همان طور که مشاهده می‌شود میانگین در گروه آزمایش پس از خارج کردن اثر پیش آزمون بزرگتر از گروه کنترل است بنابراین می‌توان گفت که آموزش راهبردهای نقشه مفهومی بر علاقه یادگیرندگان زبان انگلیسی تاثیر مثبت داشته است.

دانلود نمونه کار پروژه spss

 

جدول 4-2 نشان می دهد میزان همبستگی بین پیش آزمون و پس آزمون رضایت برابر 429/0- است و با توجه به مقدار معناداری گزارش شده همبستگی در سطح 05/0 معنادار است و با توجه به مقدار همبستگی می توان گفت که همبستگی خطی میان پیش آزمون و پس آزمون وجود دارد.

دانلود نمونه کار پروژه spss

 

براساس نتایج مندرج در جدول بالا با توجه به سطح معناداری رابطۀ بین پیش آزمون و پس آزمون رضایت خطی است.

دانلود نمونه کار پروژه spss

 

جدول نشان می دهد که تعامل گروه با پیش آزمون به لحاظ آماری معنادار نمی باشد (05/0 p>). بنابراین از مفروضه همگنی شیب رگرسیون تخطی نکرده ایم. در نتیجه تحلیل کوواریانس روشی مناسب خواهد بود.

دانلود نمونه کار پروژه spss

 

همانطوری که در جدول4-14 مشاهده می کنیم مقدار معناداری برای متغیر گروه کمتر از 05/0 گزارش شده است می توان گفت که پس از خارج کردن تاثیر پیش آزمون ، اختلاف معناداری میان میانگین دو گروه کنترل و آزمایش در پس آزمون وجود دارد. بنابراین آموزش راهبردهای نقشه مفهومی بر رضایت یادگیرندگان زبان انگلیسی موثر است.

دانلود نمونه کار پروژه spss

میانگین نمرۀ رضایت پس از خارج کردن اثر پیش آزمون در جدول بالا گزارش شده است، که برای گروه آزمایش برابر 93/46 و گروه کنترل50/29 می باشد. همان طور که مشاهده می‌شود میانگین در گروه آزمایش پس از خارج کردن اثر پیش آزمون بزرگتر از گروه کنترل است بنابراین می‌توان گفت که آموزش راهبردهای نقشه مفهومی بر رضایت یادگیرندگان زبان انگلیسی تاثیر مثبت داشته است.

دانلود نمونه کار پروژه spss

میزان همبستگی بین پیش آزمون و پس آزمون توجه برابر137/0- است و با توجه به مقدار معناداری گزارش شده همبستگی در سطح بزگتر از 05/0 می باشد و معنادار نمی باشد و می توان گفت که همبستگی خطی میان پیش آزمون و پس آزمون وجود ندارد.

دانلود نمونه کار پروژه spss

 

جدول بالا نشان می دهد که سطح معناداری بزرگتر از 05/0 است و رابطه بین پیش آزمون و پس آزمون توجه خطی نمی باشد. به دلیل عدم برقراری مفروضات تحلیل کواریانس نمی توان تأثیر آموزش راهبردهای نقشه مفهومی را بر متغیر توجه با استفاده از روش تحلیل کوواریانس بررسی کرد، در نتیجه با استفاده از آزمون برابری میانگین ها در دو گروه پیش آزمون و پس آزمون تأثیر آموزش راهبردهای نقشه مفهومی را بررسی می کنیم.

دانلود نمونه کار پروژه spss

 

با توجه به اینکه نتایج آزمون همگنی واریانس‌ها حاکی از همگنی واریانس‌ها است، بنابراین برای بررسی اختلاف میانگین‌ها از آزمون‌هایی که تحت برابر بودن وارایانس‌ها ارائه شده اند استفاده می‌کنیم. همانطوری که در جدول نشان داده شده است قدر مطلق مقدار آماره t گزارش شده برابر 791/6 می‌باشد و با توجه به مقدار جدول آن در سطح 05/0 که برابر 056/2 می‌باشد، فرض برابری میانگین پیش آزمون و پس آزمون رد می‌شود در نتیجه می‌توان گفت که آموزش راهبردهای نقشه مفهومی بر توجه یادگیرندگان زبان انگلیسی تاثیر گذار است.

دانلود نمونه کار پروژه spss

 

میزان همبستگی بین پیش آزمون و پس آزمون اطمینان برابر213/0- است و با توجه به مقدار معناداری گزارش شده همبستگی در سطح بزگتر از 05/0 می باشد و معنادار نمی باشد و می توان گفت که همبستگی خطی میان پیش آزمون و پس آزمون وجود ندارد.

دانلود نمونه کار پروژه spss

 

جدول بالا نشان می دهد که سطح معناداری بزرگتر از 05/0 است و رابطه بین پیش آزمون و پس آزمون اطمینان خطی نمی باشد. به دلیل عدم برقراری مفروضات تحلیل کواریانس نمی توان تأثیر آموزش راهبردهای نقشه مفهومی را بر متغیر اطمینان با استفاده از روش تحلیل کوواریانس بررسی کرد، در نتیجه با استفاده از آزمون برابری میانگین ها در دو گروه پیش آزمون و پس آزمون تأثیر آموزش راهبردهای نقشه مفهومی را بررسی می کنیم.

دانلود نمونه کار پروژه spss

 

با توجه به اینکه نتایج آزمون همگنی واریانس‌ها حاکی از عدم همگنی واریانس‌ها است، بنابراین برای بررسی اختلاف میانگین‌ها از آزمون‌هایی که تحت نابرابر بودن وارایانس‌ها ارائه شده اند استفاده می‌کنیم. همانطوری که در جدول نشان داده شده است قدر مطلق مقدار آماره t گزارش شده برابر 381/6 می‌باشد و با توجه به مقدار جدول آن در سطح 05/0 که برابر 110/2 می‌باشد، فرض برابری میانگین پیش آزمون و پس آزمون رد می‌شود در نتیجه می‌توان گفت که آموزش راهبردهای نقشه مفهومی بر اطمینان یادگیرندگان زبان انگلیسی تاثیر گذار است.

دانلود نمونه کار پروژه spss

 

میزان همبستگی بین پیش آزمون و پس آزمون ارتباط برابر194/0- است و با توجه به مقدار معناداری گزارش شده همبستگی در سطح بزگتر از 05/0 می باشد و معنادار نمی باشد و می توان گفت که همبستگی خطی میان پیش آزمون و پس آزمون وجود ندارد.

دانلود نمونه کار پروژه spss

 

جدول بالا نشان می دهد که سطح معناداری بزرگتر از 05/0 است و رابطه بین پیش آزمون و پس آزمون ارتباط خطی نمی باشد. به دلیل عدم برقراری مفروضات تحلیل کواریانس نمی توان تأثیر آموزش راهبردهای نقشه مفهومی را بر متغیر ارتباط با استفاده از روش تحلیل کوواریانس بررسی کرد، در نتیجه با استفاده از آزمون برابری میانگین ها در دو گروه پیش آزمون و پس آزمون تأثیر آموزش راهبردهای نقشه مفهومی را بررسی می کنیم.

دانلود نمونه کار پروژه spss

 

با توجه به اینکه نتایج آزمون همگنی واریانس‌ها حاکی از عدم همگنی واریانس‌ها است، بنابراین برای بررسی اختلاف میانگین‌ها از آزمون‌هایی که تحت نابرابر بودن وارایانس‌ها ارائه شده اند استفاده می‌کنیم. همانطوری که در جدول4-24 نشان داده شده است قدر مطلق مقدار آماره t گزارش شده برابر 177/8 می‌باشد و با توجه به مقدار جدول آن در سطح 05/0 که برابر 086/2 می‌باشد، فرض برابری میانگین پیش آزمون و پس آزمون رد می‌شود در نتیجه می‌توان گفت که آموزش راهبردهای نقشه مفهومی برمتغیر ارتباط یادگیرندگان زبان انگلیسی تاثیر گذار است.


مشاوره انتخاب موضوع و انجام پروپوزال، مقاله علمی پژوهشی و isi ، پروژه و تحلیل آماری با spss: دانلود نمونه کار پروژه spss
مشاور:علی محمدی
شماره تماس: 09011853901
ايميل: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

 

 خرید آنلاین و دانلود فوری این محصول (این محصول در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد) سال انتشار : 1403

69000 تومان

با نخفیف : 49000 تومان

قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید. 

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.