در انتخاب موضوع برای پروپوزال پایان نامه کارشناسی ارشد روانشناسی عمومی از سایت ایران پژوهش استفاده از مقالات بیس پیشنهادی بسیار راهگشاست.

برای انتخاب موضوع جذاب و کاربردی برای پروپوزال پایان نامه کارشناسی ارشد روانشناسی عمومی علاوه بر سایت ها می توان از مقالات بیس معتبر نیز الگو گرفت زیرا پژوهش های انجام شده نقش اساسی در نگرش روانشناسان ایفا می کنند . و ایده از بطن جامعه بیرون می تراود . هرچند امروزه کمتر کسی زمان خالی و مشغله فکری آزادتری دارد که به دل جامعه برود و نگارش پروپوزال پایان نامه بپردازد. حتی خود دانشجویان این رشته نیز در وهله اول انسان هستند و مانند هر انسانی از ساده ترین کار یعنی رقتن سراغ سایت کمک می گیرند.
 
انتخاب موضوع پایان نامه روانشناسی با مقاله بیس :
یکی از روش های مطمئن در انتخاب موضوع پایان نامه استفاده از مقالات بیس جدید می باشد. این مقالات می تواند پایه و اساس یک ایده باشد. در ادامه یک مقاله بیس برای دانلود آماده است.
 
عنوان لاتین مقاله :
Cross-sectional and longitudinal associations between sleep and health-related quality of life in pregnant women: A prospective observational study
 


عنوان فارسی مقاله:
رابطه مقطعی و طولی بین خواب و کیفیت زندگی همراه با سلامتی در زنان باردار:یک مطالعه مشاهده ای آینده نگر
 
کلمات کلیدی :
Health-related quality of life- Pregnancy- Sleep- Women
کیفیت زندگی مرتبط با سلامت،بارداری،خواب،زنان
 
سال انتشار :
2016
 
تعداد صفحه :
9
ترجمه چکیده :

سابقه و هدف: اختلالات خواب به ویژه در دوران بارداری در زنان شایع می باشد. مطالعات قبلی اهمیت اختلالات خواب به عنوان یک عامل خطر در دوران بارداری را تایید کرده و تاکید داشته اند که در اینگونه موارد، نیاز به غربالگری و درمان خواب ناکافی وجود دارد. با این حال، این گزارش ها، کیفیت زندگی همراه با سلامتی را که ممکن است بر اثر خواب طولانی مدت قبل از اینکه عواقب بالینی جانبی در زنان قابل تشخیص باشد،در دوران بارداری اتفاق بیافتد، بررسی نمی کند. هدف: بررسی ارتباط مقطعی و طولی بین خواب و کیفیت زندگی همراه با سلامتی در زنان باردار. طراحی: مطالعه مشاهده ای آینده نگر. تنظیم: یک بیمارستان وابسته به دانشگاه در تایوان و خانه های شرکت کنندگان. شرکت کنندگان: تعداد 164 زن باردار که پرسشنامه تکمیل کرده و یک مانیتور actigraphyبه مچ دست خود به مدت 7 روز در هر سه ماهه پوشیدند. مواد و روش ها: خواب هدف توسط actigraphy اندازه گیری شد، خواب ذهنی توسط شاخص کیفیت خواب پیتسبورگ اندازه گیری شد، و کیفیت زندگی همراه با سلامتی با استفاده از پرسشنامه SF-12v2 در 3 سه ماهه اندازه گیری شد. تجزیه و تحلیل رگرسیون خطی چندگانه به منظور بررسی ارتباط مقطعی و طولی بین خواب و کیفیت زندگی همراه با سلامتی انجام شد. نتایج: شصت و چهار (39.0٪) زن به طور مداوم از خواب متوسط <85٪> توسط actigraphy بهره مند بودند و 40 نفر (24.4٪) نمره جهانی شاخص کیفیت خواب پیتسبورگ بیشتر از 5 در تمام مدت سه ماهه را داشتند. به صورت مقطعی، خواب بیشتر در طول روز actigraphic (0.04 = P) و کیفیت بهتر خواب ذهنی (P <0.01) با کیفیت فیزیکی زندگی بهتر همراه با سلامتی در زنان باردار در سه ماهه اول همراه بودند. بهره وری بهتر actigraphic از خواب (0.04 = P) و کیفیت بالاتر خواب ذهنی (p <0.01) با کیفیت زندگی بهتر همراه با سلامت روانی در زنان باردار در سه ماهه دوم همراه بود. دیگر actigraphic کل خواب شبانه (P <0.01) و کیفیت بالاتر خواب ذهنی (p <0.01) با کیفیت بهتر زندگی همراه با سلامت روانی در زنان باردار در سه ماهه سوم همراه بود.