بیان مسئله پروپوزال ارشد رشته مدیریت صنعتی

 برای آشنایی با شرایط تنظیم بیان مسئله در پروپوزال های تحقیقی، یک نمونه کار در زمینه رشته مدیریت صنعتی را در ادامه مشاهده می نمائید.

در زمینه رشته مدیریت صنعتی استفاده از مدل های بهینه سازی و الگوریتم های کاربردی برای حل این مدلها در شرایط مختلف، موضوع بسیاری از طرح های تحقیقی می باشد.

حال موضوع بهبود عملکرد خطوط هوایی را با استفاده از الگوریتم های فراابتکاری مورد ارزیابی قرار می دهیم.

بیان مسئله:

صنعحمل و نقل هوایی در مرکز اقتصاد نوین جهانی قرار دارد: سالانه تقریبا 2.5 میلیارد مسافر و 50 میلیون تن بار توسط این صنعت جابجا می شود.برآورد میشو که تا سال 2036 ،ترافیک مسافری سالانه رشدی معادل 4.8% در هر سال داشته باشد.د ر ایالات متحده هر 100 شغل مرتبط با هوانوردی،تقریبا 330 شغل در صنایع دیگر-از رانندگان تاکسی،پیشخدمت ها تا خرده فروشان و کارگزان ساختمانی و بانک داران-ایجاد میکند.سهم صنعت هوانوردی تجاری در فعالیت های اقتصادی سالیانه حدوداً 11 میلیون شغل و 1.2 تریلیون دلار است.امروزه باید هوانوردی را به مثابه شبکه جهانی حقیقی دانست چرا که اگر هوانوردی خود به تنهایی یک کشور می بود،21 امین اقتصاد بزرگ دنیا و هشتمین زنجیره بزرگ تامین را می داشت.این آمار ها و آمارهای مشابه نشان میدهند که هرگئنه تغییر مقبت و بهسازی در حیطه حمل و نقل هویی میتواند تاثیرات مثبت خود را در حجم زیادی بروز دهد. از سوی دیگر خطوط هوایی برای اقتصاد محلی،ملی و جهانی مهم و حیاتی هستند و در واقع چگونگی زندگی کردن ما را در قرن بیست و یکم نشان میدهند؛مسافت های زیاد را به سرعت طی کرده و مردم و محصولات را از تمام نقاط جهان به هر گئشه ای از آن در امنیت کامل حمل می کنند. با این حال سوالی که مطرح می شود این است که جهان به لحاظ ابعاد،ثابت است اما جمعیت آن و به تبعش جوامع و کسب و کار در حال ترقی و رشد است بنابر این نیاز به روش هایی است که از مسیر های کنونی به صورت بهینه استفاده شود. معمولا در مطالعات اقتصادی خطوط هوایی،بهینه سازی مسیر یا مباحث راهبردی به قانون رفع محدودیت خطوط هوایی سال 1978 میلادی اشاره میشوند که در پی آن خطوط هوایی خود توانستند درباره مسیر ها،قیمت گذاری و ظرفیت صندلی هایشان در نقاط مقصد مختلف تصمیم گیری کنند.علاوه بر این مطالعات مختلف بیان میدارند که این رفع محدودیت باعث شد که خطوط هوایی به سمت ساختار H&S سوق یابند که تمرکز راه های هوایی و ظرفیت صندلی ها را در فضا (از نظر جغرافیایی) و در زمان (از نظر برنامه زمانبندی) در چند فرودگاه،یعنی همان مراکز،در پی داشت.

این یک نمونه بیان مسئله طرح تحقیقی در زمینه رشته مدیریت صنعتی م باشد که می تواند مورد استفاده شما قرار بگیرد.


مشاوره پژوهشی، راهنمایی نگارش پروپوزال، پروژه های دانشجویی، مقالات و پایان نامه های دانشگاهی، انجام خدمات تحلیل آماری توسط کارشناسان پژوهشی مجرب
مشاور : محسن سیدی
شماره موبایل: 09367824546
پست الکترونیکی: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید