اینترنت
 اینترنت برای شما حوزه ی وسیعی از منابع رایگان و قابل دسترس را که هر لحظه در حال پیشرفت است را فراهم می کند.

با این وجود اطلاعات در مورد موضوعات خاص در کیفیت و کمیت متغيراد بعضی از آنها گسترده و کاربرد بالای دارند به طور مثال اطلاعات داروسازی و پزشکی) و بعضی از آنها کاربرد بسیار کمتری دارند به طور مثال آموزش فهرست نویسی در ورد) الويرا ب ۱۶
: ۱۹۹۸).
 برای اینکه شما بتوانید به شبکه ارتباطی جهانی دستیابی پیدا کنید شما به یک نرم افزار مرور گر در کامپیوترتان نیاز دارید از این طریق شما را قادر هستید فایل ها را بر روی سی دی با فلش ذخیره کنید از فایل های عکس دار پرینت گرفته و نوشته های موجود در فایل را جستجو کنید. کات و پیست کردن قسمتهای از فایل ها از دیگر کاربردهای ویندوز می باشد. معمولا قدرت رسانه ها بستگی به محتوای بین المللی آن ، رواج صحیح و تعداد زیاد اطلاعات دارد. که باعث به وجود آمدن مشکلات در پیدا کردن اطلاعات مرتبط و قابل اطمینان می شود، که قسمتی از این مشکلات به وسیله استفاده از ابزار صحیح تحقيق ( برنامه های که با دریافت واژگان کلیدی اطلاعات را برای شما پیدا می کند) حل شده است دسترسی به اطلاعات از طریق کامپیوتر های شخصی راحت بوده و اطلاعات را به راحتی می توان ذخیره و عینا کپی کرد (که البته بستگی به محدودیتهای حق چاپ دارد) برای بدست آوردن بعضی از اطلاعات باید هزینه ای پرداخت کرد، اما هزینه می أن قبل از دستیابی به اطلاعات مشخص شده، بنابراین هزینه ها قابل کنترل هستند.
 البته معایبی نیز وجود دارد، به علت ازدیاد افرادی که از اینترنت استفاده می کنند، سرعت دستیابی به بعضی از سایتها بسیار پایین است. انبوه اطلاعات ممکن است منجر به مسیرهای اشتباه شود که بسیار خسته کننده و باعث اتلاف وقت می شود. عالية صحت اطلاعات سوال برانگیز بوده و بهتر است در صورت با اهمیت بودن موضوع صحت آن با دیگر منابع بررسی شود. با وجود اینکه مراحل تحقیق به سادگی یاد گرفته می شود آشنایی با کاربردهای کامیوتر الزامی است. اگر شما در خانه کارتان را انجام می دهید اشتراکه سرویس خدمات اینترنتی ضروری است. گاهی اوقات خرید کتاب از طریق اینترنت امن نمی باشد که می بایست با احتیاط و از طریق سایت های معتبر اقدام به خرید کرد شبکه جهانی اینترنت روز به روز در حال افزایش اطلاعات می باشد بصورتیکه در هر ۴ ثانیه یک صفحه افزوده می شود اینترنت با دارا بودن اطلاعاتی که هیچ جای دیگری قابل دسترسی نمی باشد به عنوان یکی از منابع ارزشمند جهت کسب اطلاعات، مفید ارزیابی می شود.

نحوه مرور متون پزشکی در اینترنت
تعداد زیادی راهنماهای اینترنتی چاپ شده در سرتاسر جهان موجود می باشد که شما در پیدا کردن سایت ها و خدمات مفید کمک می کنند. بنابراین اگر درخواست خرید یکی از آنها را دارید بهتر است که به دقت همانی را انتخاب کنید که اطلاعات مناسب و مفیدی برای شما داشته باشد. همواره به خاطر داشته باشید، قیمت بالا نشان دهنده کیفیت مناسب نمی باشد و بهتر است منبعی را برگزینید که سریع اطلاعات آن قدیمی و از رده خارج نشود معمولی ترین روش جستجوی اطلاعات استفاده از واژگان کلیدی است. آشناییت با موارد استفاده و محدود کردن واژگان کلیدی برای شما سودمند می باشد. به کمک واژگان کلیدی، سریع تر به اطلاعات دست پیدا می کنید بصورتیکه هرچه این کلمات محدودتر گردند اطلاعاتی که بدست می آورید بیشتر به کار تحقيقتان مربوط می شود.
 اینترنت همچنین روشی ساده و ارزان (معمولا رایگان) را برای برقراری ارتباط در سرتاسر جهان در قالب پست الکترونیکی (ایمیل) فراهم آورده است که این امر نیز در دستیابی به اطلاعات سایر محققین مقيد ارزیابی می شود
تمرین
طریقه استفاده از نکات فوق، وظیفه عملی شماست تا بهتر با جستجو در اینترنت اشنا شوید .. اینترنت اسکیپ ٹو گیئر با مایکروسافت اینترنت اکسپلور را باز کنید، سپس توسط سایت های جست و جوگر از قبیل گوگل، آمازون، یاهو و ... به جمع آوری اطلاعات بپردازید. به خاطر داشته باشید در صورتی که تعداد سایتهای یافت شده بسیار زیاد باشد سعی کنید که انتخابهای خود را محدود کرده و یا در صورت عدم انتخاب هیچ یک و یا تعداد کمی از آنان سعی کنید تعداد سایتهای انتخابی را افزایش دهید. تمام نتایج را بررسی کنید و ارزیابی کنید آیا جیز مفیدی وجود دارد؟
۰۲ به کتابخانه بروید و از تمام راهنماهای اینترنتی موجود به دقت دیدن نمایید. مواردی را که فکر می کنید از همه مفید تر هستند را انتخاب کنید. سپس تعداد زیادی از اطلاعات را در اختیار خواهید داشت که می توانید در آینده آنها را دنبال کنید. اگر نتوانستید کتاب مناسبی پیدا کنید و با دسترسی به کتابخانه ی تحصیلی خود را ندارید، سایت های زیر را برای اطلاعات بیشتر و تمرین مهارت های اینترنتی امتحان کنید.


http://www.netskill.ac.uk/TONIC
http://gateway.lib.ohio-state.edu/tutor/
http:www.december.com/web/web/text/index.htm


بعد از مشخص کردن مراجع برای جستجوی اطلاعات ممکن است دچار ابهام شوید که با این منابع چه بکنید؟ در حقیقت اگر مراجع زیادی وجود داشته باشد ممکن است شما نگران شده و بگویید:
 چگونه می توانم همه این گزارشات را بخوانیم؟
اولین مرحله ای که شما باید انجام دهید این است که مشخص کنید آیا این اطلاعات موجود در اسناد کتاب و یا دیگر مراجع متناسب با مسئله تحقیق شما می باشند یا خیر؟ اگر جواب منفی است آن منابع باید کنار گذاشته شود. اگر تصمیم گرفتید که آن | منبع شامل اطلاعات مرتبط با مسئله تحقيقتان می باشد، سپس شما باید روش نظامند و پایداری را در جهت کسب بهترین اطلاعات دنبال کنید با وجود اینکه روشهای بسیاری برای ذخیره و بازیابی اطلاعات پیشنهاد شده است. شما باید روشی را که برای شما بهترین است را انتخاب کرده و حتی روشهای فردیتان را گسترش دهید. این امر برای شما سودمند است همچنین باید راهکارهای اصلی برای یک جست و جوی خوب را یاد بگیرید.

دانلود فایل پی دی اف این مقاله