نوشتن پروپوزال کارشناسی ارشد روانشناسی خانواده

نوشتن پروپوزال کارشناسی ارشد روانشناسی خانواده قبل از هر چیز وابسته به یک عنوان پژوهشی مناسب است.

مباحث خانواده و عوامل خانوادگی تعیین کننده رفتار کودکان نیز سرشار از تحلیل واکنش های شدید هیجانی آنان است. افزون بر آن، تقریبا در تمامی جنبه های زندگی ارتباطات افراد درون ارزش های فرهنگی شکل می گیرد و این بدین معنی است که باید در نتیجه گیری درباره خانواده و ویژگی های والدین که آنها را «خوب» تلقی می کنیم، محتاط باشیم. با این همه باید بررسی خود را با بحث در این باره که «خانواده چیست؟» آغاز نماییم. پس از دستیابی به تعریف درستی از خانواده و تأثیرات ساختار خانواده، به تعامل هایی در خانواده خواهیم پرداخت، یعنی ارتباطات میان فردی که در اداره کودک و انضباط وی دخیل هستند و می توانند رفتار کودکان را مثبت یا منفی تحت تأثیر قرار دهند. خانواده ها می توانند موجب موفقیت و شکست تحصیلی شوند و ما به چگونگی امکان چنین چیزی می پردازیم. خانواده ها در خلا وجود ندارند و دور از فشارهای خارجی عمل نمی کنند. ما به این نکته نیز می پردازیم که چگونه ارتباطات خانوادگی می توانند تحت تأثیر عوامل بیرونی، همچون فقر و شاغل بودن والدین، شکل گیرند. در پایان، درباره استلزام هایی برای مربیان، بر اساس آنچه از خانواده ها به ویژه از خانواده های دارای کودک و نوجوان مبتلا به اختلالات عاطفی رفتاری می دانیم، بحث خواهیم کرد. حوزه تحقیقات مرتبط با خانواده گسترده است و بسیاری از جزئیات این موضوع در بررسی ما مورد توجه قرار نگرفته است.
انتخاب موضوع پایان نامه روانشناسی خانواده
تا وقتی که موضوع و عنوان پروپوزال توسط استاد راهنما و یا در گروه آموزشی تایید نشود شما نمی توانید برای نگارش پروپوزال اقدام نمایید. بعد از این مرحله و انتخاب استاد مشاور و راهنما می توانید اولین اقدام در خصوص کار پروپوزال نویسی را انجام دهید. به روش های مختلف می توان به انتخاب موضوع پروپوزال روانشناسی خانواده پرداخت؛ که ابتدا باید هدف و شرایط خود را در نظر بگیرید.
توجه به علاقه شخصی در پروپوزال نویسی روانشناسی خانواده:
 اگر به موضوع یا زمینه خاصی از رشته تحصیلی خود علاقمند هستید می توانید در آن زمینه دقیق شوید و با جستجو در پایگاه های اطلاعاتی مختلف خارجی و ایرانی درباره پیشینه موضوع مورد نظر تحقیق کنید تا زمینه مناسب تحقیق خود را پیدا نمایید. اگر منابع شما خارجی است سایتی مانند  www.sciencedirect.com  برای شما گزینه مناسبی جهت شروع کار است. وارد سایت شوید و متغیر های مورد نظر خود را در قسمت مربوطه تایپ کنید و مقالات را ببینید.
اگر منابع شما فارسی یا عربی هستند می توانید از پایگاه noormags.com، magiran.com، sid.ir موضوعات خود را جستجو کنید و مقالات را جهت بررسی پیشینه موضوع خود مورد بررسی قرار دهید و جهت تنظیم پروپوزال آماده شوید.