نحوه نوشتن پروپوزال ارشد روانشناسی کودکان

 در این سایت خدمات مشاوره انتخاب موضوعات جدید برای نوشتن پروپوزال روانشناسی کودکان را پیگیری کنید.

روانشناسی کودکان به دلیل ویژگی های خاص کودکان و نوجوان همیشه مسائل و چالش های مشخصی دارد.
لازم است توجه داشته باشیم که کودکان و نوجوانان خود برای دریافت کمک به یک فرد حرفه ای در بهداشت روان مراجعه نمی کنند یا تلفن نمی زنند. کاملا برعکس، افراد دیگری مانند والدین، آموزگاران، یا مراقبین هستند که اغلب در پی دریافت مداخلات روان شناختی بر می آیند. بر خلاف کودکان و نوجوانان، بالغين خود در جست وجوی خدمات بهداشت روانی هستند، زیرا به دلیل علائم بیماری آزار می بینند و برای درمان خودشان کمک طلب می کنند. این واقعیت که کودکان برای درمان فرستاده می شوند در حالی که بالغین خود به جست وجوی آن می پردازند، وجه تفاوت مهمی است که کاربردهای درمانی ویژه ی خود را مطرح می کند. کودکان و نوجوانان باید خود نیز فواید بالقوه ی درمان را لمس کنند. بنابراین تلاش برای خلق یک محیط عاطفی دلپذیر و ایجاد انگیزه برای مشارکت بیشتر آنها امری اساسی است. یکی از مهم ترین چالش هایی که بر سر راه تکامل فردی کودکان وجود دارد حرکت آنها به سمت خود مداری و استقلال است. هسته مرکزی این حرکت خانواده است، به خصوص والدين و الگوهای ارتباطی حمایتی یا محدود کننده ی آن ها. از آن جایی که مراجعین کودک و نوجوان هنوز موجودات کاملا مستقلی نیستند،
خانواده، مدرسه و سایر عوامل زمینه ای را نیز باید در نظر گرفت. در واقع، گرچه مبنای فرضیه فعلی براساس تغییر فردی است، عوامل متعددی بررسی و با هم ادغام شده اند.


نوشتن پروپوزال خوب برای روانشناسی کودکان چقدر مهم است؟


نوشتن یک پروپوزال خوب می تواند فصل هایی از پایان نامه را کامل نماید.
در پروپوزال نویسی روانشناسی کودکان « طرح تحقیق قسمتی از فصل نخست پروژه و پایان نامه یا رساله دکتری می باشد، و به این دلیل یکی از موارد اهمیت پروپوزال خوب مشخص می شود. طرح پیشنهادی تحقیق (پروپوزال)، مراحل انجام پژوهش را از ابتدا تا انتها، مشخص می سازد و چارچوب و بنیان تحقیق را در آینده نشان می دهد. داشتن پروپوزال خوب به معنای داشتن نقشه ای خوب برای ساختن یک بنای خوب است. وقتی که پروپوزال مورد تصویب دانشگاه برسد، دانشجو باید در چارچوب آن، کار پروژه را به پایان برساند.


قسمت های پروپوزال روانشناسی کودکان


 یک پروپوزال استاندارد روانشناسی کودکان شامل موارد زیر است:
1. عنوان پروپوزال                    ،
2. بیان مسأله پروپوزال
4. اهمیت و ضرورت پروپوزال              
5.مرور متون و پیشینه تحقیق پروپوزال
6. اهداف و فرضیه ها یا سوالات تحقیق پروپوزال
7. تعاریف مفهومی و عملیاتی متغیرهای پروپوزال
8. روش شناسی تحقیق در پروپوزال
9. مدل تحلیلی یا مفهومی تحقیق پروپوزال
10. ابزار و پرسشنامه های تحقیق پروپوزال
11. تعیین جامعه و نمونه آماری پروپوزال
12. روش‌ها و ابزار تجزيه و تحليل داده‏های پروپوزال
13. زمانبندی اجرای تحقیق و پروپوزال
14. فهرست منابع فارسی و لاتین پروپوزال

برای انتخاب موضوعات جدید و مورد نظر خود و نوشتن تخصصی پروپوزال رشته روانشناسی می توانید از خدمات مشاوره ای ما استفاده کنید.