برای انتخاب موضوع جدید و نوشتن پروپوزال پایان نامه ارشد و دکتری روانشناسی بالینی و عمومی و روانشناسی خانواده نیاز به انتخاب یک موضوع جدید دارید که این موضوع می تواند درباره شرم و دلبستگی باشد.

هیجان شرم تجربه ای بنیادین دیدگاه خود منفی در حیطه عزت نفس می باشد. با این حال یک همپوشی وجود دارد. بخش مهمی از تجربه شرم بسیاری از افراد از رابطه دلبستگی برگرفته می شود. ادراک ناشایست بودن برای پیوند با دیگران منبعی بنیادین برای عدم امنیت در زندگی محسوب می شود. شرم مرتبط با ناشایستگی برای بودن در رابطه دلبستگی و دریافت عشق و محبت و توجه، فراتر از حیطه های عزت نفس رفته و با حیطه دلبستگی هم پوشی پیدا می کند. این منبع خاص شرم یعنی در نظر گرفتن خود به عنوان شایسته نبودن برای پیوند با دیگران، پرده از قدرت شرم برمی دارد.

در واقع یک فرد شرم ساز می گوید: «تو به اندازه کافی برای بودن با من خوب نیستی». این شکلی قوی از طرد کردن است تا گفتن اینکه تو کاری غلط یا بد را انجام داده ای» یا حتی «به خاطر کاری که انجام داده ای از دست تو عصبانی هستم». شرم ناشی شده از دلبستگی ناموفق حوزه ای است که در آن حیطه دلبستگی بر حیطه عزت نفس تأثیر مستقیم بر جای می گذارد. ناشایست انگاشتن خود برای عشق و توجه می تواند هیجان شرم را فعال کرده و عزت نفس فرد را در سطحی کلی تر تخریب کند.

شما می توانید برای سفارش انتخاب موضوعات جدید و نوشتن پروپوزال پایان نامه روانشناسی خانواده درباره شرم یا دیگر متغیر های مورد علاقه با ما در ارتباط باشید.