چالش بزرگ هر دانشجو برای پروپوزال نویسی روانشناسی انتخاب موضوع جدید است که می توانید با پژوهش درباره احساس کودکان این چالش را حل کنید.

هر کدام از ما به جای اینکه به صورت جداگانه به مسائل احساسی، اجتماعی و شناختی بپردازیم باید دو عامل دیگر را نیز در ارتباط با یکدیگر در نظر بگیریم.

برای مثال احساسات دربرگیرنده درک، تاکید و واکنش در برابر یک رویداد ازار دهنده می باشد که در اکثر موارد دارای کاربردهای اجتماعی می باشد و با ریشه در مسائل اجتماعی دارد. تمامی این مسائل ریشه در ماهیت و مفهوم احساسات دارند.

اینکه قسمتهای مغز که در احساسات دخیل هستند و رابطه بین آنها تعیین شود اینکه چگونه پردازش اطلاعات شناختی و احساسی با هم مقایسه می شوند و در ارتباط متقابل با هم هستند، اینکه مشخصات و مسائل مهم در مورد احساسات کدامند دستیابی به آگاهی در مورد پردازش اطلاعات، اینکه چگونه تغییرات کوتاه مدت در شبکه عصبی در ارتباط با موقعیت احساسی خود را در طولانی مدت نشان می دهد، اینکه چه زمانی این رابطه ها برای افراد دارای اهمیت می باشند چون با هداف آنها در ارتباط است و یا اینکه در ارتباط احساسی آنها با دیگران دخیل است و یا اینکه باعث ایجاد دردهای فیزیکی مزمن، حالت آرامش و یا شادی می شود.

ارزیابی شناختی روابط فردی به همراه محيط تعیین کنند اهمیت این مساله می باشد و بخش مهمی از احساسات را تشکیل می دهد. احساسات دارای پیامدهای بین فردی می باشد. آنها برای حفظ، از بین بردن و به پیان رساندن روابط با دیگران و برای نشان دادن مسائل به دیگران مورد استفاده قرار می گیرند.

مثال بروز احساسات فرد شامل این موارد می شود : بروز خوشحالی یا موفقیت نسبت به پیشرفت به سمت اهداف، فعالیت برای حفظ روابط مثبت با دیگران، نشان دادن ناراحتی در زمان قطع ارتباط با محیط و افرادی که غیر قابل سازش هستند و نشان دادن نیاز به دریافت کمک و گرفتن احساس آرامش از طرف دیگران. البته واکنش دیگران صد در صد تضمین شده نیست.

اما افرادی که به خوبی معنای ارتباطی خود را در که می کنند معمولا خودشان و احساسات دیگران را می شناسند حتی اگر نتوانند خودشان دران احساسات سهیم باشند. بحث در مورد این مساله که چرا احساسات بصورت مشترک نمی باشند و یا اینکه چرا احساسات مورد قبول قرار نمی گیرند، یک بخش مهم از برنامه آموزشی کودکان را تشکیل می دهد.

این احتمال نيز وجود دارد که بگوییم شناخت انسان بسیار پیچیده می باشد چون افرادی که در گروه های اجتماعی بسیار بزرگ زندگی می کنند باید به کنترل زندگی اجتماعی بسیار پیچیده ای بپردازند که دران توانایی کاربرد احساسات به خوبی علائم خود را نشان می دهد و حضور پیدا کردن در موقعیتهای احساسی (مثل کاری که کودکان انجام می دهد) نیز دارای اهمیت بسیار زیادی می باشد.

برای استفاده از مشاوره پروپوزال نویسی روانشناسی درباره احساس کودکان می توانید با ما در ارتباط باشید.