در حوزه مدیریت فرهنگی انتخاب موضوع جدید و نوشتن پروپوزال پایان نامه مستلزم داشتن یک ایده بکر است.

تغییر فرهنگی می تواند یکی از این مباحث باشد که پتانسیل طرح موضوعات جدید در این زمینه وجود دارد بویژه زمانی که با حوزه های روانشناسی مرتبط شود.

تغيير فرهنگی در یک فرهنگ ممکن است دارای عکس العمل ها و تأثیرات عمده ای برای افرادی باشد که دران فرهنگ زندگی می کنند. روسیه پس از انقلاب روسیه و در طول مدت پیشرفت استانیلیسم به ارائه مثال هایی از این مورد برای ما می پردازد.

یک نمونه مثبت از این مساله در کار قالب ارائه شده است که به توصیف موقعیت اجتماعی بالاتر و اعتماد به نفس حاصله از زنان جوان شهری به دنبال سیاست تک فرزندی چین می پردازد. زمانی که خانواده های چینی دارای چند فرزند بودند بسیاری از والدین برای پسرها بیشتر از دخترها ارزش قائل می شدند هم به خاطر اینکه آنها کمکهای بیشتری در زمینه اقتصادی و کشاورزی به والدین می کردند و هم به این دلیل که خانواده های سنتی ولبسه به پدر سالاری و خانواده و دودمان پدری بودند.

طوریکه وقتی دخترها ازدواج می کردند برای تأمین رفاه مالی خانواده شوهرشان آرمی کردند و نه برای خودشان زمانی که خانواده های چینی مجبور شده بودند تنها یک فرزند داشته باشند نگاه والدین مجبور بودند برای ادامه زندگی خود و دریافت حمایت در دوران پیریشان تنها به یک فرزند تکیه داشته باشند و بنابراین فرزند برای آنها خیلی اهمیت پیدا کرده بود حتی اگر ان فرزند دختر بود.

همینین آنها دیدند که دخترها هم می توانند به همان اندازه درامد خویی ئاشته باشند و در جامعه شهری از نظر اجتماعی شاهد رشد آنها بودند. والدین به دختران خود علاقمند شدند و در مورد آنها به نحو مثبت تری فکر می کردند و احساس می کردند که خودشان و زندگی شان دارای قدرت و استحکام شده است.

مشخص نیست که دختران روستایی هم از این تغییرات بهره بردند یا نه اما ممکن است که عدم ارزش قائل شدن برای دخترها در بین خانواده های روستایی ادامه پیدا کرده باشد. این مساله در هند تا حدی بود که دخترهایی که نطفه انها پسر نبود را می کشتند و این مساله باعث اختلاف نسبت جنسیتی در هند شده بود. برای سفارش انتخاب موضوعات جدید و نوشتن پروپوزال پایان نامه مدیریت فرهنگی می توانید با ما در ارتباط باشید.