انجام تخصصی پروپوزال پایان نامه روانشناسی عمومی و بالینی با موضوعات جدید درباره ارتباطات اجتماعی می تواند یک ایده خوب برای داشتن پژوهشی جدید باشد.

نظریات متفاوتی در مورد ارتباطات اجتماعی (برای مثال فرد گرایی و جمع گرایی و عملکردهای مختلف اجتماعی شدن در فرهنگهای مختلف وجود دارد.

بنابراین ممکن است حتی در مردم صحبت هایی هم که مردم می کنند تفاوت های فرهنگی وجود داشته باشد. این مساله یک موضوع تحقیقاتی بسیار گسترده می باشد که مفهوم ان بسیار پیچیده است اما بحثهای روانشناسی رشد هم در این جا مد نظر می باشد.

ونگ می گوید که چندین تفاوت فرهنگی در مفهوم خود پنداره و چگونگی رشدان وجود دارد و به خصوص اینکه تفاوتهایی بین فرهنگ سنتی چین و فرهنگ سنتی امریکایی-اروپایی در مورد تاکید بر ویژگی های خاص فردی و یا و یا روابط فردی در زمانی وجود دارد که آنها به تعریف و یا توصیف خودشان میردازند.

فرهنگ چین بر جمع گرایی، داشتن ارتباط و ارتباط خانوادگی و موقعیت خانوادگی تاکید داشت در حالیکه انتظارات اروپایی ها و امریکایی ها کمتر بود و بیشتر فرد گرا بودند. در این جا دو نوع تقل قول وجود دارند که نشان دهنده تفاوت هایی می باشد که رنگ آنها رابین توصیفات فردی افراد امریکایی-اروپایی و افراد چینی از خودشان مشاهده می کند (هر دو از مشاهدات مربوط به کودکان ۶ ساله هستند) : من یک فرد فوق العاده و با هوش هستم.

من شوخ طبع و سرگرم کننده هستم فرد مهربانی هستم که به افراد اهمیت می دهم. کسی که نمرات خوبی میگیرد و قصد دارد به شهر کروتل برود. من یک دختر مفید هستم که در کارهای مشارکت فعالیت می کنم.

من یک انسان هستن. من یک کودک هستم من ورق بازی کردن را دوست دارم. من کودک پدر و مادر خود هستم. من توه پدر بزرگ و مادر بزرگ خود هستم. من یک کودک خوب سختکوش هستم ونگ توصيف اوليه در برگیرنده بسیاری از توصیفاتی می باشد که نشان دهنده هویت اجتماعی کودک است. اما خود پنداره او در مورد ویژگی های ناشناخته ای در اومیباشد که حتی در اجتماع و برخورد با دیگران هم خود را نشان نمی دهد.

این مساله نشان دهنده یک ارزش یابی فردی بسیار مثبت از خود از نظر ویژگی هایی می باشد که در طول تومان ادامه پیدا خواهند کرد و باعث موفقیت در آینده خواهند شد. در مقابل، نفر دوم از کشور چین خود را کاملا از نظر روابط خانوادگی اش توصیف می کند. او خود را از نظر ویژگی های اجتماعی خاص و روابطش، بصورت مبهم و سازگا با ویژگی های خانوادگی توصیف می کند.