انتخاب موضوع جدید و مشاوره انجام پروپوزال پایان نامه کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی و عمومی درباره خودپنداره به بررسی دقیق اخرین منابع مرتبط است که ما روش های جالبی برای این کار داریم.

خودپنداره در نوجوانان یک مبحث جذاب برای انتخاب موضوع جدید برای پروپوزال و پایان نامه ارشد و دکتری رشته های روانشناسی است.

خود پنداره در نوجوانان به رشد خود در مسیر افزایش واقعی شدن ادامه می دهد و زیر بنای شخصیت را می سازد.

بعضی آر ابعاد جدید شخصیتی تقویت می شوند و تاکید بر جلب توجه فرد می باشد.

این مساله ممکن است بصورت مقایسه جنسيت خود فرد باشد ممکن است بصورت مقایسه این مساله باشد که ایا یک نفر می تواند جنس مخالف را جلب خود کند، و یا ممکن است ترکیبی از این دو باشد، تاکید بر روی یشرفت و توسعه اهداف زندگی و کار می باشد، به بهبود روابط عاشقانه و افزایش خود آگاهی و خود شناسی تاکید دارد.

ویژگی های شخصیتی بین فردی خود را پنهان می کند و در این حالت فرد یک تصویر قبلی قوی اما بیش از حد معمول از ماهیت و فردیت خود دارد.

نوجوانان بیشتر از کودکان این نوع چند شخصیتی بودن را از خود نشان میدهند که در بافت های اجتماعی مختلف خود را نشان میدهد یک بحث تئوری که به زمان ویلیام جیمز برمیگردد در مورد مساله چند شخصیتی بودن و تک شخصیتی بودن وجود دارد.

هم نویسندگان قدیمی و هم تویسندگان جدید مساله وجود نقشهای فردی مختلف را مورد تأیید قرار می دهند اما این در حالی است که در تئوری غرب بر ثبات در خود پنداره تاکید شده است و ممکن است در فرهنگ های دیگر تاکید کمتری بر خود پنداره واحد شده باشد.

بخشی از عملکرد خود پنداره می تواند مبنای تشخیص نقش ها باشد و امکان ایجاد تأثیر گذاری مثبت را بر روی مردم به وجود می آورد و باعث حفظ روابط می شود. (۲۰۰۶ Harter).

به دلیل اینکه خود آگاهی فرد از وجود چند شخصیت در خودش باعث افزایش انعطاف پذیری می شود بنابراین آنها میگویند که ما در ارائه یک شرح حال از خودمان به تعریف از یک من می پردازیم که خودمان را کنترل می کند تا در یک مسیر منسجم از خود روایی قرار بگیرد.

این مساله یک اختلاف تئوری و ایده جالبی برای درمان فردی می باشد (درمان داستان سرایی فرد از خودش و درمان رفتار شناختی) اما این مساله فراتر از آن می باشد که نوجوانان بتوانند به آن دست پیدا کنند.

تجربه تفاوت میان خود واقعی و خود دروغین معمولا در بین نوجوانان مساله شایعی می باشد.

این مساله مورد بحث قرار گرفته است که ریشه این مساله بر می گردد به افرادی که کودکان را بزرگ کرده اند و اجازه نداده اند تا خود واقعی انها شکل بگیرد و آنها را مجبور کرده اند تا منطبق با استانداردهای رفتاری خارجی عمل کنند (فرضیه ای که در مورد همه فرهنگها و همه دوره های تاریخی مصداق ندارد.).۲۰۰۶) Harter)

به بحث در این مورد می پردازد که در زمانی که بسیاری افراد کودکان را زمانی مورد تأیید قرار میدهند که به گونهای خاص رفتار می کنند و تنها در موقع از آنها حمایت می کنند و به نیازها و تمایلات او اهمیتی نمی دهند آنگاه این مساله باعث از بین رفتن اعتماد به نفس فرد می شود و احساس ناامیدی در حمایت افراد دیگر در کودک شکل می گیرد.

زمانی که دیگران برای خود واقعی فرد ارزش قائل نیستند آنگاه باعث میشود تا خود فرد هم برای خود واقعی اش ارزشی قائل نشود و خود به خود از پنجره دید دیگران نگاه می کند که این مساله باعث بروز رفتارهای فردی بسیار غلط می شود و فرد احساس می کند که خود را نمی شناسد، تظاهر به خود غیر واقعی اش می کند، اعتماد به نفس کمتری دارد و افسردگی در او خیلی زیاد خواهد بود.

نشان دادن رفتاری بر مبنای خود دروغین دربرگیرنده سرکوب کردن خود واقعی و از خود بی خود شدن می باشد.

اگرچه هارتر فکر می کند که این مساله در جنسیت زن و مرد تفاوتی ندارد اما گیلیگان می گوید این مساله مخصوصا در زنهای جوان شایع می باشد که در شروع روابط عاشقانه این رفتار خود را نشان می دهند.

در این حالت ممکن است رابطه عاشقانه فرد با چند نفر وجود داشته باشد.

برای انتخاب موضوع و انجام پروپوزال پایان نامه روانشناسی درباره خودپنداره یا هر متغیر دیگر می توانید با ما در ارتباط باشید.