انتخاب موضوع و انجام پروپوزال پایان نامه مشاوره خانواده نیازمند یک ایده جدید و جذاب است که با مشاوره یک مرکز تخصصی این انتخاب راحت تر می شود.

در مشاوره خانواده می توان به جنبه های مثبت رابطه ها هم به عنوان ایده ای ناب نگریست.

دو گروه از زوجهای به اصطلاح خوشبخت و دارای مشکل را تصور کنید. هنگامی که زوج های هر دو گروه را مقایسه می کردیم تا ببینیم چند وقت به چند وقت خواسته های خود را گسترش می دهند و به آن ها پاسخ می دهند، تفاوت مهم دیگری را یافتیم.

در زمان گفت وگوی در هنگام صرف شام، زنان و شوهران خوش بخت به طور میانگین ده دقیقه ی تمام یک دیگر را سرگرم می ساختند و آمارشان صد در صد بود. آمار افراد خوانده شده برای طلاق ۶۵ درصد بود. ممکن است این تقابل و مقایسه در سطح، مهم جلوه نکند؛ ولی اگر لحظات اضافی با هم بودن زوج های خوش بخت را در طول یک سال جمع کنیم، رقم آن سر به آسمان می زند.

ما هم چنین دریافتیم که میزان بالای این سرگرمی مثبت به راه های گوناگونی پاداش می گیرد. مثلا ما اکنون می دانیم افرادی که نسبت به خواسته های یک دیگر واکنش مثبتی دارند، در خلال بحث به شوخ طبعی، محبت و علاقه دسترسی بیشتری دارند.

تقریبا گویی همه ی احساسات خوبی را که از طریق پاسخ محترمانه و عاشقانه نسبت به یک دیگر گرد آورده اند، همه را یک جا در بانک عاطفی پس انداز می کنند. آنگاه، زمانی که اختلافی پیش می آید، می توانند از این حساب برداشت کنند.

گویی سروشی از درون شان ندا می دهد: «در حال حاضر شوهرم عصبانی شده ولی مگر او همان مردی نیست که با دقت و حوصله، نق نق کردن های مرا از کارم تحمل کرد؟

درست این است که مدتی آزادش بگذارم تا خستگی از تن اش بیرون رود.» یا شوهر ممکن است بگوید: «از دست او بدجوری عصبانی هستم، ولی مگر همسرم همان کسی نیست که همیشه به لطیفه های من قاه قاه می خندد؟

پس نباید سخت بگیرم. باید به او فرصتی بدم.» در هنگام بروز اختلاف، شوخ طبع بودن و محبت داشتن بسیار با ارزش است، زیرا کمک می کند تا احساسات بد کاهش یابد و به تفاهم بهتری بینجامد.

به جای بستن دریچه های ارتباط در میان بگو و مگو، کسانی که می توانند در کنار هم بمانند فرصت بسیار بهتری دارند تا مسایل خود را حل، احساسات آسیب دیده را ترمیم و توجه مثبتی را بنا کنند.

برای سفارش خدمات در زمینه انتخاب موضوع و انجام پروپوزال پایان نامه مشاوره خانواده می توانید با ما در ارتباط باشید.