با مشاوره تخصصی بهتر می توانید انجام پروپوزال پایان نامه خود را در حوزه روانشناسی مثبت گرا به نتیجه برسانید.

روانشناسی مثبت چیست و چقدر به زندگی شما مربوط است؟

پیروان تفکر سنتی همواره کسانی را که دیدگاهی مثبت و خوش بینانه دارند. ساده لوح میانگارند.

آنها تصور می کنند که این افراد درک درستی از زندگی ندارند، ساده انگارند و دیدشان نسبت به زندگی واقع گرایانه نیست. روانشناسی مثبت تمام این موارد را تغییر داده است.

در نهایت گواه رو به رشدی موجود است که موضوعی متفاوت را مطرح می کند: مثبت بودن، رفتاری مناسب و سازنده است که امکان دستیابی به موفقیت و سعادت را افزایش می دهد و برای بهره مندی از زندگی مطلوب باید روش هایی خاص در تفکر و رفتار را پرورش داد، در این بخش، مقدمات روانشناسی مثبت نظیر اصول پایه روانشناسی مثبت برخی از یافته های آن و قسمت های جالب توجه کتاب ارائه می شود.

قرار دادن واژه مثبت در روانشناسی روانشناسی مثبت، مطالعه علمی مواردی است که زندگی را بهبود می بخشد. این موضوع دربارهی ایجاد تجربه های مثبت، ویژگی های مثبت و سازمان های مثبت است که به بالا بردن کیفیت زندگی منجر می شود.

در اینجا چگونگی شروع آن مطرح می شود به دنبال پیام زمانی که صحبت از روانشناسی مثبت می شود نام مارتین سلیمن را مکرر می شنوید. او حتی پیش از این که به عنوان ریاست انجمن روانشناسی آمریکا (با بیشترین آراء در تاریخ آن سازمان) منصوب گردد، با توسعه فرضیه هایی که مورد احترام حرفهی روانشناسی بود، کمک فراوانی به این قلمرو کرده بود، اما به عنوان ریاست جدید این انجمن، به دنبال موضوعی تازه بود تا روی آن تمرکز کند، یک بار که سلبگمن با دختر جوانش نیکی، به باغبانی مشغول بود.

دخترش از او خواست که دست از لجاجت و بدخلقی بر دارد. آنگاه حقیقتی بر او آشکار شد و شروع به مطالعه علمی عملکرد مطلوب بشر کرد که به معنای «یافتن دلیل کامیابی» است نظر س لبگمن درباره روانشناسی این است که این علم، پس از جنگ جهانی دوم «راه خود را گم کرده است.

به دلیل نیاز به درمان پزشکی در آن دوران و به خاطر کمبود بودجهی دولتی در آن زمان، تمرکز روانشناسی به طور اختصاصی روی عدم موفقیت مردم متمرکز بود.