برای انجام یک پروپوزال عالی برای پایان نامه روانشناسی بالینی نیازمند موضوع جدیدی هستید که می توانید عنوان خود را درباره اختلال وحشتزدگی انتخاب کنید.

تربیت روانی درباره ماهیت حملات وحشتزدگی، حس های بدنی و تأثیر تنفس بر فیزیولوژی از ارکان اصلی پروتکل های درمان اختلال وحشتزدگی هستند.

یکی دیگر از مولفه های درمان این اختلال، بازسازی شناختی است. بازسازی شناختی به کشف طرحواره های غیر انطباقی (مثل این طرحواره که همیشه باید قوی باشم» یا بدنم همیشه باید تحت کنترل من باشد») و ارزیابی های شناختی غیر انطباقی و فاجعه آمیز از نشانه های بدنی بی ضرر (مثل «تپش قلبم نشان می دهد به زودی دچار حمله قلبی خواهم شده با اسرگیجه من علامت این است که دارم دیوانه می شوم) می پردازد و با این طرحواره ها در می افتد.

تمرین های تنفسی هم برای کاهش جنبه های فیزیولوژیایی حملات وحشتزدگی، پسیار مفیدند و نمی گذارند دور باطل مورد نظر کامل شود. در ضمن، تغییر الگوی تنفسی به طور کلی باعث کم شدن احتمال بروز تغییر در میزان و عمق تنفس می شود که خودش می تواند به بروز نشانه های فیزیولوژیایی ماشه چکان وحشتزدگی منته شود.

سرانجام این که مواجهه بیماران با حس ها با وضعیت های وحشتزا و مربوط به وحشت، همزمان با تشویق بیماران برای پذیرش این تجربه ها بدون توسل به راهبردهای اجتنابی، هم یکی دیگر از روش های بسیار مؤثر درمان وحشتزدگی است.

نوع و دفعات مواجهه، به سطح اجتناب از مکان های باز بستگی دارد. اگر سطح اجتناب بالا باشد، مواجهه های وضعیتی، سودمندترین مواجهه خواهند بود.

اما اگر سطح اجتناب پایین باشد، آنگاه مواجهه ها روی فعالیت ها و وضعیت هایی متمرکز می شوند که نشانه های بدنی ترسناک را فرا می خوانند.

پروتکل های (درمانی) جدیدتر، راهبردهای پذیرش بنیاد را هم در بر می گیرند.

با استفاده از مشاوره های تخصصی ما برای انجام پروپوزال پایان نامه روانشناسی بالینی درباره اختلال وحشتزدگی می توانید پژوهشی موفق داشته باشید.