هیجان ها و تعارض متغیرهایی هستند که در زمینه مشاوره و روانشناسی خانواده انواع مختلفی دارند

مانند طرحواره های هیجانی ، نارسایی هیجانی ، انواع هیجان ، ابراز هیجان ، اختلال های تنظیم هیجان ، تنظیم شناختی هیجان ، ناگویی هیجانی ، طرحواره های هیجانی ، خود افشایی هیجانی ، راهبردهای شناختی تنظیم هیجانی ، ابعاد هیجان ، تنظیم هیجان ، فرسودگی هیجانی ، تنظیم هیجان، نظم جویی شناختی هیجانی ، دشواری تنظیم هیجان ، کنترل هیجان و تعارض زناشویی ، تعارض بین فردی و... که در انتخاب موضوع جدید و انجام پروپوزال و پایان نامه می توانید به سراغ آن ها بروید.

هیجان هایی که بیشترین تأثیر را در روابط صمیمی ما دارند، هیجان هایی هستند که ما در مورد خودمان و همسرمان داریم.

این هیجان ها در دو حیطه از نیازهای متفاوت انسانها جای می گیرند:

هیجان های عزت نفس که انعکاس دهنده ارزشی هستند که ما برای خود و همسرمان قائل هستیم و هیجانهای دلبستگی که انعکاس دهنده توجه و دلبستگی ما به همسرمان است.

درک تهدید امنیت هیجانی در دو حیطه عزت نفس و دلبستگی روی می دهد.

چنانچه در میزان ارزشی که زن برای شوهر قائل است خلل وارد شود، آنگاه شوهر احساس خواهد کرد که عزت نفسش مورد تهدید قرار گرفته است و چنانچه عشق و تعهد زن رو به کاهش گذارد، آنگاه شوهر احساس خواهد کرد که دلبستگی اش مورد تهدید قرار خواهد گرفت.

وقتی که یک تهدید در این دو حیطه روی میدهد، نتیجه از دست رفتن امنیت هیجانی در رابطه است و بسته به نحوه مدیریت این نوع رویدادها، تعارض به شکل متفاوت جلوه گر خواهد شد.

چنانچه تهدید در حیطه دلبستگی واقع شود، زوجها غالبا با حمله کردن در حیطه عزت نفس به آن واکنش نشان می دهند. حال تعارض در حیطه عزت نفس است؛ یعنی همان جایی که تعارض های باز و آشکار افراد مشاهده می شود.

صرف نظر از اینکه تعارض از کجا سرچشمه گرفته است، اگر حل و مقاله نشود در نهایت اکثر افراد به منظور حمایت از خود، خود را از پیوند عاطفی عقب می کشند که آنگاه تهدید دلبستگی را برای همسر شکل خواهد داد.

در اینجا طنزی بزرگ نهفته است. دو فرد به هم می پیوندند، چون با یکدیگر احساس راحتی و گشودگی بسیار دارند و سپس در خلال زمان خود را از یکدیگر مخفی می کنند و در نهایت از هم فاصله گرفته، نسبت به هم بی اعتماد می شوند.

در اینجا فضای صمیمانه میان آنها به یک منطقه خطر تبدیل شده و زوج ها در منطقه خطر با یکدیگر دفاعی برخورد می کنند و اگر چه ممکن است تعارض میان آن ها در زبان کلمات اتفاق بیفتد، اما مسلما در زبان عواطف روی می دهد.

انتخاب موضوع جدید و انجام پروپوزال پایان نامه روانشناسی خانواده درباره هیجان و تعارض اگر با کیفیت عالی باشد می توانید از مزایای آن بهره مند شود.

ما در این مجموعه تخصصی در زمینه انجام پروپوزال پایان نامه روانشناسی خانواده درباره هیجان و تعارض می توانیم یاریگر شما باشیم.