بازی و بازی درمانی برای کودکان به منظور مختلف به کار گرفته می شود که این می تواند به عنوان یک ایده پژوهشی و پروپوزال نویسی در رشته روانشناسی کودکان باشد.

شما در حوزه پروپوزال نویسی روانشناسی کودکان اگر به سراغ بازی و بازی درمانی رفته اید و یا قصد دارید در این زمینه موضوع انتخاب کنید تصمیم درستی گرفته اید.

 بازی به عنوان یک مکانیسم هماهنگ، در موقعیت و شرایطی که کودک یک آسیب، ضایعه روحی یا موقعیتی را تجربه کرده است که نگران کننده یانا آشنا بوده است، نیز غالبا مؤثر و مفید است.

در مقاله های بعدی در مورد کودکی که اخیرا اسباب کشی کرده و کودکی که از توفان و رعد و برق ترسیده است، خواهید شنید. هر دوی این تجربه ها در کودکی عادی هستند، همان طور که احساس وابسته به ترس و ناپیوستگی عادی هستند.

اگر کودکان قادر باشند در موقعیت های بازی سرگرم و مشغول شوند که این تجربه ها را در یک محیط کنترل شده و آشنا مورد توجه قرار می دهد، این کار اغلب به کودکان کمک خواهد کرد تا در مورد آنچه برای آنها اتفاق افتاده است، احساس نسبتا مثبت تری داشته باشند.

مشاوره انجام پروپوزال پایان نامه روانشناسی درباره بازی کودکان

در مثال تولید موسیقی از صداهای رعد و باران، یک تجربه ترسناک می تواند شالوده و پایه و اساس یک تجربه واقعأ خلاق شود و به کودک کمک کند تا توفان را از طریق چشم انداز متفاوتی مشاهده کند. در مورد اسباب کشی خانه، این تجربه می تواند با بازی ایفای نقش بارها و بارها اجرا شود.

این کار تضمین می کند که کودکان باید کنترل این موقعیت را در دست بگیرند تا زمانی که احساس خوشحال کننده تری نسبت به آن پیدا کنند.

این امر مهم است که بازی تمام زمینه های رشد کودکان را " یکپارچه و هماهنگ می کند. با توجه به اینکه فقط آن بازی مؤثر خواهد بود، اگر کودکان بتوانند آنچه را احساس می کنند، آنچه را می دانند و آنچه را می توانند انجام دهند، بررسی و جستجو کرده و همه این عوامل را در بازی پدید آورند.

به همین دلیل است که بازی می تواند این چنین هماهنگی را ارائه کند که این چنین وسیله قدرتمندی برای کاوش و بررسی احساسات، اهداف، ترس ها، افکار، طرحها و عقیده ها باشد.

ما با تکیه بر منابع جدید می توانیم بهترین مشاوره را برای انجام پروپوزال پایان نامه روانشناسی درباره بازی کودکان به شما ارائه دهیم.