استرس های زندگی روزمره، رشد مغز و افسردگی برای انتخاب موضوع پروپوزال ایده مناسبی است.

استرس های روزمره در زندگی در چندین سطح بر روی فرد تأثیر گذار هستند. چنین تأثیراتی بر روی سیستم کنترل احساسات فرد و سیستم عصبی مرکزی دیده خواهند شد. همانطور که قبلا به این نکته اشاره کردم اگر در دوران اولیه زندگی فرد تغییرات عصبی نامطلوی وجود داشته باشد آنگاه آنها بر رشد غده های درون ریز و واکنش های رفتاری به استرس تأثیر خواهند گذاشت. قابلیت ارتجاعی رشد مغز کودک این امکان را به وجود می آورد تا مسیری برای واکنش قسمت مرکزی مغز به استرس به وجود بیاید که معمولا به کودک کمک می کند تا با مشکلات محیطی از طریق ایجاد یک الگوی واکنش به استرس مقابله کند که این الگو در مراحل بعدی موقعیت های استرس زا مجددا مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

اما ممکن است این پروسه در طول دوره زندگی فرد در افرادی که در معرض استرس بیش از اندازه قرار دارند به یک ناهنجاری تبدیل شود . برای مثال کودکی که دارای والدین افسرده می باشد دچار وابستگی شدید می شود. اختلال در مسیرهای عملکرد استرس ممکن است باعث ایجاد بسیاری از علائم بیماری استرس شوند چون در این مسیرها حالتهای روحی بیشتر و همراه با محرکهای انگیزه ای بیشتر وجود دارند.

انتخاب موضوع جدید برای پروپوزال پایان نامه روانشناسی درباره افسردگی و کودکان و انجام تخصصی پروپوزال با منابع بروز و جدید پذیرفته می شود.