انتخاب موضوع جدید و انجام پروپوزال پایان نامه روانشناسی بالینی کودک درباره رابطه والد فرزند و تعارض آن ها نیازمند منابع جدید است.

محققیقن و متخصصین بالینی به تعیین وابستگی کودک بر اساس بررسی دقیق الگوهای رفتاری بین کودک و والدین و یا سرپرست کودک می پردازند. رفتارها بصورت دقیق مورد بررسی قرار گرفتند و نحوه بررسی های آنها به سن و توانایی های کودک بستگی داشت.

مشاهدات دقیق انجام شده با با فن داستان توسط کودکان و مصاحبه با آنها برای دریافت مهارتهای کلامی انتها تکمیل شد. اکثر کودکان زمانی که یک موقعیت استرس آميز خفيف را تجربه می کردند یک سیستم رقاری قابل توجیه را در ارتباط با وابستگی به افراد از خود نشان می دادند که امکان تشخیص امنیت وابستگی آنها را فراهم می آورد.

موقعیتهای بیگله برای کودکان اینسورث و همکاران یک روش متداول مورد استفاده برای برای ارزیابی وابستگی در نوزادان می باشد که به فرد بررسی کننده رفتار کودک این امکان را میدهد تا ببیند که چگونه کودک در مورد حضوره عدم حضور یا رفتن والدین خود در محیطهای تالشنا از خود واکنش نشان می دهد. نوزادانی که دارای وابستگی مطمئنی به والدین و یا سرپرست های خود دارند معمولا در محیط های ناشنا تا زمانی که والدینشان حضور دارند خوشحال هستند اما زمانیکه انها محل را ترک می کنند خوشحالی آنها از بین می رود و معمولا کودک علائم اضطراب را از خود نشان میدهد.

زمانی که والدينان محل را ترک می کنند بچه ها مجددا به دنبال برقراری تماس احساسی با اتهاء نزدیک شدن به انه ويا يفتن آنها هستند و به محض بازگشتن ها هرگونه اظطرابی که قبلا پدیدار شده بود کلم وسریع از بین می رود و آنها دوباره به دنبال بازی کردن خود می روند. معمولا کودکی که دارای وابستگی مطمئنی از طرف والدین خود هستند میزان نسبتا بالایی از صمیمیت و واکنش پذیری از طرف مورد وابستگی خود دریافت می کنند.

مشاوره انجام پروپوزال پایان نامه روانشناسی بالینی کودک

وایستگی آنها در حین بازی کردن و اهمیت دادن آنها به والدینشان نشان دهنده صمیمیت آنها با والدین، گرفتن سیگنال ها و واکنش های همراه با حساسیت بوده است که کودکان حتی در زمانی که والدین سعی می کنند آنها را از انجام کاری بازدارند و مانع احساسات آنها شوند این واکنش ها را از خود نشان داده اند و در حین بازی کردن خود به جای اینکه با والدین خود مخالفت کنند با آنها همراهی کرده اند.

در نتیجه کودک از حضور انها در میان دیگر افراد خوشحال می شود و زمانیکه بعداز ترکه کردن محل دوباره به انجا بازمی گردند احساس امنیت می کند. همه بچه ها این الگوی مثبت و مطمئن را از خود نشان نمی دهند. کودکان گریزان از والدین به گونهای رفتار می کنند که انگار احساس می کنند نمی توانند به شخصی که به او وایستگی دارند اطمینان کنند.

آنها به تلاش والدین برای برقراری ارتباط با آنها واکنش نشان نمی دهند و حتی ممکن است برای از آنها فاصله بگیرند تا از آنها قرار کنند. به نظر می رسد که آنها تعمدا توجه خود را از هر چیزی که ممکن است آنها را به وابستگی شان متصل کند منحرف می کنند و از آنها دوری می کنند. آنها اگر در موقعیتهای بیگانه دچار اضطراب شوند نمی توانند برای از بین بردن اظطراب خود به دنبال والدین بگردند، رفتار آنها ازار دهنده و غیر قابل قبول میباشد.

به نظر می رسد انها زمانیکه در موقعیت اظطراب زا قرار می گیرند راحت نیستند که به پیش والدین خود باز گردند انگار که آنها مطمئن نیستند والدینشان منبع خوب و مطمئنی برای آرامش و دلگرمی دادن باشند. در کودکان بالغ که بیش از حد به رد و عدم پذیرش والدین خود پرداخته اند رابطه شان با معشوقه هایشان خیلی شدید می باشد. رابطه وابستگی مودک غیر فعال شده است یوبلی چون منبع وابستگی مقیدی نبوده است.

برای مشاوره انجام پروپوزال پایان نامه روانشناسی بالینی کودک با هزینه مناسب و منابع بروز می توانید با ما در ارتباط باشید.