اختلال یادگیری یکی از مباحث مطرح در رشته روانشناسی تربیتی است. اگر موضوع شما درباره اختلال یادگیری است برای انجام پروپوزال ارشد و دکتری لازم به اطلاعات و منابع دست اول دارید.

مدت طولانی این تفکر وجود داشته است که کودکان مبتلا به اختلال های یادگیری، اختلال های توجهی دارند و حواس پرت، بیش فعال، تکانشی و یا شنوندگان ضعیفی هستند (برگر ۱۹۷۸؛ کر اپسکی ۱۹۸۶، تورگسن و ليخت ۱۹۸۳).

برخی از متخصصانی که کودکان مبتلا به اختلال های یادگیری را شناسایی کرده اند، ترجیح می دهند به این وضعیت به عنوان اختلال کمبود توجه و بیش فعالی (ADHD) نگاه شود.

مجموعه تشخیصی و آماری بیماری های روانی (DSM اصطلاح اختلال کمبود توجه (ADD) را به کار برد، اما ADHD در چاپ ۱۹۸۰ (انجمن روان پزشکان آمریکا، ۱۹۸۰) اضافه شد.

تصور اصلی این بود که کمبودهای توجه و بیش فعالی (تکانشگری، عمل قبل از فکر کردن، حرکت بیش از حد در اطراف) منشأ مشکلات تحصیلی است.

سیلور ۱۹۹۰ پیش نهاد کرد که اختلال یادگیری باید اشخاصی را توصیف کند که مغزشان در یادگیری ایجاد اختلال می کند نه اشخاصی را که به دلیل افزایش فعالیت و بی توجهی برای یادگیری آمادگی ندارند.

آنانی که معتقدند علت اختلال های یادگیری ADHD می باشد، ممکن است موافق استفاده از داروهای محرک به منظور آرام کردن این افراد باشند.