مشخصات این پایان نامه:
 
منابع فارسی و لاتین: دارد
پژوهش های داخلی و خارجی: دارد
پیوست و پرسشنامه: دارد
فهرست مطالب: دارد
کاربرد این مطلب: نقد پایان نامه، آموزش روش تحقیق، منبعی برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی
تعداد صفحه: 133
نوع فایل: word کد Psy123
برای دانلود فایل کامل این پایان نامه به ادامه مطلب بروید...

بخش هایی از فصل پنجم این پایان نامه:

مقدمه دراین فصل از پژوهش، حاصل کار یعنی آنچه را که در فصل چهارم به دست آمده، با یافته ها و مطالعات و تحقیقات پیشین که در فصل دوم به آنها اشاره شده است، ترکیب شده و مورد بحث قرار می گیرد.

در ابتدا نتایج حاصل از تحقیق ذکر شده و به دنبال آن به بیان پیشنهادهای کاربردی و همچنین پیشنهادهایی برای تحقیقات آتی پرداخته شده است . 5-2-بحث و نتیجه گیری در این بخش یافته ها و پاسخ های مربوط به هریک از فرضیه ها ذکر شده و در مقایسه با پژوهش های دیگر مورد بررسی قرار می گیرد. سوال اول:آیا بین سبک های یادگیری شطرنجبازان حرفه ای و غیر حرفه ای با توجه به جنسیت آنان تفاوت وجود دارد؟نتیجه آزمون خی دو نشان می دهد که در میان مردان یعنی سبکهای یادگیری و سطح بازیکن تفاوت معنی دار وجود دارد. نتیجه آزمون خی دو نشان می دهد که در میان زنان یعنی سبکهای یادگیری و سطح بازیکن تفاوت معنی دار وجود ندارد.نتیجه به دست آمده با یافته های امینی (1392)،زارع، پیرخائفی و مبینی(1389)،بشارت و عباسپور دوپلانی (1390)،نصیر (1390)،باباپور و همكاران (1382)،بخشی پور (1387)،پرتو و بشارت (2011)،پرتو (2011)،همسو نمی باشد.

در تبیین نتایج به دست آمد باید گفت که زمان با ارزش ترین منبعی است که در اختیار انسانها قرار داردزیرا تمامی منابع به شرط وجود زمان ارزش می‌یابند. از این رو نتایج تحقیق حاضر هم نشان داد که هر چه افراد در ساختار مطالعه خود از مدیریت و برنامه ریزی مناسبی استفاده کنند، انگیزه پیشرفت در آنان افزایش می یابد از این رو شطرنج بازان حرفه ای در مقایسه با افراد غیر حرفه ای، موفقيت را مديون راهبردهاي مدیریت زمان مي‌دانند. آنها معتقدند مدیریت زمان به پيامدهاي يادگيري مختلف و سطوح گوناگون موفقيت منجر خواهد شد. از سوی دیگر شطرنج بازانی كه برنامه ریزی دقیقی دارند، بيشتر انتظار موفقيت دارند و در نتيجه به انجام تكليف و به دست آوردن موفقيت اصرار خواهند داشت.

از سوی دیگر باید گفت که ارتقای كیفیت محیط آموزشی و یا به وجود آوردن نگرش مثبت نسبت به موضوعات رامی توان از جامعه ای فعال، سالم و پویا انتظار داشت. سوال 2- آیا بین سبک های یادگیری شطرنجبازان حرفه ای و غیر حرفه ای با توجه به گروههای سنی آنان تفاوت وجود دارد؟نتیجه آزمون خی دو نشان می دهد که تنها در گروه سنی 21 تا 30 سال بین سبکهای یادگیری و سطح بازیکن تفاوت معنی دار وجود دارد. نتیجه به دست آمده با یافته های دینکل اوزانو همکاران (2011)،چن (2012)،سالامونسونو همکارانش (2009)،دی سنس‌،کوبلت ویت، (2010‌)،جودیت ال مک و دیگران، (2005)،چولارت و همکارانش، (2014)،هینس‌، کامر و همیلتون (2012)،همسو می باشد.

در تبیین نتیجه به دست آمده می توان گفت که افراد از لحاظ توانايي هاي ذهني، روش هاي آموختن ،سبك و سرعت يادگيري، آمادگي و علاقه و انگيزش نسبت به كسب دانش و انجام فعاليت هاي تحصيلي باهم تفاوت دارند.بنابراين درنظر گرفتن تفاوت هاي فردي افراد در آموزش و برخورد متناسب با ويژگي هاي خاص آنان از وظايف مهم هر نظام آموزشي است.نتايج پژوهش هاي انجام شده دراين باره نيز بر اين حقيقت تأكيد كرده اند كه توجه به تفاوت هاي فردي يادگيرندگان از سوي مربيان در بهبود كيفيت يادگيري و افزايش سطح پيشرفت تحصيلي آنان بسيار تأثيرگذار است.

از سوی دیگر باید گفت که کنترل باورهای یادگیری،روش اطلاعات مربوط به اعمال مختلفی که باید برای انجام آن صورت گیرد را در بر دارد و چگونه انجام دادن آن را مشخص می کند، به عبارت دیگر کنترل بر یادگیری یعنی روش افراد که ممکن است روش مطالعه یا روش حل مساله باشد، یعنی دانستن اینکه چگونه سطحی یا عمیق بخوانند چگونه و طی چه مراحلی مساله ای را حل کنند، چگونه مطالب را خلاصه کنند یا چگونه اطلاعات ذکر نشده را پیشبینی و استنباط نمایند. تسلط بر یادگیری دامنه وسیعی از اعمال مربوط به هم در یک وظیفه را توضیح می دهد این نوع دانش، خزانه رفتار با ارزش برای فاعلی است که برای تحقق اهدافی تلاش می کند. از این رو تسلط بر یادگیری اهمیت یک نگرش را مشخص می کند و یا اینکه چرا یک رویکرد برای حل مساله ای بهتر یا مهمتر است. سوال 3- آیا بین سبک های یادگیری شطرنجبازان حرفه ای و غیر حرفه ای با توجه به سابقه آنان تفاوت وجود دارد؟

نتیجه آزمون خی دو نشان می دهد که تنها در گروه سابقه تا 5 سال و 21 سال و بیشتر بین سبکهای یادگیری و سطح بازیکن تفاوت معنی دار وجود دارد. نتیجه به دست آمده با یافته های چن (2012)،سالامونسونو همکارانش (2009)،دی سنس‌،کوبلت ویت، (2010‌)،جودیت ال مک و دیگران، (2005)،چولارت و همکارانش، (2014)،بوتما، (2004)، همسو می باشد. در تبیین نتیجه حاصله باید گفت که برای مطالعه موثر به مدیریت زمان مناسب نیاز است‌. برنامه ی مشخص و دقیق و درعین حال به حد کفایت انعطاف پذیر به نحوی که در عمل قابل اجرا باشد‌. شطرنج بازانی که مدیریت زمان مناسبی ندارند، برای مطالعه خود برنامه‌ای منطم ندارند و روز به روز تکالیف آن ها، برروی هم انباشته می‌شود، در نتیجه انباشته شدن تکلیف بر روی هم‌، ترغیب شروع به کارشان کم شده و ناچار می‌شوند در مسابقات به طور فشرده و ساعت ها بدون رفع خستگی ویا شب زنده داری به مطالعه و تدارک در مورد مسابقه ای که دارند، بپردازند.

اما شطرنجبازانی که از ابتدا برای مطالعه خود برنامه‌ای منظم دارند و تکالیف مربوط (محاسبه، تدارک شروع بازی و...) را قبل از حضور در کلاس و شرکت در مسابقه انجام می دهند، از این رو نسبت به سایر افراد موفق تر خواهند بود. پس عاقلانه است که برای مطالعه و انجام تکالیف زندگی خود برنامه‌ای تنظیم کنیم‌، برنامه‌ای که کمال گرایانه نبوده و باسایر فعالیت های ما هماهنگ باشد‌.از این رو باید گفت که شطرنجبازانی در یادگیری موفق ترند که از فرایند خودتنظیمی به عنوان يك فرايند منظم و قابل كنترل استفاده می کنند و در قبال پيامدهاي زندگی و مسابقه ای که دارند، خود مسئوليت پذير هستند. این امر، انعطاف پذيري در رفتار يادگيرنده را موجب مي شود و به او کمک مي کند تا هر زمان که برايش ضرورت داشته باشد روش و سبک يادگيري خود را تغيير دهد.

سوال 4- آیا بین سبک های یادگیری شطرنجبازان حرفه ای و غیر حرفه ای با توجه به سطح تحصیلات آنان تفاوت وجود دارد؟نتیجه آزمون خی دو نشان می دهد که تنها در گروه تحصیلات دیپلم بین سبکهای یادگیری و سطح بازیکن تفاوت معنی دار وجود دارد. نتیجه به دست آمده با یافته های دینکل اوزانو همکاران (2011)،چن (2012)،سالامونسونو همکارانش (2009)،دی سنس‌،کوبلت ویت، (2010‌)،جودیت ال مک و دیگران، (2005)،چولارت و همکارانش، (2014)،بوتما، (2004)، ادانلوهمکاران‌، (2012)،هینس‌، کامر و همیلتون (2012)،همسو می باشد. با توجه به نتایج پژوهش حاضر در تبیین نتیجه به دست آمده، باید گفت که شطرنجبازانی که اهداف واقع گرايانه اي براي خويش ترسیم مي كنند ، از راهبردهاي كارآمد به منظور دست يابي به اهداف خود استفاده مي كنند.

آن ها در صورت لزوم راهبردهاي مورد استفاده را اصلاح و يا تغيير مي دهند و سعي در استفاده بهينه از منابع در دسترس مانند زمان ، مكان ، همسالان ، والدين ، معلمان و منابع كمكي از قبيل فيلم ، ويدئو و رایانه دارند و همواره سعي در ساخت و خلق و انتخاب محيط هايي دارند كه يادگيري را افزايش دهد ، این افراد برای تمام موقعیت های زندگی خود برنامه ریزی می کنند ، از راهبردهای خودانگیخته تری برای یادگیری استفاده می کنند . سوال 5- آیا بین تاب آوری شطرنجبازان حرفه ای و غیر حرفه ای با توجه به جنسیت آنان تفاوت وجود دارد؟ نتیجه آزمون یومن ویتنی نشان می دهد که بین تاب آوری و سطح بازیکنان با توجه به جنسیت تفاوت معنی دار وجود ندارد.نتیجه به دست آمده با یافته های فریبرگ و همکاران (2003)،لاونیس و لاونیس (2011)،سالمانزا (2011)همسو نمی باشد.

نتیجه پژوهش حاضر نشان داد که راهبردهای خود انگیختگی به شطرنجبازان حرفه ای در دستیابی به اهداف یادگیریشان کمک می کند. همچنین باید گفت که داشتن تاب آوری در زندگی می تواند به بروز نتایج مطلوب منجر شود از این رو افرادی که در زندگی مقتدرانه برخورد می کنند به راحتی می توانند خود را مدیریت کنند. سوال 6- آیا بین تاب آوری شطرنجبازان حرفه ای و غیر حرفه ای با توجه به گروه های سنی آنان تفاوت وجود دارد؟

نتیجه آزمون کروسکال والیس نشان می دهد که بین تاب آوری و سطح بازیکنان با توجه به سن تفاوت معنی دار وجود ندارد.نتیجه به دست آمده با یافته های غلامعلیلواسانی، حجازی و حضری آذر (1390)،جوکار (1386)،بشارت و عباسپور دوپلانی (1390)،نصیر (1390)،باباپور و همكاران (1382)،بخشی پور (1387)،پرتو و بشارت (2011)،پرتو (2011)،همسو نمی باشد. در تبیین نتیجه حاصله باید گفت که شطرنجبازانی كه در يادگيري به ايجاد ارتباط بين مفاهيم جديد با مفاهيم قبلي مي پردازند و اطلاعات را در سطح عميق تري پردازش مي كنند، از موفقيت بالاتري برخوردار مي گردند البته بايـد به آستانه تحمل این افراد و تفاوت هاي فردي نيز توجه شود. به برخی از افراد بايد اصول و مفاهيم تاب آوری را اغلب به طور مستقيم آموخت؛ زيرا آنان براي يادگيري اكتشافي تجربه و حوصله كافي ندارند.

از سوی دیگر تاثیر تمرین و تکرار در کلفرایند یادگیری و حیطه‌های مختلف آن به ویژه در حیطه روانی – حرکتی و افزایش تاب آوری ، انکار ناپذیراست. سوال 7- آیا بین تاب آوری شطرنجبازان حرفه ای و غیر حرفه ای با توجه به سابقه آنان تفاوت وجود دارد؟ نتیجه آزمون کروسکال والیس نشان می دهد که بین تاب آوری و سطح بازیکنان با توجه به سابقه تفاوت معنی دار وجود دارد و بنابراین میانگین تاب آوری رتبه گروه سنی 15-11 سال و بقیه بالاتر است.نتیجه بدست آمده با یافته های آنگ و تونی ووالاک (2006)، فریبرگ و همکاران (2003)، لاونیس و لاونیس ( 2011 )، سالمانزا (2011) همسو می باشد.

کاربرد این مطلب:

نقد پایان نامه، آموزش روش تحقیق، منبعی برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی


 خرید آنلاین و دانلود فوری این پروپوزال (این پروپوزال در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد) سال انتشار : 1403

69000 تومان

با نخفیف : 49000 تومان

قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید.

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.