مشخصات این پایان نامه:
موضوع پایان نامه: بررسی امكان بكارگیری كارت امتیازی متوازن جهت اجرای استراتژی های آن در شركت خودرو سازی سایپا
منابع فارسی و لاتین: دارد
پژوهش های داخلی و خارجی: دارد
پیوست و پرسشنامه: دارد
فهرست مطالب: دارد
کاربرد این مطلب: نقد پایان نامه، آموزش روش تحقیق، منبعی برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی
تعداد صفحه: 159
نوع فایل: word کد MG121
برای دانلود فایل کامل این پایان نامه به ادامه مطلب بروید...

بخش هایی از این پایان نامه:

مقدمه

نتیجه کار یک تحقیق معمولاً قبل از سایر قسمت ها خوانده می شود. در پرتو خواندن نتیجه گیری، خواننده بدون آنکه مجبور به خواندن کل گزارش باشد، ایده کلی از فایده ای که تحقیق برایش دارد را به دست خواهد آورد.

بر پایه همین تشخیص سریع او دوباره خواندن یا نخواندن تمامی گزارش یا احتمالا بخشهایی از آن تصمیم خواهد گرفت.

بنابراین لازم است، نتایج کار یک تحقیق را با دقت زیاد نوشت و اطلاعات مفید برای خوانندگان بالقوه را در آن عرضه کرد. در فصل آخر این گزارش نتایج حاصل از تجزیه وتحلیل داده ها خلاصه می شود وبا تحلیل آنها سعی می شود تا به سوالاتی كه در فصل اول از سوی محقق طرح شده بود پاسخ داده شود. در بخش اول خلاصه نتایج حاصل از اجرای طرح تحقیق ارائه شده و پاسخ هر یك از سوالات تحقیق ارائه شده است. در بخش بعدی، با استفاده از اطلاعات تولید شده پیشنهاداتی به شرکت خودرو سازی سایپا ارائه گردیده، در نهایت پیشنهاداتی هم برای تحقیقات آینده ارائه شده است.

5-2- خلاصه تحقیق

در محیط پیچیده تجاری و رقابتی دنیای امروز و گسترش ذی نفعان و افزایش اهمیت دارایی های نامشهود نسبت به گذشته، داشتن عملكرد خوب مالی و غیر مالی و از آن مهمتر ارزیابی عملكرد سازمان ها از اهمیت ویژه ای برخوردار گردیده است. به گونه ای كه سازمان های موفق دنیا همواره به دنبال آزمون و به كار گیری بهترین رویكردهای حسابداری مدیریت در زمینه ارزیابی عملكرد می باشندتا بتوانند به بهترین نتایج ممكن دست یابند. مدیران خاص سازمان های ایرانی برای دستیابی به اهداف سازمانی از قبیل تصمیم گیری، برنامه ریزی، رهبری فعالیتهای اقتصادی و كنترل و اجرایی نمودن استراتژی هایشان نیازمند اطلاعات هستند. منابع مختلفی برای كسب اطلاعات وجود دارد. یكی از مهمترین آن تكنیكها تكنیكی به نام ارزیابی متوازن از حوزه حسابداری مدیریتی است كه برای اولین بار در سال 1992 توسط كاپلان و نورتون ارائه شده است و با تلفیق معیارهای مالی و غیر مالی، مدیران را در اجرای استراتژی ها و ایجاد سازمان های استراتژی محور و غلبه بر موانع اجرایی آن و ارزیابی عملكرد سازمان ها كمك می نماید.

و دارای چهار منظر مشتری مداری (نگاه از بیرون به درون)، فرآیندهای داخلی (نگاه از درون به بیرون)، منظر نوآوری و رشد (نگاه به جلو) و منظر مالی (نگاه به عقب) می باشد. این تحقیق با عنوان بررسی امكان به كارگیری تكنیك ارزیابی متوازن برای غلبه بر موانع اجرای استراتژی در شرکت خودرو سازی سایپا، تعریف و انجام گردیده است. در این تحقیق 4 مانع بر سر راه اجرای استراتژی تعریف گردیده است. آنگاه 5 فرضیه مطرح شده و از آزمون كای -دو و دو جمله ای به عنوان آزمونهای اصلی برای رد یا قبول فرضیه ها استفاده شده است. كه نحوه اجرا و نتایج در فصول سوم و چهارم به تفصیل مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است.

5-3- نتایج آزمون فرضیات و تفسیر آنها

تحقیق پیش روی دارای 5 فرضیه است. هر 5 فرضیه مورد آزمون آماری قرار گرفتند آزمون فرضیات مذكور برای 58 پرسشنامه واصله از پرسنل شرکت خودرو سازی سایپا، انجام پذیرفت. همان گونه قبلا گفته شده قبل از آنكه به آزمون فرضیات تحقیق پیش روی برسیم، باید با توجه به كلیه سوالات مطرح شده به این سوال كلی جواب بدهیم كه آیا امكان اجرای تكنیك كارت امتیازی متوازن، در شرکت خودرو سازی سایپا وجود دارد یا خیر؟ برای این منظور 58 سوال مطرح شده كه شرایط مورد نیاز و زیر ساختهای مورد نیاز برای اجرای كارت امتیازی متوازن گنجانده شده است و برای یافتن پاسخ سوال فوق فرضیه كلی (TH) زیر را مطرح نمودیم: "امكان اجرای ارزیابی متوازن در شرکت خودرو سازی سایپا وجود دارد" فرضیه ها در قالب دو آزمون مورد بررسی قرار گرفتند.

آزمون كای-دو یك جمله ای و آزمون نسبت دو جمله ای، و در سطح معنی داری 5% آزمون گردیدند. جهت خلاصه نمودن و واضح نمودن تحلیل های بعدی این فصل ابتدا به صورت خلاصه فرضیات هر یك از آزمونها را بیان می نماییم. تا هنگام توضیحات بیشتر منظور محقق مشخص گردد و ادامه تحلیل فرضیه ها از تكرار مكرر آن خود داری شود. فرض صفر وفرض مقابل در هر یك از این آزمونها به صورت زیر بیان می شود:


 خرید آنلاین و دانلود فوری این پروپوزال (این پروپوزال در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد) سال انتشار : 1403

69000 تومان

با نخفیف : 49000 تومان

قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید.

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.