مشخصات این پایان نامه:
موضوع پایان نامه: بررسی تاثیر استفاده از سیستم های اتوماسیون اداری بر بهره-وری سازمان برق منطقه ای یزد
منابع فارسی و لاتین: دارد
پژوهش های داخلی و خارجی: دارد
پیوست و پرسشنامه: دارد
فهرست مطالب: دارد
کاربرد این مطلب: نقد پایان نامه، آموزش روش تحقیق، منبعی برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی
تعداد صفحه: 82
نوع فایل: word کد MG034
برای دانلود فایل کامل این پایان نامه به ادامه مطلب بروید...

بخش هایی از این پایان نامه:

5-1 نتیجه گیری گسترش جمعیت و بوجود آمدن زندگی اجتماعی از جمله عواملی است که سبب ایجاد و توسعه پدیده ای به نام سازمان می گردند. سازمان ها در ابتدا ساده بودند ولی به تدریج با افزایش شهرها و پیچیده شدن زندگی اجتماعی، سازمان ها کامل شدند. کوشش های اقتصادی انسان همیشه و همواره معطوف بر آن بوده است که حداکثر نتیجه را از حداقل تلاش ها و امکانات به دست آورد. این تمایل را اشتیاق وصول به بهره وری افزون تر می نامند. بهره وری یعنی استفاده بهینه از منابع گوناگون جهت تولید کالاها و خدماتی که رضایت مصرف کنندگان را جلب کند، رضایت شغلی کارکنان را به حداکثر برساند و مطلوبیت زندگی کارکنان را در همه ی ابعاد آن، افزایش دهد. یکی از عواملی که نقش مهمی در افزایش بهره وری ایفا می کند، فن آوری اطلاعات است.

از عمده دلایل کاربرد تکنولوژی اطلاعاتی در محیط های اداری، افزایش بهره وری کسانی است که در این ادارات کار می-کنند. اتوماسیون اداری، ایده نوین است که عمر آن در ایران به بیش از یک دهه نمی رسد. اتوماسیون اداری، مشتمل بر تمام سیستم های الکترونیکی رسمی و غیررسمی بوده که به برقراری ارتباط اطلاعاتی بین اشخاص در داخل و خارج موسسه و بالعکس مربوط می شود. در این تحقیق، تاثیر استفاده از سیستم های اتوماسیون اداری بر بهره وری کارکنان سازمان برق منطقه ای یزد مورد مطالعه قرار گرفت. برای این منظور از پرسشنامه ی محقق ساخته استفاده گردید. پرسشنامه ی مورد استفاده شامل سه بخش بود. بخش نخست به جمع آوری اطلاعات جمعیت شناختی اختصاص داشت. بخش دوم و سوم نیز به ترتیب سوالات مربوط به میزان استفاده از اتوماسیون اداری و بهره وری را در بر داشتند. در طراحی پرسشنامه ی مذکور از فاکتورهای معرفی شده توسط صرافی زاده و علیپور (1388) استفاده گردید.

با استفاده از فرمول ککران، تعداد 100 پرسشنامه (با احتساب بروز بی پاسخی احتمالی) در بین جامعه ی آماری توزیع شد که از این میان اطلاعات مربوط به تعداد 95 پرسشنامه وارد نرم افزار Excel 2007 شد. پس از محاسبات مقدماتی، تجزیه و تحلیل نهایی با استفاده از نرم افزارهای SPSS 16 و Amos 20 انجام شدند. روش های آماری مورد استفاده برای آزمون فرضیات تحقیق، شامل آمار توصیفی (میانگین، انحراف استاندارد، جداول فراوانی) و آمار استنباطی (مدل معادلات ساختاری) می باشد. 7/74 درصد از نمونه ی مورد مطالعه را مردان و بقیه را زنان تشکیل می دهند. متوسط سنی افراد 78/38 سال بوده و به طور متوسط، سابقه ی کاری آنان برابر 93/11 می باشد. نتایج بدست آمده از آزمون فرضیات تحقیق به شرح زیر می باشد:

5-1-1 خلاصه آزمون فرض های اصلی بر اساس ضرایب مسیر برآورد شده با استفاده از مدل معادلات ساختاری، استفاده از سیستم اتوماسیون اداری بر بهره وری سازمان برق منطقه ای یزد، تاثیر مثبت داشته است. این تاثیر در سطح خطای 05/0 معنادار بود. بنابراین فرضیه اصلی 1 پذیرفته شد. از بین سه متغیر جمعیت شناختی، تنها سن افراد بر بهره وری سازمان تاثیر معناداری داشته است. به این ترتیب فرضیه اصلی 2 بر اساس متغیر سن پذیرفته و بر اساس دو متغیر جنسیت و سابقه ی کاری رد شد.

5-1-2 خلاصه آزمون فرضیه های فرعی بر اساس ضرایب مسیر برآورد شده با استفاده از مدل معادلات ساختاری، استفاده از سیستم اتوماسیون اداری بر مولفه ی کارایی بهره وری سازمان برق منطقه ای یزد، تاثیر مثبت داشته است. این تاثیر در سطح خطای 05/0 معنادار بود. بنابراین فرضیه فرعی 1-1 پذیرفته شد.

بر اساس ضرایب مسیر برآورد شده با استفاده از مدل معادلات ساختاری، استفاده از سیستم اتوماسیون اداری تاثیر معناداری بر مولفه ی اثربخشی بهره وری سازمان برق منطقه ای یزد، نداشته است.

بنابراین فرضیه فرعی 1-2 رد شد. از بین متغیرهای جمعیت شناختی تنها سن، بر مولفه ی کارایی بهره وری تاثیر معناداری داشته است. و در سایر موارد رابطه ی معناداری بین متغیرهای جمعیت شناختی و مولفه های بهره وری (کارایی و اثربخشی) مشاهده نشد.

5-2 محدودیت های تحقیق دو محدودیت عمده ی هر تحقیق علمی، محدودیت زمانی و مکانی می باشد.

5-2-1 محدودیت مکانی از آنجایی که نتایج این تحقیق بر اساس اطلاعات جمع آوری شده از سازمان برق منطقه ای یزد به دست آمده است، لذا در تعمیم نتایج به سایر سازمان ها (اعم از دولتی و خصوصی) باید با احتیاط عمل شود.

5-2-2 محدودیت زمانی از طرف دیگر، نتایج بدست آمده از تجزیه و تحلیل داده ها، از نظر زمانی محدود به سال 1392 است. با گسترش روزافزون پیشرفت ها و تغییر و تحول در سازمان ها به منظور بهره جستن از پیشرفت های نوظهور، امکان تغییر نتایج در سال های آینده وجود دارند.

5-3 پیشنهادات با توجه به نتایج بدست آمده از تحقیق و به منظور استفاده ی بیشتر کارکنان سازمان برق منطقه ای یزد جهت بالا بردن بهره وری کارکنان و تحقق اهداف سازمان متبوع، چند پیشنهاد زیر ارائه می گردد:

1. از سیستم اتوماسیون اداری به طور گسترده حتی در جاری ترین امور استفاده شود.

2. بر کیفیت نظام اطلاعاتی و هم چنین عوامل انسانی سازمان تاکید شود.

3. با خرید نرم افزارهای ساده به زبان فارسی امکان استفاده آسان برای همه کاربران میسر گردد.

4. برگزاری کلاس های آموزشی بر اساس نیازهای واقعی کارکنان در جهت استفاده ی قابلیت های سیستم اتوماسیون اداری برای کلیه کارکنان.


 خرید آنلاین و دانلود فوری این پروپوزال (این پروپوزال در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد) سال انتشار : 1403

69000 تومان

با نخفیف : 49000 تومان

قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید.

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.