مشخصات این پایان نامه:
موضوع پایان نامه: بررسی تاثیر ابعاد عینی امنیت بر کاربری سیستم های پرداخت الکترونیکی بواسطه ادراک مشتریان از امنیت و اعتماد
منابع فارسی و لاتین: دارد
پژوهش های داخلی و خارجی: دارد
پیوست و پرسشنامه: دارد
فهرست مطالب: دارد
کاربرد این مطلب: نقد پایان نامه، آموزش روش تحقیق، منبعی برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی
تعداد صفحه: 150
نوع فایل: word کد MG033
برای دانلود فایل کامل این پایان نامه به ادامه مطلب بروید...

بخش هایی از این پایان نامه:

در این فصل، که شامل بحث و نتیجه گیری میباشد، در ابتدا به مرور کلی تحقیق و سپس بحث پیرامون فرضیه های تحقیق و همگرایی و واگرایی نتایج این مطالعه با مطالعات مشابه دیگر پرداخته شده است. در ادامه نیز پیشنهادات تحقیق و محدودیت های تحقیق بیان گردیده است.

5-1- مرور کلی هدف از این تحقیق تعیین تأثیر گذاری فرایندهای تراکنش، حفاظتهای فنی و بیانیه های امنیتی بانک اقتصاد نوین بر تمایل استفاده مشتریان از سیستم پرداخت الکترونیکی این بانک در شهرمشهد بود. این تحقیق به دنبال آن بود تا علاوه بر بررسی روابط همبستگی بین متغیرهای تحقیق به تحلیل و بررسی روابط علّی بین آن‌ها پرداخته و در نهایت نوع تأثیرگذاری فرآیندهای تراکنش، حفاظتهای فنی و بیانیه های مأموریت را بر استفاده از سیستم پرداخت الکترونیکی با واسطهگری متغیر اعتماد ادراک شده و امنیت ادراک شده مورد تجزیه و تحلیل قرار دهد. به منظور نیل به این هدف، در فصل اول، اهمیت، ضرورت مسئله، اهداف و فرضیه های تحقیق بیان گردید.

فصل دوم، ادبیات موضوع و مهم‌ترین نظریه های مطرح شده و جدید در این زمینه بیان و بررسی شد و در نهایت این بررسی به مدل مفهومی تحقیق منجر شد و فرضیه های تحقیق براساس روابط فرض شده در مدل مورد آزمون قرار گرفتند. به منظور آزمون فرضیه ها، از پرسشنامه شامل 38 سئوال تخصصی استفاده گردید. در پژوهش حاضر جهت بررسی روایی تحقیق، از تحلیل عاملی تأییدی استفاده شد.

برای اندازه‌گیری پایایی از شاخص آلفای کرونباخ استفاده گردید و ضریب آلفای کرونباخ برای تمامی سازه ها بیش از 7 درصد به دست آمد که نشان دهنده پایایی خوب پرسشنامه بود. روش نمونه گیری تصادفی ساده در جمع آوری داده های لازم به کار گرفته شد که به حجم نمونه 324 تایی منجر گردید. تحلیل پرسشنامه های جمع آوری شده نیز به وسیله نرم افزار "اِس پی اِس اِس " و نرم افزار warp pls صورت پذیرفت. تحقیق حاضر دارای 18 فرضیه بود که پس از آزمون، دو فرضیه رد و سایر فرضیات تأیید شد.

5-2- بحث و نتیجه گیری در این بخش تلاش می شود ابتدا بطور مختصر نتایج حاصل از سئوالات عمومی آورده شود و سپس نتایج حاصل از آزمون فرضیه ها ارائه گردد و با ادبیات موجود در این زمینه، مقایسه شود.

5-2-1- نتیجهگیری مرتبط با سئوالات عمومی نتایج حاصل از بخش اول سئوالات عمومی که مربوط به ویژگی های پاسخ دهندگان می باشد، نشان داد که از بین پاسخ دهندگان با این سوال 54/73 درصد مرد هستند. بیشتر پاسخ دهندگان (2/43) در فاصله سنی 20 تا 30 سال قرار دارند و از نظر تحصیلات نیز بیشتر پاسخ دهندگان یعنی تقریباً 49 درصد دارای مدرک لیسانس و بالاتر هستند. بیشترین فراوانی (06/43 درصد) در رابطه با سابقه استفاده از خدمات الکترونیکی مربوط به پاسخ دهندگان با سابقه استفاده 2 تا 4 سال می باشند.

5-2-2- نتیجهگیری مرتبط با فرضیه های تحقیق این پژوهش نقش واسط ادراک از امنیت و اعتماد مشتریان را بین حفاظتهای فنی، فرآیندهای تراکنش و بیانیه های امنیتی و استفاده از سیستم پرداخت الکترونیکی مورد آزمون قرار داد. در این راستا 18 فرضیه مورد آزمون قرار گرفت که در قالب سه قسمت زیر نتایج آنها مورد تجزیه و تحلیل قرار میگیرد: 5-2-2-1- قسمت اول مدل: نقش واسطگری امنیت ادراک شده (فرضیه های ده، سیزده و شانزده) قسمت نخست مدل دربردارنده نقش واسط متغیر امنیت درک شده بین حفاظتهای فنی، فرآیند-های تراکنش و بیانیه های امنیتی با تمایل مشتریان در استفاده از سیستم پرداخت الکترونیکی بود که فرضیه 10، 13 و 16و همچنین چهار فرضیه 1، 3، 5 و 8 این نقش را مورد بررسی قرار دادند. قبل از بررسی فرضیه های مربوط به نقش واسطه گری ابتدا نتایج مرتبط با فرضیه های اولیه مورد بررسی قرار میگیرد و سپس در همین غالب در مورد فرضیه های مطرح شده بحث میشود.

نتایج فرضیه اول درقالب مدل ساختاری نشان داد، حفاظت فنی بر امنیت ادراك شده تأثیر مثبت ومعناداری دارد. همچنین نتایج نشان میدهد که در میان متغیرهای مؤثر بر امنیت ادراک شده حفاظت فنی دارای بیشترین اثر میباشد. نتایج بررسی این فرضیه با یافته های پژوهشهای ملاح شاكر(1387) و كیم (2009) همخوانی دارد. این بدان معنی است که هرچه بانکها سعی در بهبود حفاظتهای فنی انجام دهند بر اطمینان افراد از امنیت سیستمهای بانکی افزوده میشود. همچنین در بررسی اثرات فرآیندهای تراکنش بر امنیت ادراک شده، مشخص گردید که فرآیندهای تراکنش بر امنیت ادراک شده مؤثر است و بین این دو رابطه مثبت و معناداری وجود دارد، بنابراین فرضیه سوم معنادار بود. نتایج این فرضیه با نتایج پژوهشهای کیم (2009) مطابقت دارد.

از طرفی نیز در بررسی اثرات فرآیندهای تراکنش بر امنیت ادراک شده، مشخص گردید که فرآیندهای بیانیه های امنیت بر امنیت ادراک شده مؤثر است و بین این دو رابطه مثبت و معناداری وجود دارد، بنابراین فرضیه پنجم نیز تأیید گردید. نتایج حاصل از بررسی این فرضیه با نتایج پژوهشهای کیم (2009) مطابقت دارد. در بررسی اثرات امنیت ادراک شده بر استفاده از سیستم پرداخت الکترونیکی، مشخص گردید که امنیت ادراک شده بر استفاده از سیستم پرداخت الکترونیکی مؤثر است و بین این دو رابطه مثبت و معناداری وجود دارد، بنابراین فرضیه هفتم معنادار است نتایج بررسی فرضیه پنجم با نتایج پژوهشهای کیم (2009) و سا (2002) مطابقت دارد. با توجه به معناداری و تأیید تمام فرضیه های اولیه مرتبط با قسمت اول، فرضیه های مرتبط با نقش واسطه گری مورد بررسی قرارمیگیرد، این فرضیه ها در واقع نقش واسطهگری امنیت ادراک شده را بین ابعادعینی و تمایل به استفاده از خدمات الکترونیکی مورد بررسی قرار میدهند. همانگونه که نتایج نشان داد این نقش واسطگری تأیید گردید.

به عبارت دیگر حفاظتهای فنی، فرآیندهای تراکنش و بیانیه های امنیتی به صورت غیر مستقیم و از طریق امنیت درک شده بر تمایل به استفاده از سیستم پرداخت الکترونیکی اثر مثبت و معنادار دارند که این نتیجه با مطالعات پیشین کیم (2009)، بلنگر (2002) و مطابقت دارد. برای نمونه، نتایج تحقیق بلنگر نشان داد که ویژگی های سایت که برای مشتریان در خرید برخط اهمیت دارند به ترتیب خصوصیات امنیتی، گواهی-های حریم خصوصی، گواهیهای امنیت و بیانیه های حریم خصوصی میباشد. کیم (2009) نیز اظهار داشت که به دلیل اینکه اکثر کاربرها با جزئیات فنی سیستم بانکداری الکترونیکی نا آشنا هستند، سطح امنیت سیستم را بر اساس تجربیات خود در استفاده از سیستم ارزیابی میکنند. به همین دلیل برای جذب و نگهداری کاربران، افزایش ادراک مشتری از امنیت و نگهداری اعتماد آنها در طول تراکنش بسیار حیاتی است.

همچنین درتحقیقات زیادی استدلال شده است كه اولین و مهمترین اقدام در برقراری اعتماد مشتری فراهم كردن اطمینان و ضمانتی كه اطلاعات شخصی مشتریان حفظ و نگهداری شود. بسیاری از محققان نیز تاكید كردهاند كه بعد از مفاهیم امنیتی، مشتریان خصوصیات دیگر وب را درنظر میگیرند (مانند اعتبار و شهرت، استفاده آسان، یكپارچگی وصحت معاملات) (هافمن و همکاران، 1999؛ اوانس، 1999).

بنابراین امروزه با توجه به روند رو به گسترش استفاده از بانکداری الکترونیکی و همچنین افزایش رقابت میان بانکها و موسسات مالی در جذب مشتریان ضرورت توجه به مقوله امنیت سیستمهای پرداخت ضروری به نظر می رسد. بنابراین هرچه بانکها سعی در بهبود امنیت سیستمهای خود انجام دهند اطمینان مشتریان در استفاده از پرداختهای الکترونیک افزایش خواهد یافت.

5-2-2-2- قسمت دوم مدل: نقش واسطهگری اعتماد ادراک شده (فرضیه های اصلی یازده، چهارده و هفده) قسمت دوم مدل دربردارنده نقش واسط متغیر اعتماد درک شده بین حفاظتهای فنی، فرآیندهای تراکنش و بیانیه های امنیتی با تمایل مشتریان در استفاده از سیستم پرداخت الکترونیکی بود. که سه فرضیه 11، 14 و 17 و چهار فرضیه 2، 4، 6 و 9 این نقش را مورد بررسی قرار دادند.

مانند قسمت قبل ابتدا نتایج فرضیات اولیه مرتبط با این بخش مورد بررسی قرار میگیرد و سپس فرضیه های مرتبط با نقش واسطه گری بحث و بررسی میشوند. در بررسی اثرات حفاظت فنی بر اعتماد ادراک شده، مشخص گردید که حفاظت فنی بر اعتماد ادراک شده مؤثر است و بین این دو رابطه مثبت و معناداری وجود دارد، بنابراین فرضیه دوم معنادار است نتایج بررسی این فرضیه نیز با نتایج پژوهشهای کیم (2009) مطابقت دارد. در بررسی اثرات فرآیندهای تراکنش بر اعتماد ادراک شده، مشخص گردید که فرآیندهای تراکنش بر اعتماد ادراک شده مؤثر است و بین این دو رابطه مثبت و معناداری وجود دارد، بنابراین فرضیه چهارم معنادار است نتایج بررسی این فرضیه با نتایج پژوهش کیم (2009) مطابقت ندارد.

در بررسی اثرات بیانیه های امنیت بر اعتماد ادراک شده، مشخص گردید که بیانیه های امنیتی بر اعتماد ادراک شده غیرمؤثر است، بنابراین فرضیه ششم غیرمعنادار است نتایج بررسی این فرضیه با نتایج پژوهشهای کیم (2009) و ملاح شاکر (1387) مطابقت دارد در بررسی اثرات اعتماد ادراک شده بر استفاده از سیستم پرداخت الکترونیکی، مشخص گردید که اعتماد ادراک شده بر استفاده از سیستم پرداخت الکترونیکی مؤثر است و بین این دو رابطه مثبت و معناداری وجود دارد، بنابراین فرضیه نهم معنادار است نتایج بررسی این فرضیه با نتایج پژوهشهای کیم (2009) و سا (2002) مطابقت دارد.

بعد از بررسی و بحث در مورد نتایج اولیه همانگونه که نتایج تحقیق نیز نشان داد حفاظتهای فنی و فرآیندهای تراکنش به صورت غیر مستقیم و از طریق متغیر واسط اعتماد ادراک شده بر استفاده از سیستم پرداخت الکترونیکی تأثیر معنادار و مثبتی دارد. به عبارت دیگر اعتماد ادراک شده رابطه بین حفاظتهای فنی و فرآیندهای تراکنش با تمایل به استفاده از خدمات الکترونیکی را واسطه گری میکند، که این نتایج با مطالعه کیم (2009) مطابقت دارد. همانگونه که بلانگر (2002) اشاره میکند اولین و مهمترین قدم برای ایجاد اعتماد، ایجاد این اطمینان است که از اطلاعات شخصی مشتریان حفاظت می شود.

افراد تصمیمات مهم را در زمینه انتخاب محصول یا خدمت، بر پایه اعتماد به شرکت یا محصول می گیرند. همچنین کیم (2009) استدلال میکند عدم اعتماد یكی از بزرگترین موانع بازدارنده تجارت آنلاین بین خریداران و فروشندگانی كه با یكدیگر آشنایی ندارند، میباشد. وقتی وب سایتها ایجاد شد، شركتها دریافتند اعتماد آنلاین ساختاری است كه با امنیت وب سایت سروكار دارد و به بحث اینكه آیا یك كاربر میتواند احساس امنی داشته باشد كه كارت اعتباری و دیگر جزئیات مالی را به وب سایت شركت ارائه دهد، پرداختند.

از طرفی نیز همانگونه که چلاپا وپاولو (2002) اشاره کرده است حفاظت های فنی و فرآیندهای تراکنش عموماً به عنوان اساس امنیت و اعتماد در سیستم های پرداخت الکترونیکی در نظر گرفته میشوند. بنابراین با توجه به نقش مهمی که اعتماد میتواند در استفاده از سیستم پرداخت الکترونیکی داشته باشد توجه به عوامل ایجاد کننده اعتماد برای بانکها عامل ضروری می باشد. لذا سازمانها باید روز به روز توجه و تمرکز بیشتری بر بهبود زیرساختهای فنی و همچنین فرآینده-های تراکنش داشته باشند.


 خرید آنلاین و دانلود فوری این محصول (این محصول در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد)

قیمت : 49000 تومان
قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید.

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.