مشخصات این پایان نامه:
موضوع پایان نامه: اولویت بندی روش تامین مالی با استفاده از رویکرد ترکیبی AHP- TOPSIS در فروشگاه های زنجیره ای رفاه استان تهران
منابع فارسی و لاتین: دارد
پژوهش های داخلی و خارجی: دارد
پیوست و پرسشنامه: دارد
فهرست مطالب: دارد
کاربرد این مطلب: نقد پایان نامه، آموزش روش تحقیق، منبعی برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی
تعداد صفحه: 119
نوع فایل: word کد MG023
برای دانلود فایل کامل این پایان نامه به ادامه مطلب بروید...

بخش هایی از این پایان نامه:

مقدمه در فصل اول اين تحقيق بيان نموديم که ابتدا به بررسي بيان مسئله اين تحقيق پرداختيم. در اين بخش بيان گرديد که روش های تامین مالی دارای اهمیت بالایی می باشد. از سویی انتخاب این روش ها بر اساس معیارهای مختلفی صورت می پذیرد که بنابر اقتضا تغییر می کند. به همين دليل از روش تحليل سلسله مراتبي به منظور اولويت بندي و شناسايي رتبه هاي اين ابزارها استفاده شده است.

در فصل دوم مبانی نظری و هم چنین پیشینه تحقیقاتی مرتبط با این تحقیق مورد بررسی قرار گرفت. در فصل سوم روش تحلیل سلسله مراتبی و تاپسیس و هم چنین جامعه و روش تحقیق مورد بررسی قرار گرفت. در فصل چهارم نیز نتایج تحلیل داده های تحقیق در دو بخش توصیفی و استنباطی بیان گردید. در اين فصل از تحقيق تلاش مي شود تا به بررسي نتایج این تحلیل ها بپردازیم. 5-2- تحليل نتايج بخش توصيفي در بخش مربوط به جنسيت مشخص گرديد که غالب افراد مورد مطالعه از گروه مردان بوده اند. در اين گروه 85 درصد کل نمونه مورد بررسي قرار دارند.

زنان نيز تنها 15 درصد از جمعيت نمونه را به خود اختصاص داده اند. هم چنين نتايج تحقيق در تحصيلات نشان داد که 50 رصد از افراد مورد مطالعه در گروه فوق ليسانس قرار دارند. هم چنين 40 درصد در گروه افراد با مدارک ليسانس و 10 درصد نيز در گروه افراد با مدرک تحصيلي دکتري مي باشند. در بخش سن افراد مورد مطالعه نيز بيان نموديم که 45 درصد افراد که غالب گروهي نمونه را تشکيل مي دهند در گروه افراد ميان سال با سني بين 30 الي 50 سال مي باشند. هم چنين 35 درصد افراد داراي سن زير 30 سال بوده اند و در نهايت 20 درصد داراي سن بالاي 50 سال مي باشند. اين گروه سني کمترين گروه را در مولفه سن تشکيل داده اند.

5-3- نتایج

شناسایی معیارها و روش های تامین مالی در این بخش مشخص گردید که عوامل کارایی، هزینه، پایداری، عملیاتی بودن، عدالت و شفافیت از مهم ترین معیارهای انتخاب روش تامین مالی بوده است و هم چنین تشکیل شرکت های تعاونی، دریافت تسهیلات، انتشار اوراق مشارکت، ایجاد شرکت های سرمایه گذار، حضور در بازار بورس، ایجاد طرح به صورت سهامدار، و در نهایت جذب سرمایه خارجی به عنوان روش های تامین مالی شناسایی شده است.

5-4- نتايج رتبه بندي روش های تامین مالی 5-4-1- نتايج تعيين وزن معيارها نتايج تحليل معيارها مشخص نمود که از میان عوامل، کارایی با وزن(0.351)، هزینه با وزن(0.230)، پایداری با وزن(0.140)، عملیاتی بودن با وزن(0.136)، عدالت با وزن(0.079) و شفافیت با وزن(0.064) به ترتیب بیشترین و کمترین وزن را در تحلیل سلسله مراتبی به خود اختصاص داده اند. در واقع در این بخش مشخص گردید که کارا بودن روش تامین مالی از نظر پاسخگویان دارای اهمیت بالایی بوده است. هم چنین نتایج این تحقیق نشان داد که شفافیت روش تامین مالی در فروشگاه های مورد بررسی برای شناسایی روش مناسب تامین مالی دارای کم اهمیت ترین وزن بوده است.

5-4-2- نتايج اولويت بندي با روش تاپسيس در اين بخش به منظور رتبه بندي روش های تامین مالی از روش تاپسيس استفاده شده است. نتايج تحليل اطلاعات در اين بخش نشان داد که از میان روش های تامین مالی تشکیل شرکت های تعاونی(0.93)، دریافت تسهیلات با وزن(0.87)، انتشار اوراق مشارکت با وزن(0.72)، ایجاد شرکت های سرمایه گذار(0.60)، حضور در بازار بورس(0.33)، ایجاد طرح به صورت سهام دار(0.22)، و در نهایت جذب سرمایه خارجی(0.00001) به ترتیب بالاترین و پایین ترین اولویت را در بین روش های تامین مالی داشته اند.

5-5- محدوديت هاي تحقيق تحقيقات اندکي در زمينه رابطه بين متغير هاي اين تحقيق در بعد نظري اجرا شده است. به همين سبب امکان بررسي مقايسه اي نتايج اين تحقيق با ساير تحقيقات وجود نداشته است. بنابراين اين امر باعث ايجاد محدوديت براي اين تحقيق شده است.

5-6- پیشنهادات

5-6-1- پيشنهادات

بر اساس يافته هاي تحقيق نتایج این تحقیق نشان داد که کارایی به عنوان یک مولفه اصلی در تامین مالی شناسایی شده است. بنابراین پیشنهاد می شود تا به منظور انتخاب روش مناسب تامین مالی به مولفه کارایی توجه ویژه ای شود. در این بین لازم است تا روش تامین مالی به گونه ای باشد که با کمترین هزینه ما را به هدف خود یعنی تامین منابع مالی مورد نیاز برای تجهیز فروشگاه ها برساند. این امر می تواند از طریق مطالعه روش های مختلف تامین مالی و هزینه و فایده نمودن آن ها صورت پذیرد. در بخش بررسی مولفه های تحقیق هزینه به عنوان یک شاخص مهم در بررسی روش های تامین مالی شناسایی شده است.

بنابراین در انتخاب روش مناسب تامین مالی باید به گونه ای عمل کرد، که هزینه های دستیابی به منابع مالی در اجرای پروژه های مورد نیاز در کمترین حد خود و به صورت بهینه تعریف شود. پایداری نیز از مولفه های مورد نظر برای انتخاب روش تامین مالی معرفی شده است. لازم است تا مدیران و برنامه ریزان فروشگاه به منظور برنامه ریزی صحیح برای تامین مالی مناسب به گونه ای اقدام نمایند که به اثرات بلند مدت انتخاب روش تامین مالی نیز توجه نمایند. در انتخاب روش تامین مالی باید به گونه ای اقدام شود که روش انتخابی دارای قدرت عملیاتی شدن داشته باشد.

برای مثال انتخاب روشی که قابل انجام نباشد می تواند مشکلات زیادی را ایجاد نماید. بنابراین قدرت عملیاتی بودن تامین مالی هم در بخش زیرساخت ها و هم توانایی مالی و نیروی انسانی شرکت ها دارای اهمیت بالایی می باشد. در انتخاب روش تامین مالی برای فروشگاه های مورد بررسی لازم است تا توزیع مناسبی برای منابع مالی در بخش های مختلف سازمانی و فروشگاه های مختلف صورت پذیرد. تا در این صورت منابع مالی به صورت عادلانه بین بخش های مختلف توزیع شود. در تامین مالی لازم است تا شفافیت بالایی در بخش اطلاع رسانی صورت پذیرد.

هر چه اطلاعات در این بخش‎ها شفاف تر باشد انگیزه افراد برای سرمایه گذاری در فروشگاه ها افزایش می یابد. نتایج تحقیق در بخش اولویت بندی روش های تامین مالی نشان داد که از میان روش های تامین مالی تشکیل شرکت های تعاونی، دریافت تسهیلات، انتشار اوراق مشارکت، ایجاد شرکت های سرمایه گذار، حضور در بازار بورس، ایجاد طرح به صورت سهامدار، و در نهایت جذب سرمایه خارجی به ترتیب بالاترین و پایین ترین اولویت را در بین روش های تامین مالی داشته اند.

5-6-2- پیشنهادات

برای تحقیقات آتی اجرای مدل در خدمات مختلف فروشگاه های زنجیره ای، و همچنین مقایسه نتایج، با هم می تواند در برنامه ریزی دقیق تر برای فروشگاه ها موثر واقع شود. آزمون مدل روش ها تامین مالی از طریق تحلیل معادلات ساختاری به منظور شناسایی ابعاد موثر بر روش های تامین مالی.

 خرید آنلاین و دانلود فوری این محصول (این محصول در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد)

قیمت : 49000 تومان
قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید.

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.