مشخصات این پایان نامه:
موضوع پایان نامه: مدیریت دولتی گرایش سیستمهای اطلاعاتی عنوان : ارزیابی وضعیت سرمایه فکری درشرکت مهندسی وتوسعه نفت (متن)
منابع فارسی و لاتین: دارد
پژوهش های داخلی و خارجی: دارد
پیوست و پرسشنامه: دارد
فهرست مطالب: دارد
کاربرد این مطلب: نقد پایان نامه، آموزش روش تحقیق، منبعی برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی
تعداد صفحه: 192
نوع فایل: word کد MG019
برای دانلود فایل کامل این پایان نامه به ادامه مطلب بروید...

بخش هایی از این پایان نامه:

براثرتغییر و تحول در حوزه IT و رشد سریع تكنولوژی برتر ازدهه 1990 الگوی رشد اقتصادی جهانی تغییر اساسی نموده است كه در نتیجه آن، دانش به عنوان مهمترین سرمایه ، جایگزین سرمایه های مالی و فیزیكی در اقتصاد جهانی امروز شده است .

در سازمان های دارای ساختار ماتریسی بدلیل تغییرات وجابه جایی نیروی انسانی متخصص، پیچیدگی فرآیندها و ارتباطات، اهمیت نقش مستند سازی اطلاعات و مدیریت دانش دو چندان گردیده است . تبدیل سرمایه های انسانی به سرمایه های ساختاری و ایجاد یك مزیت رقابتی پایدار در سازمان می‌تواند یكی از دغدغه های اصلی مدیران این نوع سازمانها باشد.

شركت مهندسی و توسعه نفت بعنوان یكی از شركتهای فرعی شركت ملی نفت ایران، مسئولیت نظارت بر اجرای كلیه طرحهای مهندسی و توسعه در قالب فعالیت های طراحی، مهندسی، ساخت و اجرا در بخش نفت و گاز خشكی و دریا، یكی از سازمان های دارای ساختار ماتریسی متكی بر دانش فنی – تخصصی می‌باشد كه بنظر می رسد روندهای اخیر در حوزه منابع انسانی آن از جمله تمایل به كاریابی، جابجایی ونقل و انتقال و خروج نیروهای متخصص از شركت، در شرف بازنشسته شدن تعداد زیادی از نیروهای باتجربه، موضوع تحریم ها دربحث روابط مشتری، تامین كنندگان و ... باعث اهمیت مدیریت سرمایه های فكری (مشتمل بر سرمایه انسانی، ساختاری و ارتباطی) جهت برون رفت از چالش های پیشرو گردیده است .

در تحقیق حاضر 5 سوال اصلی مطرح می باشد که به ترتیب عبارتند از : "عوامل تشکیل دهنده سرمایه فکری در شرکت مهندسی وتوسعه نفت(متن) بالاترازحد میانگین است."، "عوامل تشکیل دهنده سرمایه انسانی در شرکت مهندسی وتوسعه نفت(متن) بالاترازحد میانگین است."، "عوامل تشکیل دهنده سرمایه سازمانی در شرکت مهندسی وتوسعه نفت(متن) بالاترازحد میانگین است."، "عوامل تشکیل دهنده سرمایه ارتباطی در شرکت مهندسی وتوسعه نفت (متن) بالاتر از حد میانگین است." و" میانگین پیشرفت عوامل سرمایه فکری از نظر مدیران/ارزیابی کنندگان در شرکت مهندسی وتوسعه نفت(متن) یکسان است."

در این تحقیق برای ارزیابی وضعیت سرمایه فکری در شرکت مهندسی و توسعه نفت(متن) دیدگاهها و مدلهای مختلفی در ادبیات موضوع مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت از مدلی که در مقاله ای که توسط مون و گان در سال 2006 تهیه شده بود استفاده شد. روش تحقیق حاضر از نظر هدف ، تحقیق کاربردی بوده و از نظر نحوه جمع آوری داده ها تحقیقی توصیفی از نوع پیمایشی می باشد.

جامعه آماری مورد بررسی در این تحقیق کارکنان شرکت مهندسی و توسعه نفت(متن) می باشد. به منظور جمع آوری اطلاعات و داده ها و پاسخگویی به سوالات و فرضیات تحقیق، علاوه بر استفاده از روشهای کتابخانه ای از روش میدانی که مهم ترین ابزار مورد استفاده آن پرسشنامه می باشد و از پرکاربردترین ابزارها در تحقیقات علوم رفتاری و تحقیق حاضر می باشد، استفاده گردیده است.

پرسشنامه شامل دو بخش می باشد، بخش اول كه سوالات عمومی است، شامل 6 سوال مربوط به متغیرهای جمعیت شناختی است، در بخش دوم 40 سوال برای پاسخگویی به سوالات مربوط به سرمایه فکری تهیه شده است.

پس از بررسی روایی توسط متخصصین امور و اساتید راهنما و مشاور و كارشناسان و مدیران منابع انسانی ؛ برای آزمون کردن پایایی پرسشنامه، پرسشنامه طراحی شده تعداد 25 عدد پرسشنامه توزیع و جمع آوری شده که نتایج بدست آمده از آزمون آلفای کرونباخ عدد 49/89 % را نشان داد که نشان از پایا بودن پرسشنامه تحقیق بود.

در نهایت تعداد 184 پرسشنامه بین کارکنان شرکت مهندسی و توسعه نفت(متن) توزیع گردید تا تعداد 161 پرسشنامه قابل تجزیه و تحلیل بدست آمد. پس از جمع آوری اطلاعات پرسشنامه های جمع آوری شده و تحلیل آماره های توصیفی با انجام آزمون های آماری متفاوت مثل آزمون میانگین t و آزمون فریدمن مورد استفاده قرار گرفتند و نتایج نشان داد که وضعیت سرمایه فکری، سرمایه انسانی و سرمایه سازمانی در شرکت مهندسی و توسعه نفت(متن) پایینتر از حد میانگین و وضعیت سرمایه ارتباطی در شرکت مهندسی و توسعه نفت(متن) بالاتر از حد میانگین می باشد.

5-1- نتایج تحقیق

نتایج بدست آمده از آزمون فرضیات تحقیق نشان داد که فرضیه اصلی و فرضیه های فرعی تمامی فرضیات تحقیق مورد تائید قرار گرفت که در جدول 1-5 قابل مشاهده می باشد.

 خرید آنلاین و دانلود فوری این محصول (این محصول در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد)

قیمت : 49000 تومان
قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید.

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.