پروپوزال سمینار و روش تحقیق :

عنوان پروپوزال روش تحقیق : پیش بینی فرسودگی تحصیلی بر اساس میزان استفاده از شبکه‌های اجتماعی و صفات شخصیتی

شامل همه قسمت های یک پروپوزال استاندارد: مقدمه – بیان مسئله – اهمیت و ضرورت – پیشینه – اهداف جزئی و کلی – فرضیه ها - تعاریف مفهومی و عملیاتی متغیرها – روش - جامعه، نمونه و روش نمونه گیری – ملاک ورود و خروج – ابزار - روش اجرا - روش تجزیه و تحلیل اطلاعات - منابع فارسی و انگلیسی
منابع فارسی: دارد
منابع لاتین: دارد
نوع فایل: Word و قابل ویرایش
تعداد صفحات پروپوزال: 20 صفحه


شکی نیست که سایت های شبکه های اجتماعی امروز دروازه ای به دنیای مجازی هستند که در آن مردم از همه جا با یکدیگر می شناسند و از طریق آن ایده های خود را رد و بدل می کنند و اطلاعات را در میان خود به اشتراک می گذارند و هیچ مزایای آن را انکار نمی کند، بلکه باید از خطرات آن نیز آگاه بودیم تا سعی کنیم از آن دوری کنیم. ما اکنون توضیح می دهیم که تاثیر رسانه های اجتماعی بر سلامت روان چقدر است و چگونه می توانیم از منفی های آن اجتناب کنیم و رابطه خود را با آن بهبود ببخشیم تا از تاثیر مثبت آن لذت ببریم.

سایت های رسانه های اجتماعی چه هستند

اینترنت در طول ۲۵ سال گذشته به طور قابل توجهی توسعه یافته است، به جای تکیه بر برای ارسال پیام، ایمیلی وجود دارد که می تواند در عرض چند ثانیه انواع مختلفی از پیام ها را ارسال کند و سایت های شبکه های اجتماعی پس از آن برای ارائه استفاده آسان تر و سریع تر ظاهر شدند و این سایت ها شامل بسیاری از پلتفرم های الکترونیکی مانند فیس بوک، توییتر، اینستاگرام و مای اسپیس هستند که از طریق آن افراد از طریق بحث ها، عکس ها و ویدئوها تعامل دارند.

بسیاری از آمارها حاکی از آن است که تقریباً ۴۲٪ بزرگسالان از بیش از یک پلت فرم استفاده می کنند و اکثریت کاربران رسانه های اجتماعی زیر ۳۰ سال سن دارند، با این حال کاربران مسن تر رو به افزایش هستند.

تاثیر رسانه های اجتماعی بر سلامت روان چه تاثیری دارد

تاثیر سایت های شبکه های اجتماعی بر سلامت روان منفی و مثبت است و این بستگی به روش استفاده دارد، در مورد منفی ها، موارد زیر را شامل می شوند:

از دست دادن اعتماد به نفس

اکثر مردم در بهترین تصویر ممکن ظاهر می شود زمانی که آنها به اشتراک گذاری عکس ها و یا فیلم های خود را هنگامی که آنها برای پیاده روی و یا سفرهای تابستانی، و هنگامی که برخی از حرکت بین این تصاویر و کلیپ ها آنها احساس نارضایتی از خود و زندگی خود را، و آنها فکر می کنم که هر یک زمان شاد و ظاهر خود را ناقص نیست، که در نتیجه از دست دادن اعتماد به نفس حتی اگر همه این غیر واقعی است، به عنوان این تصاویر منوط به تغییرات بسیاری است، و هیچ یک از ما زندگی بدون دردسر است.

افسردگی

انسان ها برای حفظ سلامت روانی خود نیاز به ارتباط رو در رو دارند، بنابراین ماندن بیش از دو ساعت در روز در رسانه های اجتماعی ممکن است خطر افسردگی را در اثر انزوای اجتماعی و تنهایی افزایش دهد، علاوه بر اختلاف نظر هایی که ممکن است از طریق آن صفحات از طریق نظرات منفی رخ دهد که ممکن است باعث ترس و اضطراب شود.

قلدری سایبری

برخی از افراد از طریق نظرات توهین آمیز در رسانه های اجتماعی دچار قلدری سایبری
می شوند و این امر می تواند منجر به اثرات روانی آسیب زا شود که برای مدت طولانی طول می کشد.

خود جذبی

اکثر مردم سعی می کنند بهترین نگاه خود را، همانطور که قبلا اشاره شد، و این منجر به تمرکز بیش از حد ناسالم بر ظاهر خود را به جای هدف واقعی عکاسی، که ایجاد خاطرات با خانواده و دوستان است. دریافت ن کردن نتایج مورد نظر و نظرات مثبت در رسانه های اجتماعی باعث می شود که آنها احساس سرخوردگی، نفرت از خود کنند و اعتماد به نفسخود را از دست بدهند.

از دست دادن کنترل تکانه

استفاده بیش از حد از سایت های رسانه های اجتماعی می تواند منجر به از دست دادن کنترل تکانه شود، به خصوص اگر آن سایت ها به یک گوشی هوشمند دانلود شوند زیرا به سادگی به این معنی است که تمام حساب های آن ها در تمام مدت به راحتی قابل دسترسی هستند و تمرکز، خواب و روابط شخصی را تحت تأثیر منفی قرار می دهند.

نشانه های تاثیر رسانه های اجتماعی بر سلامت روان

هر کدام از ما مقداری از زمان را در این سایت ها متفاوت از دیگری می گذرانیم، کسانی هستند که روابط خود را با دیگران نادیده می گیرند و تمام مدت به آنها توجه می کنند که کار، مدرسه یا دانشگاه آنها را تحت تاثیر قرار می دهد، با احساس نارضایتی و خشم، و کسانی هستند که از رسانه های اجتماعی تا حد معقولی استفاده می کنند و به جای آسیب رساندن به او از آن بهره می گیرند و این ها برخی از نشانه هایی هستند که نشان دهنده تأثیر سایت های شبکه های اجتماعی بر سلامت روان منفی است:

صرف وقت بیشتر: صرف وقت بیشتر در رسانه های اجتماعی نسبت به افراد در دنیای واقعی، بنابراین مراقبت از خود کمتری مانند توجه به فعالیت های ورزشی و خوابیدن کافی وجود دارد.
اختلالات خواب: رنج می برند از اختلالات خواب در نتیجه بیداری زود هنگام و خواب دیر هنگام به دنبال نور ساطع شده توسط تلفن.
مقایسه منفی: مقایسه منفی خود با دیگران.
قلدری سایبری : سایبربولد یا قلدری سایبری بودن و از دست دادن کنترل بر آنچه دیگران در مورد شما می گویند.
حواس پرت بودن در مدرسه یا محل کار: تاثیر منفی بر مطالعه و کار در نتیجه ارسال محتوا در مورد خودتان به طور منظم، و نیاز به دنبال دوست داشتن و نظرات تمام وقت.
بدتر شدن علائم افسردگی: احساس اضطراب، تنهایی و بدتر شدن علائم افسردگی به محض پایان دادن به پیروی از رسانه های اجتماعی به جای بهبود خلق و خوی.
قرار گرفتن در معرض خطرات: برخی افراد ممکن است برای دریافت اهک ها و نظرات بیشتر در وب سایت خود، مانند شوخی های خطرناک، ارسال محتوای شرم آور، یا استفاده از تلفن در حین رانندگی، به فعالیت های خطرناکی دست بزنند.

جوانب مثبت سایت های شبکه های اجتماعی

با وجود تمام منفی های سایت های شبکه های اجتماعی که در بالا ذکر شد، مزایایی دارند و جوانب مثبت سایت های شبکه های اجتماعی عبارتند از:
افزایش دسترسی به منابع: این سایت ها دسترسی به اطلاعات زیادی مانند گروه های پشتیبانی یا ابزارهای مشاوره ارزشمند و مفید را آسان تر می کنند.
آگاهی سازی: این سایت ها همچنین با یادگیری بیشتر در مورد فرصت های داوطلب، حمایت از سازمان هایی که تأثیر مثبتی بر جهان دارند، یا ارتباط با افرادی که در همه جا ارزش های مشابهی دارند و علل مشابهی را در اولویت قرار می دهند، به بالا بردن آگاهی کمک می کنند.
گسترش دایره آشنایان: سایت های شبکه های اجتماعی به شما این امکان را می دهند که با افراد دیگری در مناطق مختلف ملاقات کنید تا دایره آشنایان را فراتر از مرزهای منطقه یا شهر کوچکی که در آن زندگی می کنید گسترش دهید.
مهارت بالا: این سایت ها فرصت هایی را برای بهره مندی و یادگیری از تجربیات دیگران با منافع مشابه فراهم می کنند که استعدادها و مهارت هایی مانند یادگیری عکاسی، نوشتن خلاقانه، مهارت های آشپزی، هنر و شعر را هون می کنند.
بهترین راه ها برای بهبود رابطه با سایت های رسانه های اجتماعی چه هستند

بهترین راه ها برای بهبود رابطه رسانه های اجتماعی

پیگیری رفتار: هر یک از ما باید رفتار او را در این سایت ها و صفحات دنبال کنیم، هدف استفاده از آن ها، چه هدفمند باشد و چه فقط برای سرگرمی و حواس پرتی.
خواب خوب: همه ما باید به یک ساعت زنگ دار قدیمی یا ساعت زنگ دار دیجیتال تکیه کنیم تا از خواب بیدار شویم و گوشی هوشمند را به جای ماندن در کنار ما و تماشای نور از آن همیشه در یک اتاق مجاور ترک کنیم.
سازمان محتوا: باید به نوع محتوایی که به طور دقیق دنبال می کنیم توجه کنیم و محتوایی که بیشترین پریشانی را برای ما ایجاد می کند و بر سلامت روانی و روانی تأثیر منفی می گذارد تا از آن دوری کنیم و آن را با آنچه مفید و سالم است مانند تماشای مستندها در یوتیوب جایگزین کنیم.
استفاده از کامپیوتر: شما می توانید به دنبال سایت های شبکه های اجتماعی تنها بر روی کامپیوتر خود عادت کنید به جای اینکه به طور مداوم در تلفن همراه دنبال کنید.
یافتن انواع دیگر سرگرم کننده: زمان منظم در رسانه های اجتماعی را می توان با فعالیت های دیگر مانند خواندن کتاب، پیاده روی با دوستان، یا تماشای نمایش های کمدی خنده دار کاهش داد.
به یاد داشته باشید که می توانید با مدیریت محتوایی که ارائه می دهید یا دنبال می کنید، از منفی بودن سایت های شبکه های اجتماعی اجتناب کنید و باید مطمئن شوید که رابطه شما با آنها بر سلامت روانی و روابط اجتماعی شما تأثیری نمی گذارد، با پیروی مداوم از رفتارتان بر روی آن سکوها و مشرف نشدن به کوچکترین جزئیات، شما کسی هستید که انتخاب می کنید که آیا از آنها برای اتلاف وقت خود استفاده کنید یا آن را سرمایه گذاری کنید.


کد فایل: 646


 خرید آنلاین و دانلود فوری این پروپوزال (این پروپوزال در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد) سال انتشار : 1403

69000 تومان

با نخفیف : 49000 تومان

قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید.

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.