دانلود جزوه آموزش نوشتن پروپوزال

چگونه یک پروپوزال خوب بنویسیم؟


چه محدود به نوشتن یک صفحه (به عنوان بخشی از فرم درخواست دانشگاه یا فرم استعلام) باشید و چه از شما خواسته شود چیز مهمتری را به یک سرمایه گذار خارجی ارسال کنید، قوانین نوشتن یک پروپوزال خوب در همه شرایط یکسان است.

تنها چیزی که می خواهید این است که تمرکز کنید و از عوارض و چیزهایی که می توانند تمرکز را منحرف کنند دوری کنید. این مقاله قوانین طلایی را برجسته می کند و همچنین نکاتی را در مورد نحوه نوشتن یک پروپوزالاتی خوب ارائه می دهد. این مقاله برای کسانی که به دنبال فرصت های بورسیه تحصیلی هستند یا کسانی که در آستانه ثبت نام برای پایان نامه های کارشناسی ارشد و دکتری هستند مفید است و همچنین برای دانشجویان تحقیقات علمی در مورد ارسال اظهارنامه تحقیق به عنوان بخشی از درخواست دانشگاه یا فرم درخواست غیررسمی مفید است.

قوانین طلایی نوشتن پروپوزال


در ادامه به سه عنصر مهم یعنی محتوا، سبک (فرم) و مراحل می پردازیم.


اول: محتوا

دانشجوی کارشناسی ارشد باید:
واضح، عینی، مختصر و واقع بینانه در اهداف خود.
از خود بپرسید که چرا این تحقیق باید تامین مالی شود و/یا چرا شما بهترین فرد برای انجام این پروژه هستید.
از خود بپرسید چرا این تحقیق مهم است و/یا این زمان مناسب برای انجام تحقیق است؟
اهداف خود را مشخص کنید و آنها را به وضوح توجیه کنید.
حتماً به سؤال زیر پاسخ دهید: تحقیقات چگونه برای جامعه گسترده تر مفید خواهد بود یا به نفع جامعه علمی پژوهشی کمک می کند ؟


دوم: سبک (شکل)


عنوان واضحی برای پروژه ارائه دهید.
ساختار متن و اضافه کردن عنوان فرعی - اگر عنوان بخش مجاز است.
اطلاعات را در پاراگراف های کوتاه به جای پاراگراف های بزرگ ارائه دهید.
جملات کوتاه بنویسید.
در صورت اجازه، تصاویر/نمودارها/نمودارها را برای تشریح ایده ارائه دهید.


سوم: مراحل


ناظران بالقوه را شناسایی کنید و ایده خود را با آنها در میان بگذارید.
از ایمیل های عمومی که برای بسیاری از سرپرستان بالقوه ارسال می شود، خودداری کنید.
راحت باش.
از سرپرست بالقوه خود بازخورد دریافت کنید و آماده باشید که بازخورد آنها را جدی بگیرید.
اگر به یک آژانس تامین مالی خارجی درخواست می دهید، به یاد داشته باشید که بازبینی کننده ممکن است در زمینه شما متخصص نباشد.
به دستورالعمل ها پایبند باشید و ضرب الاجل را به خاطر بسپارید.


محتوا و قالب یک پروپوزال خوب


ممکن است چندین هدف وجود داشته باشد که منجر به یک پروپوزالاتی شود ، خواه هدف درخواست کمک هزینه، تهیه پایان نامه کارشناسی ارشد یا دکترا ، یا درخواست بودجه از یک موسسه تحقیقاتی باشد. ساختار و محتوای یک پروپوزالاتی خوب باید شامل موارد زیر باشد. عناصر:
عنوان و چکیده
پیشینه/خلاصه مطالعات قبلی
فرضیه ها و اهداف
روش شناسی
چگونه می توان تحقیق را با جامعه گسترده تر ارتباط داد.
ارائه نظارت و همچنین آموزش مهارت های تخصصی و قابل انتقال
ملاحظات اخلاقی.
چکیده و نتیجه گیری.


اول: چکیده

چکیده مختصری است که به همان سبک پایان نامه نوشته شده است که در آن محقق نکات اصلی اهداف، روش شناسی و یافته های مهم را در اختیار خواننده قرار می دهد.


دوم: مقدمه


مقدمه شانس شما برای نشان دادن این است که تحقیقات شما قبلاً انجام نشده است و پروژه پیشنهادی واقعاً چیز جدیدی به نظریه‌ها، مطالعات قبلی و جامعه در کل اضافه می‌کند. در مقدمه، شما باید اطلاعات زمینه ای را ارائه دهید که توسط مطالعات قبلی پشتیبانی می شود که زمینه و اهمیت تحقیق شما را مشخص می کند تا به خواننده در درک سؤالات و اهداف کمک کند. همچنین از شما انتظار می رود که نشان دهید که دانش خوبی از ادبیات رشته خود دارید، زمینه وسیع تری که تحقیق شما به آن تعلق دارد و از روش شناسی ها، نظریه ها و شواهد متناقض در زمینه کار پژوهشی انتخابی خود آگاهی دارید.
پیشنهادهای پژوهشی به تعدادی کلمات یا صفحات محدود می‌شوند، بنابراین نمی‌توانید ادبیات موجود را به‌طور کامل تحلیل کنید. بنابراین مقالات تحقیقاتی مهم یا اسناد عمومی را انتخاب کنید و به وضوح توضیح دهید که چگونه تحقیقات شما شکاف تحقیقات قبلی را پر، تکمیل یا بر اساس آن ایجاد می کند، حتی اگر یک زمینه نسبتاً جدید باشد یا اگر از یک روش شناخته شده در زمینه دیگری استفاده می کنید.


در اینجا یک پیشنهاد برای یک قالب معرفی خوب است:
یک نمای کلی از زمینه تحقیقات علمی ارائه دهید .
خلاصه ای از برخی مطالعات کلیدی را ارائه دهید.
شکاف دانش یا سوالاتی که نیاز به پاسخ دارند را شناسایی کنید
فرضیه های خود را ارائه دهید
اهداف خود را ارائه دهید، از جمله شرح مختصری از روش
توضیح دهید که تحقیقات شما چگونه و برای چه کسانی مفید است

سوم: متن اصلی پیشنهاد


یکی از مهم‌ترین جنبه‌ها در تدوین پروپوزال، صداقت است، به این معنا که از طرح ادعاها یا فرضیات بیش از حد بلندپروازانه یا غیر واقعی در مورد تحقیق مورد نظر خودداری شود. آنچه پیشنهاد می شود باید واقع بینانه و قابل دستیابی باشد.
محقق هنگام تدوین پروپوزال باید سوالات زیر را از خود بپرسد و سعی کند در متن به آنها پاسخ دهد:
چرا هر شخص یا سازمانی باید پول خود را صرف تحقیقات من کند؟
چه کسی از تحقیقات من سود خواهد برد (ذینفعان) یا چه کسانی از آن (کاربران نهایی) استفاده خواهند کرد؟
سعی کنید دقیق باشید: گفتن اینکه تحقیقات شما به نفع جهان خواهد بود احتمالاً کمی مبهم است! ذینفعان تحقیق چه کسانی هستند؟ ذینفعان و کاربران نهایی، به عنوان مثال، جامعه پژوهشی، یک بدن حرفه ای یا گروه هایی از محققان، گروه خاصی از افراد مانند کودکان، افراد مسن، پزشکان، دولت، صنعت، خدمات بهداشتی و یا مددکاران اجتماعی.
آیا شواهدی وجود دارد، مثلاً در مطالعات قبلی ، که تحقیقات من شکافی در دانش تحقیق یا تقاضای بازار را پر کند؟ چگونه تحقیقات خود را بر روی دانش موجود ایجاد خواهید کرد؟
آیا تحقیق من به موقع، نوآورانه و/یا پاسخگوی یک روند جدید است؟
پیشنهاد تحقیق من چگونه به نیازهای آموزشی من و همچنین، در صورت وجود، نیازهای کارفرمای فعلی من پاسخ می دهد؟
همچنین توضیح برنامه زمانی پروژه تحقیقاتی (برنامه زمانی 6 ماهه، برای سال 1، 2 یا 3 یا نمودار گانت) مفید است. این به بازبین یا ناظر بالقوه نشان می دهد که شما واقعاً در مورد چگونگی انجام تحقیقات خود فکر کرده اید. اما واقع بین باشید!

چهارم: روش شناسی


ارائه روش تحقیق پیشنهادی (به عنوان مثال تکنیک‌ها، حجم نمونه، گروه‌های هدف، انتخاب گونه، تجهیزات و تجزیه و تحلیل داده‌ها) و توضیح اینکه چرا مناسب‌ترین روش برای پاسخگویی مؤثر به سؤال تحقیق است، مهم است. همچنین می‌توانید نشان دهید که چگونه پروژه شما با محیط تحقیقاتی بالقوه مطابقت دارد و چرا این انجمن بهترین مکان برای انجام تحقیقات شما است، به خصوص اگر این امکان دسترسی به تخصص، تجهیزات یا داده‌های منحصر به فرد مورد نیاز را برای شما فراهم کند.

پنجم: درباره شما


ذکر تجربیات و توانایی های علمی و عملی شما به همراه توانایی علمی شما در انجام پژوهش پیشنهادی، گام مهم و مفیدی برای دانشگاه یا موسسه حامی تحقیق شما خواهد بود. ممکن است بخواهید یک پاراگراف کوچک ارسال کنید تا نشان دهد که چگونه علایق تحقیقاتی، دستاوردهای قبلی، تجربه حرفه ای مرتبط و صلاحیت ها از شما در تکمیل پروژه تحقیقاتی شما حمایت می کند. هر تجربه ای را که قبلاً از طریق مدیریت پروژه، تجزیه و تحلیل داده ها و تجربه تفکر انتقادی به دست آورده اید ذکر کنید. از اظهارات بیش از حد شخصی یا مبهم خودداری کنید اما سعی کنید به موارد زیر اشاره کنید:
نکات برجسته شغلی (آکادمیک) شما: مدارک تحصیلی، مهارت های فناوری اطلاعات، جوامعی که بخشی از آنها بوده اید، تجربه کاری و پروژه های موفقی که در آن شرکت داشته اید.
بهترین ویژگی های شخصی شما، مانند انگیزه، اشتیاق، استدلال مبتنی بر تفسیر، توانایی انجام کار تحلیلی، اشتیاق به تحقیق یا توانایی کار مستقل.

ششم: نشر

در صورت امکان، نحوه برقراری ارتباط با همکاران و سرپرستان خود و همچنین با جامعه گسترده تر و در صورت امکان با آژانس تأمین مالی که از تحقیقات شما حمایت می کند، بیان کنید.

هفتم: جمع بندی و نتیجه گیری


خلاصه ها و نتیجه گیری های خوب نوشته شده در پایان پروپوزال یا در پایان هر بخش به خواننده یا داور کمک می کند تا اطلاعات مهم را شناسایی کند. مطمئن شوید که مختصر، واضح و آموزنده است - برخی از داوران قبل از هر بخشی از مقاله شروع به خواندن نتیجه گیری می کنند. اگر به دنبال درخواست برای کمک هزینه یا بودجه هستید، مطمئن شوید که تعداد زیادی پروپوزال رقیب برای شما وجود دارد که برای همین هدف ارسال شده است، بنابراین مطمئن شوید که پروپوزالاتی شما واضح، جذاب و دارای چیزی خاص است که هیچ تحقیق دیگری ندارد.

خرید و دانلود جزوه آموزش پروپوزال نویسی

تعداد صفحه : 8 صفحه

به زبان ساده

مختصر و مفید

کد فایل:  645


 

 خرید آنلاین و دانلود فوری این پروپوزال (این پروپوزال در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد) سال انتشار : 1403

69000 تومان

با نخفیف : 49000 تومان

قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید.

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.