اقدام پژوهی در پرستاری

دانلود پروپوزال اقدام پژوهی در پرستاری درباره خودمراقبتی

موضوع اقدام پژوهی در پرستاری : بررسی تاثیر برنامه خودمراقبتی مبتنی بر خانواده (Home Visite) بر پیروی از رژیم دارویی و رژیم غذایی در بیماران دارای دیابت نوع دوم

تعداد صفحه : 28 صفحه

نوع فایل : word قابل ویرایش

 

فرم یا بدون فرم: وارد شده در فرم استاندارد پروپوزال

پرسشنامه : دارد

سال نگارش : 1401 با منابع جدید

قابل استفاده: برای دانشجویان و اساتید رشته پرستاری و رشته های مرتبط

کد فایل : 644


دانلود رایگان فایل pdf این پروپوزال بدون منابع

برای خرید و دریافت فایل کامل ورد این پروپوزال و قابل ویرایش به همراه منابع به انتهای مطلب رجوع کنید.

توضیحات :

 خودمراقبتی یا مراقبت از خود


مراقبت از خود هر فعالیتی است که ما برای مراقبت از نیازهای شخصی روزانه خود درگیر می کنیم، مانند تغذیه خود، حمام کردن، مسواک زدن، پانسمان تمیز، و مراقبت از مسائل پزشکی، که برای سلامت روانی و عمومی ما حیاتی است و به طعنه، چیزی که ما اغلب نادیده می گیریم.
شکی نیست که همه می خواهند از سلامت روانی خود مراقبت کنند، بنابراین مراقبت از خود نه تنها برای کسانی است که از بیماری روانی رنج می برند، بلکه افراد سالم نیز هستند، مهم این است که همه ما برای انجام کارهایی که ما را خوشحال می کند وقت بگیریم چون ما را جوان خواهند کرد، انرژی مان را شارژ می کنند و در بهترین حالت ما خواهند بود، در این مقاله به ایده های متعددی خواهیم پرداخت که به ما کمک خواهد کرد تا مراقبت از خود را برای خودمان فراهم کنیم.


مراقبت از خود چيست؟


مراقبت از خود می تواند شامل هر گونه فعالیت هایی باشد که باعث می شود احساس جوان سازی، طراوت و رضایت مانند گرفتن مدل موی جدید یا ماساژ، سفر کردن، یا ناهار خوری در رستوران مورد علاقه تان و همچنین برآورده کردن نیازهای اساسی روزانه شما کنید. * دلایل توجه ضعیف به خود مراقبتی یک فرد ممکن است به چند دلیل در مراقبت از خود مشکل داشته باشد:
وجود روان پریشی فردی که از واقعیت جدا می شود (از جمله توهم یا هذیان)، مراقبت از خود را با مشکل مواجه می کند.

افسردگی گاهی اوقات می تواند منجر به عدم علاقه فردی به خود شود که باعث از دست دادن اشتها یا انگیزه، کمبود انرژی یا احساس نفرت از خود می شود که همگی می توانند توانایی مراقبت از خود را مختل کنند.
بازماندگان سوء استفاده یا خشونت ممکن است حفظ عادات خوب مراقبت از خود را دشوار می بینند.
کاهش شناختی مرتبط با زوال عقل می تواند مهارت های مراقبت از خود را مختل کند.


اهداف مراقبت از خود چه هستند؟


همه افراد الزامات متفاوتی برای مراقبت از خود دارند که نه تنها به معنای کاهش یا پرداختن به عوامل استرس زا شغلی، بلکه در مورد ترویج شادی کلی است و تقریباً برای تمام تلاش های مراقبت از خود اهداف مشترکی وجود دارد:
مراقبت های بهداشتی ذهنی، جسمی و روانی
مدیریت استرس سالم.
احترام به نیازهای عاطفی و معنوی.
روابط شخصی و اجتماعی خود را حفظ کنید.
حفظ تعادل بین زندگی شخصی، دانشگاهی یا حرفه ای.


آیا مراقبت از خود یک عمل خودخواهانه است؟


مراقبت از خود یک عمل خودخواهانه نیست، افرادی که قبل از برآورده کردن نیازهای دیگران به نیازهای عاطفی و جسمی خود اهمیت نمی دهند، در طول زمان رو به وخامت می مانند، این افراد که به دیگران اهمیت می دهند، چه به صورت حرفه ای و چه در زندگی شخصی، ممکن است خود را به ویژه تخلیه شده پیدا کنند اگر زمان کافی را برای مراقبت از خود اختصاص دهند و هنگامی که نیازهای خودشان برآورده شد، ممکن است اغلب خود را بیشتر قادر به کمک به دیگران برای پاسخگویی به نیازهای خود پیدا کنند.
مراقبت از خود از نظر عاطفی از طریق دست زدن سالم به اضطراب، خشم، غم و احساسات دیگر جنبه مهمی از مراقبت از خود است و این نوع مراقبت از خود اغلب می تواند با تعیین مرزها با افراد، به ویژه کسانی که مثبت یا حمایت کننده نیستند و ممکن است تأثیر منفی بر وضعیت روانی فرد داشته باشند، به دست آورد. لازم نیست در رابطه با کسی که با شما بی ارتباط است و فروشگاه فراوانی از انرژی روانی منفی دارد ادامه پیدا کنید، زیرا دیر یا زود تحت تاثیر آن قرار خواهید گرفت.
روابط خوب و سالم می تواند به فرد کمک کند تا یک چارچوب ذهنی مثبت را حفظ کند، اما دوستانی که تنها می خواهند نیازهای خود را برآورده کنند، یا اعضای خانواده ای که احساس فردی را غرق یا افسرده ترک می کنند، به احتمال زیاد به بهبود وضعیت ذهنی یا عاطفی فرد کمکی نخواهند کرد و فردی که در برآورده کردن نیازهای مراقبت از خود عاطفی دچار مشکل است، ممکن است کنار گذاشتن زمان با افرادی که از آن ها حمایت یا کمک نمی کنند، مفید باشد.
مراقبت از خود زندگی ما را در زمینه های مختلف و به روش های مختلف بهبود می بخشد که همه آنها برای سلامت کلی ما مهم هستند و عمل مراقبت از خود می تواند اثرات قابل توجهی بر اعتماد به نفس ما داشته باشد. وقتی از خودمان مراقبت می کنیم، اعتماد به نفس مان را تأیید می کنیم و با مراقبت از خود و نیازهایمان به خودمان می گوییم: «شما سزاوار این هستید».
۱- از طریق خود مراقبتی منظم خودآگاهی ما تا حد زیادی افزایش می یابد و فعالیت هایی که انتخاب می کنیم معمولاً چیزی است که ما در واقع از آن لذت می بریم و آنها نیز به ما این فرصت را می دهند که خودمان را وقف کنیم و چیزهای جدید را امتحان کنیم و این ما را قادر می سازد تا بدانیم چه می کنیم و چه چیزی را دوست ندارم و اگر منافع جدیدی را کشف کنیم به احتمال زیاد منجر به احساسات و اهداف جدید می شود.
2- خود مراقبتی خود را تشویق می کند چرا که باعث ارتقاء استراحت و آرامش می شود که به سلامت کلی ما سود می رساند و روابط سالم را ترویج می کند و وقتی اعتماد به نفس و خودآگاهی ما بهبود می یابد، تأثیر مثبتی بر ذهن ما به طور کلی دارد که به نوبه خود به ما اجازه می دهد تا از دوستان و عزیزانمان به شیوه ای مراقبت کنیم که ممکن است قبلا ً نتوانسته ایم این کار را انجام دهیم.
3- شناسایی و مدیریت چالش های عمومی که همه متخصصان سخت کوش مانند پتانسیل استرس، فرسودگی شغلی یا مشکلات شخصی با آن مواجه هستند.
4- از نقاط ضعف ما مانند احتمال ضربه مجدد (اگر سابقه تروما دارید)، ترومای جایگزین یا ثانویه (اگر با افرادی که تجربیات آسیب زا خود را گزارش می کنند) و خستگی همدلی (که می توانید از ترکیبی از فرسودگی شغلی و ترومای جایگزین توسعه پیدا کنید) آگاه باشید.
5- با حفظ و ارتقاء توجهي که به حوزه هاي مختلف زندگي تان مي دهيد به صورت منطقي به تعادل بيشتري در زندگي خود دست پيدا کنيد.


آیا ما به اندازه کافی مراقبت از خود را تمرین می کنیم؟


در یک نظرسنجی کوچک که در توییتر انجام شد تا بفهمیم آیا مردم مراقبت از خود را تا آنجا که احساس می کنند به آن نیاز دارند تمرین می کنند، نتایج به این صورت بود: از ۱۳۵ نفر، ۷۷٪ به اندازه کافی مراقبت از خود را تمرین نمی کنند، و انتظار می رود اگر افراد بیشتری در آن شرکت کنند، این طور باشد؛ در واقع ما به اندازه ای که نیاز داریم مراقبت از خود را تمرین نمی کنیم.
انرژی کم یا کمبود وقت ممکن است شایع ترین دلایلی باشد که ما به اندازه نیاز خود مراقبتی را تمرین نمی کنیم، اما وضعیت مالی، احساس خودخواهی یا گناه ما نیز عوامل کمک کننده ای است و بسیاری از ما مراقبت از خود را خودخواهانه می بینیم اما این دیدگاه از حقیقت دور است.
ایده های مراقبت از خود لازم نیست که وقت خود را هدر دهیم، خودمان را از نظر فیزیکی تخلیه کنیم، یا گران قیمت باشیم؛ گاهی چند کار ساده که به طور منظم انجام می دهیم می تواند باعث شود احساس پرانرژی کنیم.
ایجاد روال مراقبت شخصی ایده آل است و ساده ترین راه برای انجام این کار برنامه ریزی روزهای مراقبت از خود در طول هفته است و بسیاری از افراد ممکن است احساس کنند که وقت تمرین مراقبت از خود زیادی را ندارد و بهترین راه برای رهایی از این کار برنامه ریزی و سازماندهی، نوشتن روش های مراقبت از خود شما در تقویم خود، و اختصاص زمان مناسب برای آنهاست.

ایده های خودمراقبتی


به طور کلی، در اینجا انواع ایده های آسان و مفید برای کمک به مراقبت از خود است که شما می توانید شروع به پیاده سازی به طور منظم:
1- بازی با حیوان خانگی خود و یا بازدید از یک فروشگاه حیوان خانگی به صرف وقت با یک حیوان به عنوان بازی با یک حیوان بسیار مفید برای سلامت روانی شما است. گفته می شود گوش دادن به پورتر گربه می تواند استرس عاطفی را تسکین دهد.
نگه داشتن دفتر خاطرات یا مجله و پایین هر یک از افکار خود را و هر آنچه شما می خواهید زمانی که شما می خواهید برای به اشتراک گذاشتن چیزی، خوب یا بد است.
یک فعالیت اجتماعی انجام دهید یک فعالیت اجتماعی انجام دهید که می تواند بسیار مفید باشد، و به جلسه مشاوره گروهی بروید یا به گروهی بپیونید که به صورت آنلاین به شما علاقه مند است.
رسم یا رنگ کشیدن یا رنگ آمیزی می تواند راه بسیار خوبی برای استراحت و باز کردن باد، رنگ در کتاب رنگ آمیزی، یا استفاده از برخی آب رنگ ها و رسم نقاشی هایی باشد که دوست دارید برای آن.
یک وعده غذایی سالم بپزید یا برخی کارهای خانگی را انجام دهید، یا وعده های غذایی آماده سالم سفارش دهید و یک شب را در خانه بگذرانید.
مقداری وقت اضافی در دوش گرفتن دو بار دوش بگیر و پس از شستشوی شامپو موهایتان را زیر آب نگه دارید. سپس، پشت خود را به آب، بستن چشمان خود را، و احساس جریان آب بر روی پشت خود را به عنوان شما نفس عمیق خود را.
برای خودتان یک کتاب جدید بخرید و آن را بخوانید
راه بسیار خوبی برای استراحت است و همچنین راه بسیار خوبی برای یادگیری چیزهای جدید است.
مراقبت از پوست خود را برخی از زمان برای لایه برداری صورت خود و مرطوب کردن پوست خود.
مقداری یوگا، ورزش انجام دهید یا برای پیاده روی خوب بروید مجبور نیستید تمرینات شدیدی انجام دهید تا سالم باشید، چرا که بسیاری از منابع هر هفته حدود 75 تا 150 دقیقه فعالیت بدنی را توصیه می کنند و البته مجبور نیستید یک ماراتن انجام دهید یا باربل را بلند کنید، اما کافی است حداقل 30 دقیقه چند بار در هفته راه بروید.
مغز خود را مرتب با پازل و فعالیت های خلاقانه درگیر کنید این راه بسیار خوبی است تا مطمئن شوید که در حال تمرین مراقبت از خود ذهنی هستید.
سعی کنید مدتی تنها باشید چرا که حتی افرادی که از شرکت دیگران لذت می برند به طور کلی برای استراحت به مدتی نیاز دارند تا تنها باشند.
مولفه معنوی مراقبت از خود را اضافه کنید شما می توانید در یک کلیسا، مسجد یا هر ساختمان مذهبی دیگری وقت بگذرانید؛ دین با ارتباط با خالق متعال نیاز معنوی شما را راضی می کند و شما می توانید مراقبت از خود معنوی را از بسیاری جهات مختلف مانند داوطلب شدن برای کمک به دیگران نیازمند، گذراندن وقت در فضای باز در ارتباط با طبیعت، یا انجام برخی شیوه ها و ارزش های مذهبی که به شما علاقه مند هستند، تمرین کنید.
چرت بزنيد از قدرت چرت زدن در روز کم نکنيد، آنها براي جوان کردن شما بقيه روز خوب و مفيد هستند و اولويت بندی خواب يک تاکتيک ديگر مراقبت از خود است، سعی کن هر شب به مدت يک هفته به 7 تا 9 ساعت خواب متعهد باشي و ببيني چه احساس راحتي داري.
مراقبت از خود فعالیت ها و شیوه هایی است که ما می توانیم به طور منظم برای کاهش استرس و حفظ سلامت و شادی خود در کوتاه مدت و بلند مدت به آن دست پیدا کنیم و مراقبت از خود برای افزایش اثربخشی و موفقیت شما در انجام تعهدات حرفه ای و شخصی شما ضروری است.
هر یک از ما ممکن است در زمینه هایی که تاکید می کنیم و تعادلی که دنبال می کنیم متفاوت باشد، اما مراقبت از خود چیزی است که نباید مصالحه کنیم، همه ما سلامت روانی خود را داریم و بسیار مهم است که با تمرین فعالیت هایی که برای ما مناسب است، از سلامت خود مراقبت کنیم. پس هيچوقت به خاطر مراقبت از خودت احساس گناه نکن براي خودت واقعا بايد اينو داشته باشي .

 خرید آنلاین و دانلود فوری این پروپوزال (این پروپوزال در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد) سال انتشار : 1403

69000 تومان

با نخفیف : 49000 تومان

قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید.

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.