دانلود پروپوزال روش تحقیق روانشناسی ورزشی با موضوع ارتباط جهت گیری ورزشی با پرخاشگری ورزشکاران رشته های گروهی غیرتماسی و انفرادی تماسی

آیا می دانید روانشناسی ورزشی چیست ؟ و روانشناسی چگونه با ورزش ارتباط دارد؟ و چگونه می توان از این ارتباط دوجانبه برای طراحی موضوع برای پروپوزال و پایان نامه اقدام کنید؟

روانشناسی ورزشی

روانشناسی ورزش و تناسب اندام رویکردی است که بر ارتباط علم ورزش، پزشکی و روانشناسی تمرکز دارد . این مدل درمانی در تحقیقات، تئوری و شیوه‌ها برای بهبود عملکرد در محیط‌های ورزشی حرفه‌ای و آماتور گسترش می‌یابد.

محققان روانشناسی ورزش برای درک اینکه چگونه عوامل روانی می توانند بر عملکرد حرکتی تأثیر بگذارند و چگونه مشارکت در فعالیت بدنی بر رشد روانی انسان تأثیر می گذارد، کار می کنند. روانشناسان ورزشی همچنین علاقه مند به درک اینکه چگونه مداخلات اجتماعی و روانشناختی بر رفاه ورزشکاران، تیم ها، مربیان، والدین، تماشاگران، مربیان، ورزشکاران و شرکت کنندگانی که در فعالیت های بدنی مشغول هستند، تأثیر می گذارد.

 

تاریخچه روانشناسی ورزش

مراحل اولیه روانشناسی ورزش و تناسب اندام به بیش از 100 سال قبل باز می گردد. کلمن گریفیث، در دوره خود (1921-1938)، به طور گسترده ای به عنوان اولین آمریکایی شناخته می شود که در این زمینه تخصص داشت.

رشته آکادمیک روانشناسی ورزش از سال 1966 تا 1977 در بخش های تربیت بدنی تعدادی از دانشگاه ها توسعه یافت. از سال 1978 تا 2000 این رویکرد رشد فوق العاده ای را تجربه کرد و از آن زمان توجه جهانی را به خود جلب کرد. تحقیقات در این زمینه هم از نظر دامنه و هم از نظر تنوع رشد کرده است.

قبلاً این تصور وجود داشت که فقط ورزشکاران نخبه و المپیکی از روانشناسان ورزشی استفاده می کردند. اما امروزه، برای ورزشکاران نخبه، ورزشکاران دانشگاهی و دبیرستانی و مربیان، پیدا کردن و استفاده از خدمات روانشناسان ورزشی بسیار آسان تر خواهد بود. اصول تناسب اندام و روانشناسی ورزش به طور گسترده توسط متخصصان و مربیان تناسب اندام اعمال می شود.

 

روانشناسی ورزشی روی چه مسائلی تمرکز دارد؟

روانشناسی ورزش به طیف وسیعی از مسائل در دو و میدانی، ورزش و تناسب اندام می پردازد.

موضوعات پایان نامه روانشناسی ورزشی

زمینه های مورد علاقه روانشناسان ورزشی ممکن است شامل موارد زیر باشد که در انتخاب موضوع پایان نامه روانشناسی ورزشی کمک کننده است:

کمک به افراد برای افزایش و حفظ اوج عملکرد خود مدیریت استرس و اضطراب عملکرد مدیریت خلق و خو ( خشم ، ناامیدی، ترس) کمک به افراد برای مقابله با چالش های ذهنی ناشی از آسیب های فیزیکی طولانی مدت پایبندی به ورزش و ارتقای سلامت برای افراد در درمان کمک به افراد برای لذت بردن بیشتر در برنامه ورزشی یا ورزشی خود پرورش ویژگی های شخصیتی مثبت مانند رهبری ، استقامت، اعتماد به نفس، همکاری و قاطعیت ارزیابی اثربخشی تکنیک های مربیگری کمک به افراد برای توسعه مهارت های اجتماعی ارائه مشاوره به ورزشکاران، والدین، مربیان یا سایر اعضای کارکنان

تکنیک های محبوب در روانشناسی ورزشی

روانشناسان ورزشی به ورزشکاران در مورد روش های موثر برای افزایش انگیزه ، تمرکز بیشتر و بهبود عملکرد آموزش می دهند. با این حال، باید توجه داشت که استراتژی‌هایی که اغلب برای کمک به ورزشکاران استفاده می‌شوند، در بسیاری از رشته‌های دیگر از جمله پزشکی، سیاست، تجارت، هنر و ارتش قابل اجرا هستند.

تکنیک های رایجی که در جلسات روانشناسی ورزشی تدریس می شود عبارتند از:

تعیین هدف

ایجاد اهداف کوتاه مدت و بلندمدت مشخص که قابل اندازه گیری، چالش برانگیز و قابل دسترس باشند.

تنظیم برانگیختگی

افزایش یا کاهش فعالیت های فیزیکی و شناختی یک فرد تا زمانی که در سطحی قرار گیرد که عملکرد را به حداکثر برساند. برانگیختگی ممکن است با گوش دادن به موسیقی الهام بخش، درگیر شدن در گفتگوی مثبت با خود، یا تجسم رویدادهای پیروزمندانه افزایش یابد. ممکن است با انجام تمرینات تنفسی، مدیتیشن یا تکنیک های آرام سازی عضلات کاهش یابد .

صحبت با خود

کلمات و ایده های مثبتی که یک ورزشکار در تلاش برای افزایش برانگیختگی و تمرکز توجه بر یک هدف خاص تکرار می کند.

تصویرسازی حرکتی

یک تمرین ذهنی واضح یا شبیه‌سازی شامل حواس چندگانه، که به فرد اجازه می‌دهد احساس کند رویداد واقعی چگونه خواهد بود.

تکنیک های قبل از اجرا:

اعمال فیزیکی و ذهنی که ورزشکار قبل از اجرا انجام می دهد. این تکنیک ممکن است به فرد احساس ثبات، پیش بینی پذیری، آرامش و کنترل کمک کند. تکنیک‌های دیگری مانند افزایش برانگیختگی، استفاده از تصویرسازی حرکتی، یا درگیر شدن در صحبت با خود ممکن است در طول این فرآیند مورد استفاده قرار گیرد.

آموزش روانشناسان ورزش

تعدادی موسسات وجود دارند که گواهینامه های روانشناسی ورزش و تناسب اندام را ارائه می دهند. یکی از این نهادها انجمن روانشناسی ورزشی کاربردی (AASP) است که استانداردهای حرفه ای را در زمینه روانشناسی ورزش ترویج می کند و به افرادی که سطح آموزش و تجربه لازم را برای ارائه خدمات حرفه ای دارند گواهی می دهد.

افرادی که مایلند مشاور معتبر انجمن روانشناسی ورزشی کاربردی (CC-AASP) شوند، می توانند از چندین مسیر برای دریافت گواهینامه انتخاب کنند. درخواست استاندارد برای داوطلبانی که قبلاً مدرک دکترا گرفته‌اند، درخواست موقت برای افرادی که مدرک کارشناسی ارشد دارند، و گزینه های دیگر برای افرادی که مدرک دکتری خود را قبل از 31 دسامبر 1992 به دست آورده‌اند، باز است. افرادی که به دنبال گواهی از طریق فرآیند درخواست استاندارد باید:

عضویت فعال در AASP داشته باشید دارای مدرک دکترا در روانشناسی، علوم ورزشی، یا یک رشته مرتبط از یک دانشگاه معتبر. دوره های اضافی و الزامات آموزشی AASP را تکمیل کنید. این شامل یادگیری در مورد استانداردها و اخلاقیات موسسه و همچنین کسب دانش از اصول اساسی و پیچیدگی های این رشته است.

برخی از این اصول عبارتند از: تکنیک‌های روان‌شناسی سلامت، تکنیک‌های روان‌شناسی اجتماعی، و تکنیک‌های مداخله/افزایش عملکرد فرآیندهای بیومکانیکی/فیزیولوژیکی ورزش آثار تاریخی/فلسفی/اجتماعی ورزش آسیب شناسی روانی طراحی تحقیق، اندازه گیری و آمار تکنیک های مشاوره تأثیرات بیولوژیکی و اجتماعی بر رفتار

الزامات تجربه مربیگری AASP شامل صرف حداقل 400 ساعت در مجموع برای ارائه خدمات روانشناسی ورزشی است که حداقل 100 ساعت از آن ساعت با افراد یا گروه ها و حداقل 40 ساعت با یک مربی تایید شده صرف می شود. درخواست تکمیل شده و تمام اسناد لازم را برای بررسی توسط کمیته بررسی گواهینامه به AASP ارسال کنید.

مشاوران دارای گواهی فعال باید هر پنج سال یکبار درخواست صدور گواهینامه مجدد ارائه دهند تا وضعیت فعال خود را حفظ کنند. افرادی که به دنبال تایید مجدد به عنوان CC-AASP هستند باید عضویت AASP را حفظ کنند، حق عضویت را بپردازند، حداقل در سه کنفرانس حرفه ای و دو کنفرانس AASP در یک دوره پنج ساله شرکت کنند و با شرکت در کارگاه ها یا دوره های مرتبط، الزامات آموزشی مستمر را برآورده کنند.

 

محدودیت های روانشناسی ورزشی

از آنجایی که روانشناسان ورزشی ممکن است با افرادی کار کنند که به طور طبیعی مایل به برتری هستند، باید احتیاط کرد تا این افراد خود را فراتر از آنچه می توانند در درمان مدیریت کنند، تحت فشار قرار ندهند.

اگر درمانگران با ورزشکاران حرفه ای یا تیم هایی که به طور مداوم توسط رسانه ها پوشش داده می شوند، کار کنند، ممکن است مسائل مربوط به محرمانه بودن نیز برای درمانگران ایجاد شود. برای مثال، توصیه و تشویقی که در طول بازی به یک بازیکن خاص داده می‌شود، ممکن است توسط میکروفون‌ها یا دوربین‌های اطراف دریافت شود.

علاوه بر این، روانشناسان ورزشی تمایل دارند بر سلامت روان ورزشکاران و چگونگی تأثیر سلامت روان بر عملکرد ورزشی آنها تمرکز کنند. بنابراین، یک فرد معمولاً برای مسائلی مانند مشکلات زناشویی یا مسائل اعتیاد بدون ارجاع از یک متخصص سلامت روان دیگر ابتدا به دنبال روانشناس ورزشی نمی‌رود. در چنین مواردی، یک درمانگر متخصص در درمان اعتیاد یا مشاوره ازدواج ممکن است برای فردی که به دنبال درمان است مناسب باشد.


مشخصات این پروپوزال:
عنوان پروپوزال: ارتباط جهت گیری ورزشی با پرخاشگری ورزشکاران رشته های گروهی غیرتماسی و انفرادی تماسی
موارد قابل استفاده از این پروپوزال: آموزش پروپوزال نویسی – برای درس روش تحقیق و سمینار و کلیه امور پژوهشی مرتبط
شامل همه قسمت های یک پروپوزال استاندارد: مقدمه – بیان مسئله – اهمیت و ضرورت – پیشینه – اهداف جزئی و کلی – فرضیه ها - تعاریف مفهومی و عملیاتی متغیرها – روش - جامعه، نمونه و روش نمونه گیری – ملاک ورود و خروج – ابزار - روش اجرا - روش تجزیه و تحلیل اطلاعات - منابع فارسی و انگلیسی
منابع فارسی: دارد
منابع لاتین: دارد
نوع فایل: Word و قابل ویرایش
تعداد صفحه: 16 صفحه


کد فایل : 636


 خرید آنلاین و دانلود فوری این محصول (این محصول در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد)

قیمت : 49000 تومان
قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید.

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.