دانلود پروپوزال روانشناسی درباره طرد شدن

عنوان پروپوزال: رابطه طرد-پذیرش والدین و خلق و خوی دانش آموزان دختر پایه پنجم ابتدایی

 انواع طرد

طرد در زمینه های مختلفی رخ می دهد، و هر پیامدهای سلامت روان تا حدی به شرایطی بستگی دارد که تحت آن طرد شده است. برخی از انواع رایج رد عبارتند از:

طرد خانوادگی: طرد شدن از طرف خانواده اصلی ، معمولاً طرد والدین، ممکن است شامل سوء استفاده، رها کردن ، بی توجهی ، یا خودداری از عشق و محبت باشد. این شکل از طرد به احتمال زیاد فرد را در طول زندگی تحت تاثیر قرار می دهد و ممکن است عواقب جدی داشته باشد.
طرد اجتماعی: این نوع طرد شدن ممکن است در هر سنی رخ دهد و اغلب می تواند در دوران کودکی شروع شود. طرد اجتماعی می تواند شامل قلدری و بیگانگی در مدرسه یا محل کار باشد، اما می تواند به هر گروه اجتماعی نیز گسترش یابد. کسانی که وضعیت موجود را به چالش می کشند یا آنچه را که برای جامعه آنها «خارج از هنجار» تلقی می شود زندگی می کنند، ممکن است بیشتر مستعد طرد اجتماعی باشند.
طرد شدن در یک رابطه: افراد ممکن است طرد شدن را در حین قرار ملاقات یا در یک رابطه تجربه کنند. برای مثال، یک فرد ممکن است از به اشتراک گذاشتن یک رویداد یا تجربه با شریک زندگی خودداری کند، از محبت یا صمیمیت خودداری کند، یا با شریک زندگی خود طوری رفتار کند که گویی آن شخص چیزی بیش از یک آشنای معمولی نیست. وقتی فردی تصمیم به پایان دادن به یک رابطه می‌گیرد، این می‌تواند باعث شود طرف مقابل احساس طرد شدن کند.
رد عاشقانه: رد زمانی ممکن است اتفاق بیفتد که شخصی درخواست ملاقات کند و از او رد شود. در حالی که این ممکن است به عنوان طرد جنسی نیز شناخته شود، شخصی که از نظر عاشقانه طرد می شود ممکن است همیشه علاقه مند به یک رابطه جنسی نباشد.
همه اشکال طرد شدن ممکن است صدمه بزند، و زمانی که رد توسط یک عزیز مورد اعتماد انجام شود، می تواند عمیقاً بر ارزش و اعتماد به نفس تأثیر بگذارد.
در حالی که درمان می تواند به افراد کمک کند تا بر زخم هایی که ممکن است در اثر طرد شدن یک فرد توسط یکی از عزیزانشان ایجاد شود غلبه کنند، همچنین می تواند به افراد کمک کند تا انواع طرد شدن را که در زندگی روزمره رخ می دهد، مانند طرد شدن توسط یک شریک بالقوه عاشقانه بپذیرند. رد شدن در طول جستجوی کار، یا در هنگام درخواست برای کالج.


طرد رمانتیک می تواند به ویژه برای افرادی که خواهان یک رابطه عاشقانه پایدار هستند چالش برانگیز باشد. فروپاشی و یا رد از یک شریک رمانتیک، می تواند به احساسات سوگ که ممکن است خسته و می تواند برای هفته ها، ماه ها یا حتی سال منجر شود. طرد شدن در یک رابطه عاشقانه ممکن است نحوه نگرش فرد به زندگی و خود خود را مدت ها پس از وقوع جدایی تغییر دهد.

در سال های اخیر، مفهوم "منطقه دوست" رایج شده است. شخصی که خود را به عنوان "قرار دادن در منطقه دوست" توصیف می کند، معمولاً می گوید که پیشرفت های عاشقانه ای که نسبت به هدف مورد علاقه آن شخص انجام می شود، رد شده است. این به طور کلی در یکی از دو حالت رخ می دهد:

شخص در طول زمان احساسات عاشقانه ای نسبت به یک دوست پیدا کرده است.
شخص سعی می کند با فردی که نمی خواهد چیزی جز دوستی را دنبال کند قرار ملاقات بگذارد یا به دنبال صمیمیت باشد.
مفهوم منطقه دوست از نظر بسیاری مشکل ساز است. اگرچه هر کسی ممکن است از اصطلاح "دوست بودن" برای توصیف نمونه ای از طرد شدن استفاده کند، این اصطلاح بیشتر در مورد مردان و توسط مردانی که توسط زنان رد شده اند به کار می رود.

در حالی که بسیاری از افراد ممکن است بتوانند به آسانی بپذیرند که فردی که جذبش می شود احساسات مشابهی ندارد، دیگران ممکن است احساس نارضایتی یا عصبانیت کنند . برخی ممکن است بر این باور باشند که از آنجایی که با یک فرد خوب رفتار کرده اند، سزاوار فرصتی برای قرار ملاقات و جلب محبت آن شخص هستند.
برخی همچنین ممکن است بر این باور باشند که باقی ماندن دوستان با فردی که از نظر جنسی به او علاقه مند است، به آن فرد این فرصت را می دهد که احساسات عاشقانه نسبت به فرد دیگر را درک کند و میل به دنبال کردن رابطه عاشقانه با او را در خود ایجاد کند.

این ایده‌ها می‌توانند این تصور را تداوم بخشند که عشق رمانتیک برتر از دوستی است، افراد (معمولاً مردان و زنان) نمی‌توانند بدون تمایل به تماس جنسی دوست باقی بمانند، و همه افراد تمایل به تماس جنسی دارند (از بین بردن تجربیات کسانی که عاشقانه یا غیرمعمول هستند ).

این مفهوم همیشه در مورد یک مرد و یک زن استفاده نمی شود. وقتی به این شکل از آن استفاده می‌شود، می‌تواند این باور را تقویت کند که وقتی زنی مردی را رد می‌کند، ممکن است واقعاً منظورش را نداشته باشد یا ممکن است در آینده پاسخ متفاوتی بدهد، بنابراین به این معناست که زنان یا هر فردی که دیگری را رد می کند، نمی تواند مسئول جذابیت ها یا ترجیحات دوستیابی خود باشد و ممکن است نداند که چه می خواهد.
همچنین می‌توان گفت که «منطقه دوست» به باورهای دگرجنس‌گرا کمک می‌کند، زیرا مبنای دیگری برای این مفهوم این فرض است که افراد دگرجنس‌گرا هستند، مگر اینکه خلاف آن را بیان کنند، یا اینکه دگرجنس‌گرایی گرایش جنسی «عادی» است .  

استفاده از عبارت Friend zone لزوما مضر نیست. فردی که به شوخی می گوید: "من دوباره در منطقه دوست قرار گرفتم" ممکن است بتواند این را بپذیرد و به راحتی ادامه دهد. با این حال، بسیاری این مفهوم را مبتنی بر ایده هایی می دانند که می توانند مضر باشند. بنابراین، یافتن راهی متفاوت برای توصیف موقعیتی که در آن طرد شده است، ممکن است مفید باشد و کسانی که در کنار آمدن با طرد شدن مشکل دارند، ممکن است در درمان کمک و حمایت بیابند.


مشخصات این پروپوزال:
عنوان پروپوزال: رابطه طرد-پذیرش والدین و خلق و خوی دانش آموزان دختر پایه پنجم ابتدایی
موارد قابل استفاده از این پروپوزال: آموزش پروپوزال نویسی – برای درس روش تحقیق و سمینار و کلیه امور پژوهشی مرتبط
شامل همه قسمت های یک پروپوزال استاندارد: مقدمه – بیان مسئله – اهمیت و ضرورت – پیشینه – اهداف جزئی و کلی – فرضیه ها - تعاریف مفهومی و عملیاتی متغیرها – روش - جامعه، نمونه و روش نمونه گیری – ملاک ورود و خروج – ابزار - روش اجرا - روش تجزیه و تحلیل اطلاعات - منابع فارسی و انگلیسی
منابع فارسی: دارد
منابع لاتین: دارد
نوع فایل: Word و قابل ویرایش
هدیه ویژه : این پایان نامه به همراه فایل کامل پروپوزال می باشد. بعد از پرداخت پروپوزال و پایان نامه را دریافت می کنید.



تعداد صفحه : 22 صفحه پروپوزال / 168 صفحه پایان نامه

کد فایل : Zp357


 خرید آنلاین و دانلود فوری این پروپوزال (این پروپوزال در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد) سال انتشار : 1403

69000 تومان

با نخفیف : 49000 تومان

قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید.

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.